Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på barnebursdag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Pynt, papptallerkner, pappkrus, pølser, kake, saft, brus, og kanskje en pinata på toppen blir det fort penger av. 

I dagens marked føler jeg selv de billigste løsningene blir kostbart..

Hvor mye ender dere opp med å bruke på en barnebursdag?

Anonymkode: 76fb3...206

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei!

Pynt, papptallerkner, pappkrus, pølser, kake, saft, brus, og kanskje en pinata på toppen blir det fort penger av. 

Kjøpt meg "ut" i alle år,hatt noen bursdager hjemme eller ble det klatring,bowling bursdag etc. Verdt hver en krone. En gymsal å låne på skolen da er jo nærmest gratis og fint. 10-15 unger i stuen. Nei takk. 

Vedr pynt og stasj finnes det meget rimelig på nett,ofte 50%. Hvis du skal ha det hjemme

Anonymkode: 0b33f...d17

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

4-årsdag for et par uker siden:

Kjøpte papptallerkener og kopper i tema barnet ønsket seg for 200kr + en del ballonger, sugerør og servietter så tror det ble 400kr til sammen. Handlet på nett og på Normal og Nille.

100kr for kakestrøssel og konditorfarge fra matbutikken.

200kr for godteposer og innhold, kjøpte papirposer på Normal som kostet lite og hadde ikke så mye godteri i hver pose men prøvde ikke å gjøre det spesielt billig heller. 

Bakte 2 kaker og pizzasnurrer, så brukte penger på ingrediensene til det, men usikker på hvor mye. La inn det jeg vet jeg kjøpte på Oda og det ble 550kr men sikkert glemt noe så si 650kr. Laget bunn selv så det er jo ikke så dyrt, og bare saus, ost og skinke. Ingen allergier eller noe å ta hensyn til. Fikk mange pizzasnurrer til overs som har vært matpakkemat senere. 

= 1350 kr hvis jeg ikke har glemt noe

Serverte vann, gratis.

Vi hadde igjen på rullen med papirduk fra en annen anledning, men akkurat det er ganske billig også, maks 100kr.

Kjøpte og nytt antrekk til barnet, en stor pakke fargeblyanter, nytt kakefat og en ekstra vannmugge fordi vi manglet det og litt sånne ting men det er jo ting som kan brukes igjen så regnet ikke det som utgifter egentlig. 

Anonymkode: 1cd73...f66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper meg ut: lekeland, badeland, trampolineparker, bowling, gokart osv 5000-6000 kr.

Anonymkode: e3719...1fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde én barnebursdag hjemme (i 1. klasse) og har kjøpt oss ut etter det (2.-5. klasse så langt). Vi har gått sammen med ett eller to andre barn, som holder kostnadene litt nede. Pleier å komme på ca. 3 000 kr pr. familie (19 gutter i klassen ...).

Anonymkode: 3ee09...6c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg baker hjemmelaget pizza, koker saus, steker kjøttdeig og bruker gilde smårettskinke, rasper opp norvegia, lager pizzabunner av hvetemel, gjær, vann og olje, og litt salt. Jeg lager også en langpanne sjokoladekake, hjemmelaget, med glasur og non stop. Så lager jeg Toro muffins i billigste muffinsformene fra first price, pynter med hvit melisglasur og kakestrøssel fra rema/kiwi.

Jeg kjøper ikke engangsservise, det produserer så mye søppel, vi bruker våre hvite tallerkener, kjøkkenglass, og servietter fra matbutikken.

Så kjøper vi noen store flasker med brus og lager et par mugger med saft.

Ellers er pynten ca tre «bunter» med fargerike ballonger og to vimplelrekker i bomull, som jeg har sydd selv.

Vi har ikke godteposer, men har to store skåler med popcorn og noen glass med saltstenger på bordet. Vi bruker de samme hvite dukene vi har når det er jul og 17.mai.

Vi ønsker ikke å lage bursdagsselskaper for Instagram, og vil ikke bruke penger på søppel.

Vi tjener veldig godt.

Anonymkode: 7b8b5...5b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei!

Her har barna hjemme bursdager frem til 6 klasse. Deretter får de velge om de vil ha det hjemme eller på en aktivitet. Blir alltid dyrere på en aktivitet enn hjemme. Bruker vel alt mellom 1500 - 4000,- 

Anonymkode: 14137...158

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg baker hjemmelaget pizza, koker saus, steker kjøttdeig og bruker gilde smårettskinke, rasper opp norvegia, lager pizzabunner av hvetemel, gjær, vann og olje, og litt salt. Jeg lager også en langpanne sjokoladekake, hjemmelaget, med glasur og non stop. Så lager jeg Toro muffins i billigste muffinsformene fra first price, pynter med hvit melisglasur og kakestrøssel fra rema/kiwi.

Jeg kjøper ikke engangsservise, det produserer så mye søppel, vi bruker våre hvite tallerkener, kjøkkenglass, og servietter fra matbutikken.

Så kjøper vi noen store flasker med brus og lager et par mugger med saft.

Ellers er pynten ca tre «bunter» med fargerike ballonger og to vimplelrekker i bomull, som jeg har sydd selv.

Vi har ikke godteposer, men har to store skåler med popcorn og noen glass med saltstenger på bordet. Vi bruker de samme hvite dukene vi har når det er jul og 17.mai.

Vi ønsker ikke å lage bursdagsselskaper for Instagram, og vil ikke bruke penger på søppel.

Vi tjener veldig godt.

Anonymkode: 7b8b5...5b5

Tallerkener med riktig motiv + godteposer var ekstremt viktig for vår 4-åring, og ingen bilder ble postet på noen sosiale medier. Føler ikke at 10 papptallerkener + kopper veltet lasset på for mye søppel, det kan også kildesorteres. Fint å bake alt selv det sparer man på og det er som regel sunnere med tanke på UP osv :) Men det var litt stress og jeg skjønner at folk kjøper seg ut av den delen.

Anonymkode: 1cd73...f66

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altfor mye, elsker å ordne barnebursdager 😊. Forskjellige tema hvert år, med duker, kopper, tallerkener, ballonger, kakepynt og servietter i temaet. Gutten min har aldri spurt å ha tema, men han synes det er kult og stas.  Men jeg er nok enda mer gira en han på sånne ting.  Nå er han blitt så stor, så vil nok ikke ha tema lengre 😊. 

Anonymkode: d3689...0a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Var vel toppen 500-700 Kr. De gangene det var morsomt for dem med 10-15 unger. Men ble mindre og etterhvert ikke noe da dem ble 8-10 år gamle. 

Anonymkode: 118fc...8ee

• Liker 1
Skrevet

Vi har pleid å leie en barnehage, det koster 800 kr

så pynt til 400-500 kr

Så kaker, pizza, brus, pinjata, godteri

Blir fort 3-4000 

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde kinobursdag, og da betalte vi 1600 kr for voksne og barn. Det inkluderer slike rør og drikke og kinobillett. Kinobursdag er det eneste som fungerer for barnet, så da blir det det. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1400 kr for pynt (tallerkener og servietter med tema er VIKTIG her), mat og to kaker (lagd fra bunnen), samt godteriposer. 600 for leie av barnehagen. Så ble 2000 kr. 

Anonymkode: a3d3c...fbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Feiret 5-årsdag hjemme, det ble 2600. Paw patrol, gjorde kanskje litt for mye ut av det mtp. ballonger og godteposer osv, men det var på ingen måte en influencerbursdag. Brukte vanvittig mye tid på det også, rydde og vaske hus før og etter, pynt, kakebaking og matlaging. Det tok jo noen dager. Så både 6- og 7-årsdagen ble på lekeland. Da har vi betalt 3700, men så har vi kunnet puste før og etter. Absolutt verdt det. Synes tidsaspektet ofte forsvinner litt når man snakker om hvor billig bursdager kan være.

Anonymkode: 357e9...d50

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har kun hatt hjemmebursdager. Vært 10-15 gjester hver gang. Kjøper papptallerk og pappglass, godteposer og servietter på bursdagskongen.no. Kjøpte en svær rull med papirduk for mange år siden på europris som vi fortsatt har mye igjen på. Kjøpte også en pose med 100 ballonger i der, og vi blåser opp 10-20 ballonger for ett selskap. I godteposten legger vi 3 ting (slikkepinne, eventyrsjokolade og gomp/smurf er typisk). Barna har alltid valgt pølse i brød og sjokoladekake. 

grovt regnet vil jeg si at et selskap ligger på rundt 1200 kr for alt når jeg tar godt i. 

Anonymkode: 03ac3...cd8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har bare feiret barnebursdag på trampolineparker ol. Har vært felles bursdager for guttene i klassen alle årene, de er veldig mange.

Men har aldri vært mer enn 1200 kr å da har vi ikke trengt å gjøre noe, bortsett fra å komme oss til og fra.

Anonymkode: 3dd74...8a3

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Feiret 5-årsdag hjemme, det ble 2600. Paw patrol, gjorde kanskje litt for mye ut av det mtp. ballonger og godteposer osv, men det var på ingen måte en influencerbursdag. Brukte vanvittig mye tid på det også, rydde og vaske hus før og etter, pynt, kakebaking og matlaging. Det tok jo noen dager. Så både 6- og 7-årsdagen ble på lekeland. Da har vi betalt 3700, men så har vi kunnet puste før og etter. Absolutt verdt det. Synes tidsaspektet ofte forsvinner litt når man snakker om hvor billig bursdager kan være.

Anonymkode: 357e9...d50

Absolutt, å slippe styret er definitivt verdt noen ekstra kroner

Endret av sveinbj3
Skrivefeil
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...