Gå til innhold

Eurospar Langnes Varmmatdisken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lapskaus er en av mine livretter og jeg bestiller det alltid når jeg er på spisesteder der dette er på menyen.
I de aller fleste tilfeller er lapskausen nydelig.
I dag var jeg innom Eurospar Langnes og såg at de til min store glede hadde lapskaus i varmmatdisken. Jeg hadde jobbet 12-timers-vakt så det passet bra med en enkel middag. Kom hjem og skulle kose meg med lapskaus, men dessverre så var denne alt annet en spiselig. Det svei i hele munnen! Det var alt for mye av både salt og pepper. Jeg satte den i kjøleskapet i tilfelle mannen ville ha det når han kom hjem da han selv bruker mye salt og pepper på sin mat. Han takket gladelig ja til lapskaus da han kom hjem og jeg sa ingenting om hva jeg syntes om smaken.
Han utbrøt raskt "Ka i jessu faderens navn e dæ du har gjort mæ lapskausn?! Den e jo f* ikkje etanes kjærring!".

Så, det skal sies at dette er andre gangen jeg kjøper lapskaus fra varmmatdisken hos Eurospar Langnes der lapskausen er uhorvelig saltet og pepret til det punkt at det gjør fysisk vondt å ha det i munnen. Ettersom dette er andre gangen på 3 måneder hvor dette skjer lurer jeg på om det er slik "Husets lapskaus" fra Eurospar kanskje skal være? 🤔
Andre som har god erfaring med å kjøpe husets lapskaus fra Eurospar eller er det en gjenganger at den lapskausen ikke er spiselig?

Anonymkode: 62c5f...5e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke Spar- eller Eurosparbutikkene lager "husets lapskaus" (og en del andre varmretter) i ferskvaredisken selv, men at de kommer fra en eller annen storkjøkkenleverandør. En del av varmrettene ser kliss like ut og smaker identisk hver eneste gang jeg kjøper dem. Så ensartet ville det ikke blitt fra et ganske enkelt og lite butikkjøkken, der man skulle tro at de ville brukt de grønnsakene som er mest tilgjengelige til enhver tid for å slippe svinn osv. 

Jeg bor på en annen kant av landet, og synes også lapskausen har vært salt, men ikke SÅ ille som jeg får inntrykk av etter dine beskrivelser. Min nærmeste Spar får sikkert lapskaus fra et annet sted.

Hvis den smaker likt fra gang til gang er det sikkert den oppskriften leverandøren bruker...

Anonymkode: 8db5b...fce

Skrevet

Hvis jeg kjøper noe jeg ikke liker smaken på så velger jeg et annet alternativ neste gang. 😉

Tror du bør ta lærdom av erfaringen din og gjøre det samme, ts.

• Liker 4
Skrevet

Kan du ikke bare spørre dem som står i varmmatdisken i butikken, da? Det er vel enklere å kommunisere direkte enn å håpe på at de leser innlegget ditt her ....

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis det er Eurospar Langnes i Tromsø kan du sikkert sende de melding på Facebook/messenger å spørre eller klage på dette. 

AnonymBruker
Skrevet

Dra til Eurospar på Bjerkaker ( forutsatt at det er Langnes i Tromsø du mener), de har fantastisk lapskaus. Med skikkelige kjøttbiter.

Anonymkode: 61ce4...86d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.4.2026 den 23.16):

Lapskaus er en av mine livretter og jeg bestiller det alltid når jeg er på spisesteder der dette er på menyen.
I de aller fleste tilfeller er lapskausen nydelig.
I dag var jeg innom Eurospar Langnes og såg at de til min store glede hadde lapskaus i varmmatdisken. Jeg hadde jobbet 12-timers-vakt så det passet bra med en enkel middag. Kom hjem og skulle kose meg med lapskaus, men dessverre så var denne alt annet en spiselig. Det svei i hele munnen! Det var alt for mye av både salt og pepper. Jeg satte den i kjøleskapet i tilfelle mannen ville ha det når han kom hjem da han selv bruker mye salt og pepper på sin mat. Han takket gladelig ja til lapskaus da han kom hjem og jeg sa ingenting om hva jeg syntes om smaken.
Han utbrøt raskt "Ka i jessu faderens navn e dæ du har gjort mæ lapskausn?! Den e jo f* ikkje etanes kjærring!".

Så, det skal sies at dette er andre gangen jeg kjøper lapskaus fra varmmatdisken hos Eurospar Langnes der lapskausen er uhorvelig saltet og pepret til det punkt at det gjør fysisk vondt å ha det i munnen. Ettersom dette er andre gangen på 3 måneder hvor dette skjer lurer jeg på om det er slik "Husets lapskaus" fra Eurospar kanskje skal være? 🤔
Andre som har god erfaring med å kjøpe husets lapskaus fra Eurospar eller er det en gjenganger at den lapskausen ikke er spiselig?

Anonymkode: 62c5f...5e1

Er mer bekymret for hvordan du tillater at han snakker til deg enn at lapskausen var for salt… Er nordlending selv men sånn har heldigvis aldri min mann snakket til meg. Og ikke ville jeg tillatt det om han gjorde det heller. 

Til neste gang: klag til butikken direkte. 

Anonymkode: 0a4b8...d41

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...