Anonym-bruker Skrevet 17. april #1 Skrevet 17. april Skal ha bursdag, vi blir 10 eller 12 voksne. Jeg har tenkt en sjokoladekake, bringebær kake og en sitronpai. Runde kaker. Er det nok? Eller bør jeg ha mer? Muffins? En kake til?
AnonymBruker Skrevet 17. april #4 Skrevet 17. april Vi har 2-3 slike kaker for 13 mennesker, det blir alltid igjen endel kake. Anonymkode: e56cf...526 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april Det er nok. Vanlig beregning er 1 kake på 10 personer +1. Så 3 kaker er helt perfekt! 😄 hvis du vil ha mer så er det bare å kjøre på, men da blir det bare mer å spise senere 😂❤️ Anonymkode: e17e4...cf8 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april Jeg synes det allerede er to kaker for mye, så jeg ville absolutt ikke hatt en fjerde. Anonymkode: c27e8...eb7 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #8 Skrevet 17. april Flammen12 skrev (38 minutter siden): Ville fjernet en kake. Ja for all del, skrenk inn på utvalget så det blir minst mulig valgfrihet… 3 kaker er akkurat passe. Rester kan gis til gjestene, oppbevares et par dager i kjøleskapet eller fryses i ukevis. Anonymkode: 23e64...a08 11 2
Thyra Skrevet 17. april #9 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg synes det allerede er to kaker for mye, så jeg ville absolutt ikke hatt en fjerde. Anonymkode: c27e8...eb7 En kake til 13 personer ville blitt litt knapt. De fleste spiser mer enn et stykke. Ikke alle liker samme type kaker heller. 9 2
AnonymBruker Skrevet 17. april #10 Skrevet 17. april Thyra skrev (4 minutter siden): En kake til 13 personer ville blitt litt knapt. De fleste spiser mer enn et stykke. Ikke alle liker samme type kaker heller. Ja, kanskje jeg ikke kjenner så mange kakemonser. Ikke alle jeg kjenner spiser kake, og sjelden jeg ser noen spise flere enn ett stykke. Anonymkode: c27e8...eb7 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Skrevet 17. april Ulempen med å fjerne en kake er at du da også fjernet et alternativ! Det kan godt være du har en kake for mye - men å kunne tilby valgmuligheter er også en faktor i selskaper! Så klart kan du servere bare potet til julemiddagen, da trenger du ganske mange flere poteter enn om du serverte surkål, kålrabistappe, dampede rosenkål og sossiser til i tillegg til potetene. Anonymkode: 74274...052 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #12 Skrevet 17. april Anonym-bruker skrev (3 timer siden): Skal ha bursdag, vi blir 10 eller 12 voksne. Jeg har tenkt en sjokoladekake, bringebær kake og en sitronpai. Runde kaker. Er det nok? Eller bør jeg ha mer? Muffins? En kake til? Likte også veldig godt valgene dine av kake! Da treffer du virkelig de fleste personer med god variasjon 🤩❤️ Anonymkode: e17e4...cf8 3
AnonymBruker Skrevet 17. april #13 Skrevet 17. april Helt perfekt, både smak og mengde, bruk eventuelle rester til dessert eller frys. Anonymkode: 30345...95c 2
Seff Skrevet 17. april #14 Skrevet 17. april Thyra skrev (1 time siden): En kake til 13 personer ville blitt litt knapt. De fleste spiser mer enn et stykke. Ikke alle liker samme type kaker heller. Enig, og når man først har selskap, virker det kjipt å beregne på millimeteren og kun ha en type. Man hadde ikke beregnet f.eks. kun ett rundstykke med samme pålegg per person. Det forventes jo at man er litt raus når man inviterer til selskap, så kan man heller fordele eller fryse ned rester etterpå. Jeg synes tre kaker, som TS foreslår, er passende. 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. april #15 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes det allerede er to kaker for mye, så jeg ville absolutt ikke hatt en fjerde. Anonymkode: c27e8...eb7 Når vi er 7 stk og har 1 bløtkake. Da er det sjeldent nor igjen. Så 1 på 13 stk blir lite. Anonymkode: de93b...b91 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. april #16 Skrevet 17. april 3 kaker høres helt greit ut. Og gjester kan velge selv Anonymkode: de93b...b91 2
Thyra Skrevet 17. april #17 Skrevet 17. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Når vi er 7 stk og har 1 bløtkake. Da er det sjeldent nor igjen. Så 1 på 13 stk blir lite. Anonymkode: de93b...b91 Enig. Gjestene skal ikke føle på at de ikke må skjære for stort stykke slik at det ikke skal bli tomt før alle har fått. Hvis ikke blir det som den berømte tråden om julemiddagen. At alle forsyner seg med et stort stykke, kaken rekker halvveis eller nesten rundt bordet og gjestene etterspør neste kake, som ikke finnes... 6
Daria Skrevet 17. april #18 Skrevet 17. april Som østlending synes jeg det høtes rikelig ut. På andre kanterav landet ville det nok vært ansett som litt snaut... 9
AnonymBruker Skrevet 17. april #19 Skrevet 17. april Det kommer jo an på størrelsen på kakene - men med normalstørrelse er jo det absolutt innafor. Og så kommer det også an på hvem som er invitert - om det er "kakespisere" - har inntrykk av at sukker-hysteriet har gjort det slik at folk rett og slett ikke vil spise kake... Noen er nærmest demonstrative, dessverre. Anonymkode: 24efa...364
Natttåke Skrevet 17. april #20 Skrevet 17. april Synes dette virker som bra med kake? Vi hadde hatt rester, men selv om vi liker kake er vi ikke superkakespisende folk. Så om dere er glad i mye kake er det muligens behov for mer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå