AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:39 #1 Skrevet lørdag kl. 06:39 Jeg er ny på hage, og har gravd meg et staudebed. Jeg leser om miniriver og kultivator, og hakkr og alt muligrart. Hva trenger man egentlig? Jeg har garasje, så har masse plass! Og har i tillegg lyst å gjøre mye i hagen, men har alltid bodd i blokk tidligere, så jeg kan ingenting. Har spade, rive, sylinderklipper, og en enkel billilg hagesaks. Hva er dine beste tips til redskaper? Hva kunne du ikke klart deg uten? Anonymkode: 1f949...7d5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:12 #2 Skrevet lørdag kl. 07:12 Vanskelig å gi råd faktisk, fordi behovene kan være veldig variert. Hos meg, med stor plen, epletrær, flere bed, busker, stor hekk, kjøkkenhage, osv - dvs virkelig stor hage - trenger jeg ganske mange ting. Det jeg bruker mest: - gressklipper (batteridrevet) - kantklipper (batteridrevet) - sekatør (liten hagesaks til trimming/kutting/ta inn blomster) - «høygaffel» , de har et annet navn, men kommer ikke på hvilket nå. Brukes til bed, plen, kompost, alt mulig der du trenger å røre rundt og flytte på ting - spade, liten og stor - løvetannfjerner - tråd til å binde opp planter - grenkutter (batteridrevet) - grensaks (som sekatør, men mye større) - rake/rive - trillebår! Kunne ikke klart meg uten Det er nok en del andre ting som er i bruk også, men dette brukes mest hyppig. I tillegg til god vannslange, dryppsystem, gjødsling - alt etter behov så klart. Anonymkode: bf00c...08f
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:18 #3 Skrevet lørdag kl. 07:18 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vanskelig å gi råd faktisk, fordi behovene kan være veldig variert. Hos meg, med stor plen, epletrær, flere bed, busker, stor hekk, kjøkkenhage, osv - dvs virkelig stor hage - trenger jeg ganske mange ting. Det jeg bruker mest: - gressklipper (batteridrevet) - kantklipper (batteridrevet) - sekatør (liten hagesaks til trimming/kutting/ta inn blomster) - «høygaffel» , de har et annet navn, men kommer ikke på hvilket nå. Brukes til bed, plen, kompost, alt mulig der du trenger å røre rundt og flytte på ting Greip! AnonymBruker skrev (5 minutter siden): - spade, liten og stor - løvetannfjerner - tråd til å binde opp planter - grenkutter (batteridrevet) - grensaks (som sekatør, men mye større) - rake/rive - trillebår! Kunne ikke klart meg uten Det er nok en del andre ting som er i bruk også, men dette brukes mest hyppig. I tillegg til god vannslange, dryppsystem, gjødsling - alt etter behov så klart. Anonymkode: bf00c...08f Anonymkode: 3a982...759
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:18 #4 Skrevet lørdag kl. 07:18 Ikke kjøp redskaper bare for å kjøpe det. Vent heller til behovet oppstår, da vet du hva du trenger. Anonymkode: 41d3c...280 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:19 #5 Skrevet lørdag kl. 07:19 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Greip! Anonymkode: 3a982...759 Ja, takk, det er ordet! 😊 Anonymkode: bf00c...08f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå