Perine Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Jeg kan ikke huske sist det var så liten evne og vilje blant representantene på stortinget til å samarbeide med andre og holde de avtaler som de inngår med andre partier. Det er uenighet i mulige samarbeid på begge sider, men akkurat nå virker MDG som et litt merkelig og selvmotsigende parti. Vil de ha mer eller mindre olje? Mer eller mindre grønne tiltak? Jeg lurer når de vurderer å vrake AP-regjeringen og gi sin støtte til en regjering med Frp. Hva tenker andre? Noen spådommer? MDG: Villig til å la Ap-regjeringen falle
Stina234 Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden MDG er et parti som kunne hatt stor oppsluttning om de bare kom med forslag til miljøtiltak som hadde rot i virkligheten. Slik de er nå er det mer eller mindre meningsløse ideer som i beste fall er ren symbolpolitikk. 3
Perine Skrevet 5 timer siden Forfatter #3 Skrevet 5 timer siden Stina234 skrev (33 minutter siden): MDG er et parti som kunne hatt stor oppsluttning om de bare kom med forslag til miljøtiltak som hadde rot i virkligheten. Slik de er nå er det mer eller mindre meningsløse ideer som i beste fall er ren symbolpolitikk. Jeg tror at de ikke riktig skjønner hvor liten påvirkningskraft et så lite parti kan ha. Altså, de fikk vel gjennomslag for lavere priser for månedskort til buss, bra, men de krevde enda lavere priser. Og det med utfasing av olje, det er et utopisk krav å komme med slik verden ser ut i dag og i lang tid fremover. Da de forhandlet budsjettet, så skjønte f.eks. Rødt at deres makt var begrenset til valgresultatet. Nei, jeg blir ikke klok på MDG-politikken. Dessuten er de mest aktuelle i større byer og ikke fullt så interessante for folk i distriktene. Jeg håper ikke at vi får like stort sirkus i de neste budsjettforhandlingene.
herzeleid Skrevet 3 timer siden #4 Skrevet 3 timer siden Perine skrev (10 timer siden): Hva vil egentlig MDG? Markere seg, tror jeg. MDG vet antagelig at de vil ha lite evne til påvirkning, og at den eneste makten de sitter på er til å velte regjeringen. En makt som ironisk nok vil bidra til å svekke politikken de selv ønsker. De er sånn sett stilt ganske sjakk matt og har valget mellom å bøye seg eller skyte seg i foten. Samtidig tror jeg MDG kan være tjent med å rasle med sablene uten å få gjennomslag for politikken sin. Slik verden ser ut i dag tror jeg mange (også i MDG) priser seg lykkelig over at vi ikke har ført "MDG-politikk" men kan forsyne oss selv og Europa med såpass mye energi som vi tross alt kan. Det kan hende en del i MDG også ser at dette ikke er tiden for radikale omveltninger, og følgelig er fornøyd med å "synes men ikke høres" i samarbeidet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå