AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:44 #1 Skrevet fredag kl. 21:44 Er det vanskelig for de å finne ekte venner som ikke utnytter de? Anonymkode: ddf0a...dc3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:49 #2 Skrevet fredag kl. 21:49 De blir ofte brukt av noen som trenger noe de har. Det kan være alt fra pleiehjelp til statsborgerskap i Norge til gratis barnepass eller mat og eller husvære. Ofte er de for tafatte til å gjøre endringer når de skjønner hva som skjer. Anonymkode: 9b5df...382 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:25 #3 Skrevet lørdag kl. 06:25 Ja og ofte svindlet også. Anonymkode: 75061...337 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:04 #4 Skrevet lørdag kl. 07:04 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De blir ofte brukt av noen som trenger noe de har. Det kan være alt fra pleiehjelp til statsborgerskap i Norge til gratis barnepass eller mat og eller husvære. Ofte er de for tafatte til å gjøre endringer når de skjønner hva som skjer. Anonymkode: 9b5df...382 Og like ofte blir vi brukt som "underholdning". Det verste var da en "venninne" fortalte meg at eksen hennes stalket henne, at hun var redd for hva han kom til å gjøre, og ville ha meg og to kamerater der for å være vitne til det som skjedde på kveldstid/nattestid. Jeg vet ikke om de to kameratene var med på det, eller om de også ble lurt av henne, men for å gjøre en lang historie kort: hun hadde rigget et helt skuespill for å narre meg (eller oss?), og for å få seg en god latter over hvor lettlurt(e) jeg (vi?) var. Men angående siste setning i det siterte, jeg er ikke den som ikke gjør endring når jeg skjønner hva som skjer. Jeg har kuttet flere vennskap når jeg har oppdaget at jeg blir brukt. Jeg er naiv når det gjelder folk jeg kjenner. Jeg tror det beste om dem, og vil ikke tro at mennsker jeg er glad i og setter pris på bevisst vil gjøre meg vondt, men jeg er ikke dum. Anonymkode: 6527f...46c 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:12 #5 Skrevet lørdag kl. 07:12 Å være alt for naiv i snillismens navn er oppskriften på undergang for et helt samfunn. Så ja naivitet er ikke klokskap. Anonymkode: 37f82...82d 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:26 #6 Skrevet lørdag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja og ofte svindlet også. Anonymkode: 75061...337 Og de blir brukt som «nyttige idioter» av folk som vil fremme en agenda. De sprer desinformasjon de har plukket opp på nett, demonstrerer til fordel for folk og regimer som ikke vil oss vel osv Anonymkode: d53ec...1ac 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:36 #7 Skrevet lørdag kl. 20:36 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er naiv når det gjelder folk jeg kjenner. Jeg tror det beste om dem, og vil ikke tro at mennsker jeg er glad i og setter pris på bevisst vil gjøre meg vondt, men jeg er ikke dum. Jeg klarer (eller klarte) heller ikke tro på at de jeg var glad i ville gjøre meg vondt. Men fikk erfart, ganske hardt, litt for mange ganger at det kan de. Har ikke peiling på hvordan man håndterer verden på en annen måte enn det jeg er vant med (som tydeligvis var å være for godtroende).. Anonymkode: ddf0a...dc3
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:15 #8 Skrevet lørdag kl. 21:15 Ja. Min bror blir "spist opp" av mine foreldre og har blitt det hele livet. Han er verdens snilleste, mest hjelpsomme, delsomme og omsorgsfulle personen jeg kjenner. Han ble født sånn, og det har mine foreldre utnyttet i stor grad. Det er kjempetrist og han sliter nå veldig med psyken. Likevel fortsetter han å være den naive, snille mannen som sier ja til alt. Kanskje enda mer nå enn noen gang, fordi han har det så tungt og ikke orker å stå opp for seg selv. Jeg har så vondt av ham og får ikke til å hjelpe 💔 Han har opplevd utnyttelse også i jobbsituasjoner og andre relasjoner. Jeg har ingen kontakt med mine foreldre grunnet dette, og gjør alt jeg kan for å gi min bror støtte i hverdagen, for jeg vet hvor tungt han sitter i det. Min "bestemortante" ble lurt trill rundt. Typisk kjekk, sjarmerende mann fra "Ukraina" som kun har kontakt via nett og telefon, og hadde det så tøft pga krigen. Sulten, skadet osv. Han var nok ikke faktisk fra Ukraina - han kunne i hvert fall ikke språket. Hun er 80 og noe og ble sjarmert i hjel, og har nå gitt bort nesten alle pengene sine (arven til sine barn!) til svindleren/e. Hun havnet heldigvis ikke i gjeld, men det er jo utrolig dumt at sånt kan skje. Ja. Naive mennesker blir ofte brukt. Anonymkode: 8e439...f90 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå