AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Skrevet 21 timer siden Noen som pleier å gi hunden sin bravecto? Om så, får hunden allikevel flått som du må fjerne, eller detter de av av seg selv? Merket noen bivirkninger? Anonymkode: 2ffe1...a62
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden Ikke til hund, men katt. Bravecto virket forsåvidt greit, men pelsen hennes i nakken falt av. Jeg har også forstått det slik at flåtten faktisk må bite før det virker, så det hendte hun hadde flått med seg inn i pelsen. Vi gikk over til flåtthalsbånd isteden, som er avskrekkende på flåtten, og er veldig fornøyd med det. 4. året vi bruker det nå. Anonymkode: 15f68...80e
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #3 Skrevet 21 timer siden Vi bruker Bravecto på hunden. Syns han får færre flått når han går med det, men noen blir det. De dør av seg selv, men må gjerne fjernes. Anonymkode: fccfb...782
Ms. Steele Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden Vi bruker Bravecto på hunden vår. Har aldri sett en eneste flått på henne. Ingen andre bivirkninger enn at hun kan være litt utilpass samme dag som hun har fått tabletten.
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vi bruker Bravecto på hunden. Syns han får færre flått når han går med det, men noen blir det. De dør av seg selv, men må gjerne fjernes. Anonymkode: fccfb...782 Detter de ikke av om de er døde? Henger de på liksom? Anonymkode: 2ffe1...a62
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Bare tanken av å gi hunden min noe som gjør blodet giftig for flått, gjør at jeg grøsser. Hvis dette hadde vært uten langsiktige skader, ville det vært mulig å få til mennesker også. Anonymkode: 4aacb...e03 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden Ms. Steele skrev (1 time siden): Vi bruker Bravecto på hunden vår. Har aldri sett en eneste flått på henne. Ingen andre bivirkninger enn at hun kan være litt utilpass samme dag som hun har fått tabletten. Kanskje dere bør prøve Credelio eller Nexgard - månedlig tablett, samme funksjon, mem Bravecto er for 3 mnd og mengden flåttmedisin er høyere dose og kan gi uvelhet i magen. Hilsen dyrlege. Anonymkode: ee91e...c13
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden Hvis du ønsker at flåtten holder seg borte og ikke bare dør når de har festa seg, er det dråper eller halsbånd som gjelder. Anonymkode: 10c7d...9b5
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Hadde god erfaring, men syns det var uggent å bruke når jeg i etterkant fikk vite at pelsen jeg med god tro hadde lagt ut til fuglene (husky, han røytet i to omganger av året; mellom januar og juni og andre perioden mellom juli og desember) som de brukte til reder tok livet av fuglene pga virkestoffet…. Kan godt hende at produktet virker veldig bra mot flått (plukket ikke av en eneste flått av bikkja!), men det tok knekken på mer enn bare flåtten… Anonymkode: b7cbe...a97
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hadde god erfaring, men syns det var uggent å bruke når jeg i etterkant fikk vite at pelsen jeg med god tro hadde lagt ut til fuglene (husky, han røytet i to omganger av året; mellom januar og juni og andre perioden mellom juli og desember) som de brukte til reder tok livet av fuglene pga virkestoffet…. Kan godt hende at produktet virker veldig bra mot flått (plukket ikke av en eneste flått av bikkja!), men det tok knekken på mer enn bare flåtten… Anonymkode: b7cbe...a97 Det er visst mest ved bruk av dråper. Pelsen vil inneholde svært små deler av stoffet, så det vil ikke være giftig for fuglene i samme grad som om du bruker dråper. Jeg legger uansett aldri ut pels til fuglene Anonymkode: 2ffe1...a62
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden min hund bader en del om sommeren. tror dråpene blir vasket ut? Anonymkode: 2d09b...fa8
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Vi har god erfaring med bravcto til vår finske lapphund. Vi så mengder av flått på henne før vi begynte med behandling. Nå ser vi innimellom en død eller halvdød flått - de faller av, men siden hunden vår har mye pels kan de bli værende ei lita stund (Akkurat som smuler og annet smågraps). (Når vi ser død/halvdød flått tar vi de selvsagt bort). Anonymkode: b14e8...15d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden Etter at min venninnes hund fikk bukspyttkjertelbetennelse, og nesten døde, har ikke jeg vurdert bravecto i det hele tatt. Anonymkode: a437a...090 1
Tough cookie Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden Katten fikk allergisk reaksjon av dråpene og klødde seg til blods
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå