AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:05 #1 Skrevet lørdag kl. 07:05 Jeg er ferdig utdannet nå til våren, og har trolig fått napp på en jobb nå. Regner med det kommer et tilbud i løpet av neste uke. Men lønn har egentlig ikke vært diskutert i samtalene til nå, og som nyutdannet har jeg ikke villet ta initiativ til temaet heller. Muligens ikke beste vurdering, men det er nå sånn i alle fall. Anyway.. signalene går mot at det vil komme et jobbtilbud, så jeg lurer på hva som er fornuftig, realistisk startlønn i et byrå i Oslo området? Jeg har noe relevant erfaring, og har bachelor i regnskap som gir autorisasjon når jeg har praksisen på plass. Noen andre her her som er relativt fersk og vil dele hva de har i lønn? Anonymkode: 6a7ad...757
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:32 #2 Skrevet lørdag kl. 09:32 Gjennomsnitt ligger fra 510-545 000 for startlønn (over og under 30 år). Erfaring under 10 år for medarbeider er 693 000. Men her er det verdt å påpeke at median er høyere enn gjennomsnitt, som er litt uvanlig og tyder på store forskjeller. I Oslo ville jeg forventet minst 550 000 i startlønn for deg. Erfaren (over 10 år) bør bikke 700 000 og statsautorisert 800 000. Det er forøvrig lite skille mellom statsautorisert og erfaren, basert på ansvar synes jeg skillet burde vært større, men det er min personlige mening. Hvis ikke du får dekket kurs og lønn under kurs i forslaget, det som er pålagt når du blir statsautorisert, ville jeg forhandlet på det. Anonymkode: 6fe90...fb6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:34 #3 Skrevet lørdag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gjennomsnitt ligger fra 510-545 000 for startlønn (over og under 30 år). Erfaring under 10 år for medarbeider er 693 000. Men her er det verdt å påpeke at median er høyere enn gjennomsnitt, som er litt uvanlig og tyder på store forskjeller. I Oslo ville jeg forventet minst 550 000 i startlønn for deg. Erfaren (over 10 år) bør bikke 700 000 og statsautorisert 800 000. Det er forøvrig lite skille mellom statsautorisert og erfaren, basert på ansvar synes jeg skillet burde vært større, men det er min personlige mening. Hvis ikke du får dekket kurs og lønn under kurs i forslaget, det som er pålagt når du blir statsautorisert, ville jeg forhandlet på det. Anonymkode: 6fe90...fb6 Beklager, postet litt fort. Legger til: 550 - 600 startlønn (avhengig av hva som er inkludert av forsikring, pensjon og kurs. 600 - 650 som medarbeider med noe erfaring. Anonymkode: 6fe90...fb6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:03 #4 Skrevet lørdag kl. 12:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjennomsnitt ligger fra 510-545 000 for startlønn (over og under 30 år). Erfaring under 10 år for medarbeider er 693 000. Men her er det verdt å påpeke at median er høyere enn gjennomsnitt, som er litt uvanlig og tyder på store forskjeller. I Oslo ville jeg forventet minst 550 000 i startlønn for deg. Erfaren (over 10 år) bør bikke 700 000 og statsautorisert 800 000. Det er forøvrig lite skille mellom statsautorisert og erfaren, basert på ansvar synes jeg skillet burde vært større, men det er min personlige mening. Hvis ikke du får dekket kurs og lønn under kurs i forslaget, det som er pålagt når du blir statsautorisert, ville jeg forhandlet på det. Anonymkode: 6fe90...fb6 Er ikke dette vanlig ? Tok det nærmest som en selvfølge egentlig men... ? Ellers takk for svar. Snittene var jeg klar over, men vet det er geografiske forskjeller så det var derfor jeg luftet litt her. Takk for innspill. Du tenker over 800 med statsaurisasjon med over 10 års erfaring, eller uansett så lenge man har autorisasjon? Anonymkode: 6a7ad...757
Jodi Skrevet søndag kl. 07:34 #5 Skrevet søndag kl. 07:34 Lønn til statsautorisert med 10 års erfaring ligger nok på mer enn 800' i Oslo. Vil tippe nærmere 900' Erfarne ikke-autoriserte medarbeidere ligger nok på rundt 700' til 750' i Oslo.
Sydenkupp Skrevet søndag kl. 15:58 #6 Skrevet søndag kl. 15:58 (endret) Jodi skrev (8 timer siden): Erfarne ikke-autoriserte medarbeidere ligger nok på rundt 700' til 750' i Oslo. Med kun litt erfaring, så ville mitt firma lønnet maks 600'. Vi ville ikke gitt uttelling for mulig autorisasjon før den er på plass. Endret søndag kl. 15:59 av Sydenkupp
Jodi Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Sydenkupp skrev (14 timer siden): Med kun litt erfaring, så ville mitt firma lønnet maks 600'. Vi ville ikke gitt uttelling for mulig autorisasjon før den er på plass. Mulig det ikke var en kommentar til mitt tidligere innlegg, selv om du siterte meg? Jeg er enig i at man nok ligger på rundt 600' med lite erfaring. Jeg sa at erfarne medarbeidere gjerne ligger på over 700'. Jeg kjenner flere med erfaring, men uten autorisasjon, som ligger på 700'-800' i lønn i både Oslo og Follo.
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #8 Skrevet 18 timer siden Onkel av meg har 900.000 pluss, han har mange år som det. Kunne gått av med pensjon Anonymkode: 4f145...075
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 18.4.2026 den 14.03): Er ikke dette vanlig ? Tok det nærmest som en selvfølge egentlig men... ? Ellers takk for svar. Snittene var jeg klar over, men vet det er geografiske forskjeller så det var derfor jeg luftet litt her. Takk for innspill. Du tenker over 800 med statsaurisasjon med over 10 års erfaring, eller uansett så lenge man har autorisasjon? Anonymkode: 6a7ad...757 De fleste seriøst har det med, men det finnes de som ikke har det og lønn under kurs er også litt varierende. Statistikken skiller kun på erfaren. Erfaren = over 10 år. Anonymkode: 6fe90...fb6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Sydenkupp skrev (19 timer siden): Med kun litt erfaring, så ville mitt firma lønnet maks 600'. Vi ville ikke gitt uttelling for mulig autorisasjon før den er på plass. Litt erfaren er ikke det samme som erfaren, erfaren er mer enn ti år og denne gruppen har langt større sprik i lønn enn de andre. Anonymkode: 6fe90...fb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå