Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er en gutt på 22 år og nylig var jeg kalt inn på 5 dagers øvelse. jeg synes det er så sykt hvor lite imøtekommende heimevernet og forsvaret kan være. Det er ikke det forsvaret jeg kjente når jeg avtjente førstegangstjeneste. Har eksamen snart og det var ikke god nok grunn til å få fritak. i tillegg var det andre i heimevernet som skulle i begravelse som ikke fikk fritak for det, folk som hadde skader osv. Hvor er terskelen? hvorfor er den så høy? den var ikke slik for noen år siden slik jeg forstod det fra de som er litt eldre. Noen som vet hva som er gyldige fritak? antar at krig og uroa i verden har gjort at Heimevernet er blitt litt annerledes i det siste, men jeg synes det er så rart i et samfunn hvor vi verdsetter utdanning høyt, så kan ikke eksamensperiode være gyldig nok grunn for at man kan få fritak. Hv tramper på alle studenter og ingen gjør noe med det. Vurderer å gå til avisen med det, men kanskje det bare er idiotisk. er det noen andre som har lignende opplevelser eller er det bare meg? Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gå til avisen for sønnen din skyld. Det ser bare ut som "livets harde skole" 

Han vil sikkert ikke det. 

Skrevet (endret)

Kjenner flere i heimevernet og de sier det altid har vært strengt med fritak fra øvelser. Pga de jar så gå øvelser i løpet av året osv

Endret av moomino
Skrevet

Det står beskrevet noe om det her. Eksamen er fritaksgrunn, men ikke i alle tilfeller. 

• Liker 1
Skrevet

Har du søkt deg inn i heimeværnet? Eller er du bare blitt kalt inn til rep øvelse?

Hvis du har søkt deg inn i HV burde du vel ha forventet å bli kalt inn til øvelse en gang i blandt?

Vet ikke noe om HV eller hæren da jeg var i marinen på båt i førstegangstjenesten og aldri har blitt kalt inn til rep etter det, og regner med at jeg ikke kommer til å bli det heller siden båtene ikke har plass til noen andre enn de som til enhver tid er i tjeneste i marinen. Og jeg fikk en elendig uttalelse på slutten siden jeg ikke var en rævsleiker til befalet, men bare gjorde de oppgavene jeg fikk beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...