Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Juny
  • Liker 1
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal han få seg ny jobb? Kan han ikke ta et års prøvetid på ditt hjemsted hvis han allikevel må bytte jobb?

Anonymkode: a958c...969

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da lar du barnet bli boende og så flytter du hjem dit du vil. Du virker til å kun konsentrere deg om alt det negative og grave deg ned, prøv å finn noe positivt 

Anonymkode: 90be6...306

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker i at et forhold må begge parter både gi og ta.

Du virker å ha gått i negativitetsfella og samboeren din i nei-fella.

Hvor er det dere bor som er så ille?

Jeg bor i Drammen og mange vil si at det er mye kriminalitet og rus her også, samme med Oslo, det er mye kriminalitet der og. Og vet du hvorfor, jo fordi det er områder det bor mange mennesker.

Og da blir det lett å se seg litt blind på det negative og tro at det er det eneste som betyr noe. Men det er masse positivt her, masse varme og flotte folk er det over alt. Når du sier at du er en skygge av deg selv så tenker jeg at du kanskje dyrker det negative i så stor grad at det bikker over. Alt er ikke bra og rosenrødt på hjemplassen din.

Hvorfor ønsker ikke samboeren din å flytte?

Anonymkode: cbd81...3c1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres ut som han spesifikt ikke ønsker å flytte til ditt hjemsted. Kan dere ikke finne et helt annet sted å bo hvor begge kan trives?

Anonymkode: 1be5b...700

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Han er ikke villig til å flytte dit, ikke en gang for et år for å teste. Finnes det noen med erfaringer på området? 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg syns det høres ut som han spesifikt ikke ønsker å flytte til ditt hjemsted. Kan dere ikke finne et helt annet sted å bo hvor begge kan trives?

Anonymkode: 1be5b...700

Plan B. Men virker ikke villig til det heller. 

AnonymBruker
Skrevet
Juny skrev (2 minutter siden):

Plan B. Men virker ikke villig til det heller. 

Men hvis du ikke trives der dere bor og det er så fryktelig belastet så skjønner jeg ikke hvorfor dere bosatte dere der. 

Det mange reagerer på er at du idylliserer hjemplassen din veldig mye. Og lets face it, det er mange flotte steder og bo på. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvis du ikke trives der dere bor og det er så fryktelig belastet så skjønner jeg ikke hvorfor dere bosatte dere der. 

Det mange reagerer på er at du idylliserer hjemplassen din veldig mye. Og lets face it, det er mange flotte steder og bo på. 

Ja, for å være ærlig skulle jeg kunne bodd mange andre steder utenom her 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør han hvor han ønsker å bo. Hvor skal han jobbe når han blir arbeidsledig? Hva er tenker han er planen framover? Be han komme opp med noe som dere kan leve med. 

Anonymkode: c31f1...478

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Men hva sier han om hvorfor han ikke ønsker å flytte?

Anonymkode: e1b42...93d

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Juny skrev (14 minutter siden):

Han er ikke villig til å flytte dit, ikke en gang for et år for å teste. Finnes det noen med erfaringer på området? 

Hvis han flytter med deg, ikke trives og vil flytte igjen om ett år og du nekter. Da sitter han i saksa. For han kan ikke ta barnet bort fra barnets nye hjemsted (hvis dere går fra hverandre), og få medhold i det. Så jeg skjønner han. Han risikerer å bli låst på din hjemplass, evt måtte flytte uten barn. 

Anonymkode: a3a8d...bc7

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Men bor dere i et virkelig belastende miljø. Så burde han jo være villig til å flytte et bedre sted. Men kan forstå at han ikke vil flytte til ditt hjemsted. Men dere burde jo sammen, kunne finne et annet sted dere kunne tenke dere å bo.

Anonymkode: 42cf5...525

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 16.46):

Men hva sier han om hvorfor han ikke ønsker å flytte?

Endret av Juny
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Juny skrev (7 minutter siden):

Det er en stor mulighet til at dette dreier seg om en enke her som har lovet han en god del arv han er redd han kommer til å glipp av hvis vi flytter. 

Fordi han hjelper henne fysisk? 

Hvor langt livsløp snakker vi her, forndenne enken? 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi han hjelper henne fysisk? 

Hvor langt livsløp snakker vi her, forndenne enken? 

Han besøker henne av og til med barnet vårt, noen ganger alene. Jeg har ingen tro på at denne arven kommer til å skje. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Juny skrev (18 minutter siden):

Det er en stor mulighet til at dette dreier seg om en enke her som har lovet han en god del arv han er redd han kommer til å glipp av hvis vi flytter. 

Juny skrev (7 minutter siden):

Han besøker henne av og til med barnet vårt, noen ganger alene. Jeg har ingen tro på at denne arven kommer til å skje. 

En enke som da sikkert ikke har skrevet han inn i testamentet enda? 

Med mindre han står i et testamentet eller er i direkte slekt med henne, får han ikke noe med mindre hun overfører noe til han mens hun er i livet... Prøver han å manipulere henne? 

Og mens han evt venter på noe som kanskje kommer, er det greit at resten av familien råtner på rot? 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Juny skrev (19 minutter siden):

Det er nok grunnen tenker jeg.

Du kan jo uansett ikke ta barnet ut av hjemmet uten fars samtykke, så her må dere nok på FVK uansett.

»Lovet en god del arv» uten faktisk testamente er null kroner. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Juny skrev (21 minutter siden):

Skal du få ta del i denne arven, eller blir det kun til han? Hva sier han til det? 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal du få ta del i denne arven, eller blir det kun til han? Hva sier han til det? 

For det første tror jeg ingenting på det. Hun har sagt til meg at hun syns han er så kjekk osv. Han har sagt "tenk hvilke økonomiske muligheter det ville gitt oss"

Endret av Juny
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...