AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:12 #1 Skrevet fredag kl. 18:12 Hvordan dealer dere med tomheten og mangel på retning…? Jeg holder snart ikke ut mer.. Anonymkode: c86c7...9d8 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:20 #2 Skrevet fredag kl. 18:20 Kanskje ikke det svaret du vil ha, men for meg hjalp det å få en dyp og personlig relasjon med Jesus. Jeg føler meg som et nytt menneske. Anonymkode: 0aa48...daa 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:30 #3 Skrevet fredag kl. 18:30 Borderline her. Veldig lenge så bare "eksisterte" jeg. Men så fant jeg ut av hva jeg faktisk ønsket å jobbe med, og jeg begynte på utdanning og begynte å føle på mestring. Under studiet fant jeg også ut hvor jeg ønsket å jobbe som ferdig utdannet og det ga meg motivasjon til å gjøre alt jeg kunne for å nå målet. I dag har jeg drømmejobben og jeg klarte å nå alle målene jeg satt for meg selv. Men jeg kan i dårlige perioder kjenne på den samme tomheten, så den forsvinner nok aldri helt. Anonymkode: 55c31...3fd 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:02 #4 Skrevet fredag kl. 20:02 Hei. Godt spørsmål. Jeg er mann med borderline i slutten av tyveårene. Jeg føler meg så å si alltid tom, og følelsen forsvinner kun i korte øyeblikk i visse settinger. Tomheten er ikke alltid så ille, men i lengden er det jo kjipt. Jeg har mye glede av fysisk aktivitet, og noen ganger fokuserer jeg for mye på det. Men trening er bra for den psykiske helsa - den kan gjøre underverk- men man må passe på å ikke utvikle et sykelig fokus på trening/kropp. Noe både jeg og min borderline kamerat har gjort i perioder. Jeg vil også si at jobben min (helsevesenet) fyller mye av tomrommet. Jeg får så mye glede av kollegaer og å føle meg nyttig. Jeg kan jo kun snakke for meg selv, men jeg tror at for mye lediggang er noe av det verste mtp. tomhetsfølelsen. Samtidig så må ikke en borderline stresse for mye. Det er en balanse i alt her i livet. Du må finne din egen vei. Men å ha gode folk rundt seg er viktig. Ærlige folk, som gir deg råd, støtte og tilbakemeldinger. Mål er også ekstremt viktig - ha noe å se frem til, noe å jobbe mot. Mitt mål er f.eks. å bygge opp litt økonomi slik at jeg kan jobbe redusert resten av mitt voksne liv- og dermed bruke mer tid på å reise, trene, osv. Anonymkode: ccea4...8d1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå