Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan jobber dere som jobber i barnehage? En typisk uke, hvordan er den? 

Anonymkode: e110a...c44

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes dagene er like,mye stress og mas.Mye sykdom av personalet.Går mye på rutiner vi skal rekke.

Anonymkode: ef36d...039

• Nyttig 1
Skrevet

Privat sektor: Som regel 7,5 timers arbeidsdag, 30 min betalt pause.

Kommunal sektor: Som regel 8 timers arbeidsdag, 30 min ubetalt pause.

Ellers er mye likt. Dårlig bemanning, stress, brannslokking, manglende vikarer (enten fordi man ikke får tak i egnede vikarer eller ikke får lov å leie inn pga økonomi), manglende plantid for pedagoger, manglende spesialpedagogisk hjelp, utbrente ansatte, stadig flere krav som forventes oppfylt innenfor det ordinære barnehagetilbudet uten at det følger midler eller personell med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

7,5 timers dag. Vakter innenfor 07-17

Anonymkode: 9a046...062

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (På 16.4.2026 den 22.24):

Privat sektor: Som regel 7,5 timers arbeidsdag, 30 min betalt pause.

Kommunal sektor: Som regel 8 timers arbeidsdag, 30 min ubetalt pause.

Ellers er mye likt. Dårlig bemanning, stress, brannslokking, manglende vikarer (enten fordi man ikke får tak i egnede vikarer eller ikke får lov å leie inn pga økonomi), manglende plantid for pedagoger, manglende spesialpedagogisk hjelp, utbrente ansatte, stadig flere krav som forventes oppfylt innenfor det ordinære barnehagetilbudet uten at det følger midler eller personell med.

Dette stemmer ikke alltid. Mange kommuner har 7.5 timer med betalt pause

Anonymkode: 16454...e12

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette stemmer ikke alltid. Mange kommuner har 7.5 timer med betalt pause

Anonymkode: 16454...e12

Det er mulig, men ingen av kommunene jeg har jobbet i har hatt det. 

AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (16 minutter siden):

Det er mulig, men ingen av kommunene jeg har jobbet i har hatt det. 

Ingen av de har jobbet i har praktisert ubetalt pause. Nåværende forsøkte å innføre det men innen helse og oppvekst gikk det ikke. 

Anonymkode: ecd73...c3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ingen av de har jobbet i har praktisert ubetalt pause. Nåværende forsøkte å innføre det men innen helse og oppvekst gikk det ikke. 

Anonymkode: ecd73...c3a

Jobber I kommunal bhg, og vi har betalt pause. Så jobber 7,5 time. Det er ikke kommunen men bhg/enheten som bestemmer hva som passer best for den plassen.

Anonymkode: 123cd...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7,5 timer om dagen. Lunsj er, heldigvis, ubetalt :) Det betyr at i lunsjen så kan jeg fortale arbeidsplassen og må ikke være tilgjengelig for arbeidsgiver. Jeg går gjerne en tur i lunsjen, går ut og spiser eller noe slikt. En pause fra alt. Det er deilig :)

Jobber i kommunal barnehage

Anonymkode: 44e98...178

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er ikke kommunen men bhg/enheten som bestemmer hva som passer best for den plassen.

Det er kommunen,  stort sett ved lønn og personal, som bestemmer om lunsj i kommunen er betalt eller ikke. Det er ikke den enkelte avdelingsleder som bestemmer dette selv. Kommunens regelverk skal stå enten i taiffavtalen eller i kommunens regelverk for ansatte

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt betalt pause i både private og kommunale barnehager 😊

Anonymkode: fa5a2...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Vi har 4 forskjellige vakter som vi rullerer på. 

07.30-15.00

08.00-15.30

08.30-16.00

09.00-16.30

Veldig travle dager, aldri vikarer ( hvertfall ikke som fungerer) , mange krevende foreldre som tror at vi bare har deres barn. Vi er ofte 12 små 1-2 åringer, og 2 voksne. 3 små som nettopp fylt 1 år, så de er veldig krevende . Egentlig krever de minste barna 1 voksen for seg selv. Men verdens beste kolleger, mye kos, mye latter, gode øyeblikk, og jeg gleder meg ofte til å komme på jobb. Så lenge vi har nok voksne på jobb, trives jeg veldig godt. 

Anonymkode: 12e2a...b3c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er kommunen,  stort sett ved lønn og personal, som bestemmer om lunsj i kommunen er betalt eller ikke. Det er ikke den enkelte avdelingsleder som bestemmer dette selv. Kommunens regelverk skal stå enten i taiffavtalen eller i kommunens regelverk for ansatte

Dette kan umulig stemme. Jobber I en kommunal barnehage, et hus av flere under samme enhet. Barnehagen min er eneste innenfor enheten som har betalt pause, noe vi som jobber der trives med. De andre husene i enheten har ubetalt pause. De fleste andre barnehager i kommunen har nok ubetalt pause. For oss så har vi fått lov å ha betalt pause, pga størrelsen. Noe som funker godt for oss som jobber der. Vi sørger uansett for å få pausen vår.

Anonymkode: 123cd...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...