AnonymBruker Skrevet i går, 09:39 #1 Skrevet i går, 09:39 Jaffa Cakes - nydelige små kjeks/kaker. En slags tørr sukkerbrødunn, lag med appelsingele og mørk sjokolade på toppen. Det finnes EMV i de fleste butikker, jeg synes disse fra Rema er de beste. Egentlig en ganske utorlig pris på disse - synes man får mye for pengene: https://oda.com/no/products/8576-r-orange-cookies/ Dette er også barndomsminner - fantes jo helt tilbake på 70-tallet. Mor hadde alltid slike på lur i tilfelle det kom nabokjerringer eller andre på spontant kaffebesøk. Da vanket det som regel en kjeks på barna også. Det var nok de originale McVites vi fikk den gangen. Tipper at de kostet en del mer enn dagens, justert for inflasjon og inntekt.. En liten oppdagelse jeg gjorde nå nettopp: En pakke har blitt liggende åpen noen uker - det var genialt: Gelen har tørket litt inn - til det bedre - den er blitt litt småseig. Det var veldig godt! Anonymkode: e1c03...5dd 2 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #2 Skrevet i går, 09:47 Hva er spørsmålet her? Anonymkode: 79c25...5a4 4
AnonymBruker Skrevet i går, 09:54 #4 Skrevet i går, 09:54 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva er spørsmålet her? Anonymkode: 79c25...5a4 Skulle det være noe spørsmål. Så vidt jeg vet er dette et diskusjonsforum. Og om man har noe interessant å tilføye tråden, så regner jeg med folk klarer å komme opp med det. F.eks. å angi hvilket av merkene som er best eller lignende. Anonymkode: e1c03...5dd 4
AnonymBruker Skrevet i går, 09:58 #5 Skrevet i går, 09:58 Jeg tror kanskje at folk flest ikke er tilstrekkelig opptatt av Jaffacakes til at det er noe de bryr seg om å diskutere..... Anonymkode: 8aebf...ccf 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:02 #6 Skrevet i går, 10:02 Nei takk. EMV er ikke ønskelig. Det fortrenger all konkurranse. Jeg er så lei av å se hvordan utvalget blir dårligere og dårligere i norsk dagligvarehandelen Anonymkode: 2802d...c85 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:13 #7 Skrevet i går, 10:13 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror kanskje at folk flest ikke er tilstrekkelig opptatt av Jaffacakes til at det er noe de bryr seg om å diskutere..... Anonymkode: 8aebf...ccf MIn mann elsker de kjeksene, men han er ikke på KG Anonymkode: 17fd2...7bd
piggrokken Skrevet i går, 10:23 #8 Skrevet i går, 10:23 Bestevennen min på ungdomsskolen og vgs ELSKET de. Han fikk en jaffakjeks i russelua... For meg er det meh... 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:28 #9 Skrevet i går, 10:28 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei takk. EMV er ikke ønskelig. Det fortrenger all konkurranse. Jeg er så lei av å se hvordan utvalget blir dårligere og dårligere i norsk dagligvarehandelen Anonymkode: 2802d...c85 Hvorfor ikke - det gir da mer konkurranse. I gamle dager hadde vi bare de dyre originalkjeksene, nå får man tre ulike utgaver - fra Rema, Coop og Norgesgruppen. Av disse synes jeg Rema sine er best. Anonymkode: e1c03...5dd
AnonymBruker Skrevet i går, 10:29 #10 Skrevet i går, 10:29 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg tror kanskje at folk flest ikke er tilstrekkelig opptatt av Jaffacakes til at det er noe de bryr seg om å diskutere..... Anonymkode: 8aebf...ccf Det kan virke som om folk er mest opptatt av trolling, usakligheter, unødvendige kommentarer og intetsigende bemerkninger enn å faktisk diskuere noe, ja. Anonymkode: e1c03...5dd 2
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #11 Skrevet i går, 10:31 Elsker kjeksene, men sluttet å spise dem da det ble umoderne å spise ultraprosessert. Sukk. Anonymkode: 65344...c1d
AnonymBruker Skrevet i går, 10:39 #13 Skrevet i går, 10:39 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Elsker kjeksene, men sluttet å spise dem da det ble umoderne å spise ultraprosessert. Sukk. Anonymkode: 65344...c1d Ja, det er mye rare utslag av moderne hjernevasking... Anonymkode: e1c03...5dd 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 10:46 #14 Skrevet i går, 10:46 Liker ikke appelsin og sjokolade sammen. Anonymkode: 5a2c7...fa7 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:22 #15 Skrevet i går, 11:22 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei takk. EMV er ikke ønskelig. Det fortrenger all konkurranse. Jeg er så lei av å se hvordan utvalget blir dårligere og dårligere i norsk dagligvarehandelen Anonymkode: 2802d...c85 I prinsippet enig, men akkurat disse tror jeg ikke finnes i originalversjon i norske butikker lenger, så der har man nesten ikke noe valg. Anonymkode: c5e33...352 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:26 #16 Skrevet i går, 11:26 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I prinsippet enig, men akkurat disse tror jeg ikke finnes i originalversjon i norske butikker lenger, så der har man nesten ikke noe valg. Anonymkode: c5e33...352 Jeg har ikke sett originalversjonen på mange år. De minner meg om Mormor ❤️ Men First Price sin liker jeg best 🥰 Anonymkode: e3dd4...b01 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:25 #17 Skrevet i går, 12:25 Jeg elsket dem, men sluttet da originalen forsvant. Jeg har alltid antatt, ut fra navnet ,at de er israelske, så jeg ville uansett ikke spist dem idag. Anonymkode: f8965...3bf
AnonymBruker Skrevet i går, 12:26 #18 Skrevet i går, 12:26 Jeg baker dem selv : https://fettogforstand.no/norsk/sott/lavkarbo-jaffa-cakes/ Anonymkode: 79c25...5a4 1
Viktualia Skrevet i går, 12:40 #19 Skrevet i går, 12:40 Min favorittkjeks! Som er kake. Det gikk en berømt rettssak om dette i Storbritannia i sin tid. Hvis det var kjeks ville det være moms/avgift på dem, men hvis det var kake var det ikke et luksusprodukt, men mat, og unngikk avgift. Konklusjonen, sånn ganske forenklet: kake er mykt, men blir hardere når de blir liggende, kjeks er sprø og blir myke når de blir gamle eller liggende framme. De er oppkalt etter Jaffa-appelsiner, og er opprinnelig fra Storbritannia. 3 1
Brunhilde Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden Jeg skal prøve Rema sine. Husker jeg likte originalen. 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå