Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i en litt moralsk vanskelig situasjon. Jeg har personlig ingen sterke meninger om reklame for botox og fillers, men dette er som kjent ulovlig. En venninne av en venninne er nyutdannet sykepleier og ønsker å "bli rik raskt". Hun har ingen jobberfaring som sykepleier, og driver ikke som kosmetisk sykepleier. Hun har nå likevel lagt ut reklame om at folk kan ringe henne for å booke billig botox og fillers. Dette vet hun selvfølgelig at ikke er lov, men jeg antar hun tror hun kan slippe unna med dette, ettersom hun ikke er tilknyttet noe selskap, og ikke driver som kosmetisk sykepleier. Videre har hun kun et par tusen følgere som får denne reklamen.

Jeg gikk inn for å tipse forbrukertilsynet, men ser at man nå må logge inn. Jeg går ut i fra at et tips vil journalføres, og dermed kan bli offentlig dersom hun søker om innsyn. Jeg ønsker ikke å havne i "skvis" for dette, og jeg er urolig for at det vil få replisalier, eller at jeg blir gjenstand for uønsket oppmerksomhet. 

Samtidig føler jeg en viss samfunnsplikt for at det ikke skal være slike "useriøse aktører" i en ganske "farlig bransje".

Bare for å understreke så har jeg ingenting i mot botox og fillers, og har selv tatt botox ved flere anledninger, men ved seriøse klinikker som driver ordentlig. Min frykt er at alle disse unge bekjente jentene i tidlig tjueårene som faller for "billig". 

Er det noen måte å tipse de anonymt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan tipse Helsetilsynet.

Anonymkode: 0ccd3...887

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde heller tipset Helsetilsynet. Det kan hende de vurderer det slik at hun handler utenfor sitt ansvarsområde som sykepleier. 

Anonymkode: 41659...b18

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Google pluss to klikk gir deg en postadresse i Skien. Du kan sende anonyme/pseudonyme brev dit antar jeg.

Anonymkode: 6f79d...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...