AnonymBruker Skrevet i går, 07:36 #1 Skrevet i går, 07:36 Hei, Er det noen som har videreført livs/sykdom/uføreforsikring fra jobb? Hva ble prisen? Anonymkode: b41df...19e
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Det der blir et "hvor lang er en hyssing"-spørsmål er jeg redd.... Mens en slik forsikring gjennom arbeidsgiver er kollektiv, tror jeg helse og andre risikofaktorer blir vurdert individuelt når du viderefører slik privat? Alder spiller nok også inn her – og selvsagt også dekning og betingelser. Kanskje du får mange svar på dette, men de er neppe direkte overførbare til deg og din situasjon. Anonymkode: 22df0...755
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #3 Skrevet 16 timer siden Skjønner at det ikke er direkte overførbart, bare lurer på sånn hvilken prisklasse vi snakker om. Har blitt fortalt at det er «svært kostbart» (ettersom man ikke leverer helseeklæring) Anonymkode: b41df...19e
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Vi har en relativt bra forsikring for være ansatte rundt dette, og vi netaler ca 1.900 kr/mnd pr ansatt. (58 ansatte) usikker på hva den vil koste om du viderefører, men gir muligens en pekepinn. Anonymkode: 9018c...f22
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mens en slik forsikring gjennom arbeidsgiver er kollektiv, tror jeg helse og andre risikofaktorer blir vurdert individuelt når du viderefører slik privat? Anonymkode: 22df0...755 Nei, det stemmer ikke. Det er derfor det heter fortsettelsesforsikring. Den må inngås innen kort tid etter at man avslutter et arbeidsforhold og krever ikke legeattest. Dersom man ikke går rett videre til et nytt arbeidsforhold med like gode forsikringer bør man vurdere det. TS, jeg ba om et slikt tilbud i fjor, og det var på 30 000 kr pr. år. Jeg var da 41 år, gift, to barn, høy lønn. Anonymkode: 57367...a08
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden Fortsettelsesforsikring er ofte veldig dyre. Det skyldes at de stort sett kjøpes av dem som trenger dem (altså som har utfordringer i form av symptomer, sykdom eller skader) som gjør at de ville fått reservasjoner eller avslag om de skulle kjøpt privat helseforsikring. Dermed er det mye skader blant dem har fortsettelsesforsikring, og prisen baserer seg på denne gruppa. Det er veldig synd at det er sånn. Du kan akseptere fortsettelsesforsikring i noen måneder etter at du er meldt ut av arbeidsgiver sin ordning, så du kan jo prøve å få et tilbud på en privat forsikring og sammenligne? Anonymkode: 925bf...242
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, det stemmer ikke. Det er derfor det heter fortsettelsesforsikring. Den må inngås innen kort tid etter at man avslutter et arbeidsforhold og krever ikke legeattest. Dersom man ikke går rett videre til et nytt arbeidsforhold med like gode forsikringer bør man vurdere det. TS, jeg ba om et slikt tilbud i fjor, og det var på 30 000 kr pr. år. Jeg var da 41 år, gift, to barn, høy lønn. Anonymkode: 57367...a08 Takk for svar! Var det for flere forsikringer eller kun en? Anonymkode: b41df...19e
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fortsettelsesforsikring er ofte veldig dyre. Det skyldes at de stort sett kjøpes av dem som trenger dem (altså som har utfordringer i form av symptomer, sykdom eller skader) som gjør at de ville fått reservasjoner eller avslag om de skulle kjøpt privat helseforsikring. Dermed er det mye skader blant dem har fortsettelsesforsikring, og prisen baserer seg på denne gruppa. Det er veldig synd at det er sånn. Du kan akseptere fortsettelsesforsikring i noen måneder etter at du er meldt ut av arbeidsgiver sin ordning, så du kan jo prøve å få et tilbud på en privat forsikring og sammenligne? Anonymkode: 925bf...242 Ja, jeg venter på tilbud på fortsettelsesforsikringene nå. Tenker å se an prisen, og eventuelt be om tilbud andre steder. Er bare redd jeg vil få reservasjoner, har skjønt at det skal så lite til… Anonymkode: b41df...19e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå