Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Spiser du mye fisk og annen sjømat? Helsedirektoratet anbefaler nesten en halv kg i uka, når du målet?

Evnt. hvorfor ikke?

Del gjerne din beste oppskrift!

Endret av Leppeblomst
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av å følge helserådene - og jeg tenker ikke helse når jeg velger middag, men hva jeg har lyst på. Har vokst opp med et strengt regime der det var fisk og kjøtt annenhver dag. Fisk ble spist både fordi det var sunt og den gang billig (ofte gratis). 

Nå spiser jeg fisk når jeg vil - som denne uka - der jeg har spist fisk tre dager på rad, uten å ha tenkt over at jeg faktisk gjorde det. To av dagene ble det seibiff. En annen dag panert torsk i tortilalefser. 

Seibiff er en klassiker. Men veldig godt er også frikassé av sei. Da kan man gjerne kjøpe en frossen blokk og koke denne. Og så koker man gulrøtter og purre. Basert på kokekraft fra fisk og grønnsaker, lager man en klassisk frikassesaus - smaker til med litt sitron. Sødmen fra gulrøttene og purren gir en fin og mild saus, som alle kan like. Seien har også en egensmak som gjør at retten smaker en del. Serveres med kokte poteter. Dette er også selvsagt kjempesunt. 

Anonymkode: afe23...1ff

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...