AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Hei. Jeg opererte ut en svulst fra hodet for nå 2 mnd siden (godartet, vestibularis schwannom). Denne presset på balansenerve, ansiktsnerve og lillehjernen så jeg gikk igjennom en 11 timers lang operasjon. I ettertid så har det heldigvis gått veldig bra og jeg har vært svært heldig med hvor lite plaget jeg er, men jeg har mistet typ 80-90% hørsel på høyre side, der svulsten satt. Pga. dette så sliter jeg MYE med støy / snakking, og det å konsentrere seg på pc over flere timer er slitsomt. Jeg var 100% sykemeldt (fra sykehuset) i 2 mnd og dro til min lege for å forlenge, men gå ned til 80% sykemelding. Han ønsket å sette meg rett på 60% i en uke også skulle jeg gå over til 40% før jeg skulle ut i 100% igjen. Dette sa jeg åpenbart at jeg ikke ønsket da jeg må starte pent, men han mente dette var pent nok. Jeg fikk til slutt kranglet meg til 80% i en uke - noe mer enn det nektet han, da måtte jeg komme tilbake. Jeg har nå jobbet 2 dager med 4 timer om dagen på kveldstid (da er det roligst på jobb), og jeg var så sliten etter endt jobbdag at jeg dro hjem, dro meg ut på en kort luftetur med hunden og sov i 12 timer.. (Jobben min er ikke veldig fysisk, men jeg sitter i skranke og det er mange mennesker innom i løpet av dagen.) Nå skal jeg tilbake til legen på fredag for å (forhåpentligvis) få forlenget sykemeldingen, men jeg har en dårlig følelse.. Kan han nekte meg sykemelding? Jeg har snakket med sykehuset, men de kan ikke overskride det fastlegen sier. De har sendt et anbefalningsbrev til min fastlege om at jeg bør sykemeldes lenger pga det jeg har vært igjennom, så jeg håper dette hjelper. Anonymkode: b47e6...82e 2
skeiv-ostepop Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Det er fastlegen som signerer for at det er sykmeldingsgrunn, så ja, fastlegen kan nekte. 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Selvfølgelig kan fastlegen nekte. Men du kan også be om tilrettlegging på arbeidsplass, f.eks hyppiger pauser. Anonymkode: c3a35...c4b
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Snakk med sykehuset og få kirurgen til å bekrefte ovenfor fastlegen din at det vil være behov for lenger sykemelding med høyere sykemeldingsprosent. Det er ikke uvanlig at fastleger setter seg på bakbeina med pasienter fra sykehuset, de irriterer seg over at sykehuset ikke fortsetter oppfølgingen i tillegg til at de ikke har spisskompetanse på pasientens problemstilling. Jeg har jobbet på sykehus og vært borti denne problemstillingen flere ganger, de fleste kirurgene løser det ved å sende en dialogmelding til pasientens fastlege. Anonymkode: 910bb...1d3 1
Ulven Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Wow du har en vanskelig fastlege.😪 Jeg ville ha vurdert å bytte, for det er virkelig ikke normalt å nekte sykemelding etter en slik operasjon. 6
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april Det er legene som sykemelder, ikke pasientene, så selvsagt kan hen nekte. Anonymkode: 901e7...c9d
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Ulven skrev (9 minutter siden): Wow du har en vanskelig fastlege.😪 Jeg ville ha vurdert å bytte, for det er virkelig ikke normalt å nekte sykemelding etter en slik operasjon. Jeg har byttet, heldigvis. Men det gjelder ikke før 1.Mai. vsr så fornøyd med min forrige lege, men hun sluttet så da ble jeg bare overført til denne 🙃 Anonymkode: b47e6...82e
Ulven Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har byttet, heldigvis. Men det gjelder ikke før 1.Mai. vsr så fornøyd med min forrige lege, men hun sluttet så da ble jeg bare overført til denne 🙃 Anonymkode: b47e6...82e Så flott at du har byttet. Forhåpentligvis får du en mer forståelsesfull lege da. Jeg fjernet selv et schwannom, spinal, for en stund tilbake, og jeg hadde ikke hatt sjanse til å jobbe etter to måneder.
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Kjenner til ei som var igjennom samme operasjon og ble sykmeldt i mange måneder. Mistet hørselen 100% på ene øret da. Synes det er dårlig av legen din å tvinge deg på jobb igjen. Anonymkode: 6a8a4...e4c
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april Du bør kanskje tenke på å bytte jobb på sikt, til en stilling der det er færre å prate med, mindre støy. Å sitte i en skranke med mye kundekomtkt osv kan være vanskelig med hørsel på bare ett øre. Har en kollega med hørsel på ett øre, og han deltar aldri i sosiale tilstelninger, han klarer bare samtaler med én person i gangen. Han har valgt denne jobben fordi han kun har skriftlig kundekontakt. Han jobber 100%, så manglende hørsel er ikke en grunn til å ikke stå i arbeidslivet, etter en periode med tilvenning selvsagt. Har du fått høreapparat? Anonymkode: 4e6f9...f7e
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du bør kanskje tenke på å bytte jobb på sikt, til en stilling der det er færre å prate med, mindre støy. Å sitte i en skranke med mye kundekomtkt osv kan være vanskelig med hørsel på bare ett øre. Har en kollega med hørsel på ett øre, og han deltar aldri i sosiale tilstelninger, han klarer bare samtaler med én person i gangen. Han har valgt denne jobben fordi han kun har skriftlig kundekontakt. Han jobber 100%, så manglende hørsel er ikke en grunn til å ikke stå i arbeidslivet, etter en periode med tilvenning selvsagt. Har du fått høreapparat? Anonymkode: 4e6f9...f7e Bytte jobb er dessverre uaktuelt. Jeg elsker jobben og kollegaene mine og kommer fra en jobb hvor jeg mistrivdes alt for lenge, til det punktet hvor jeg endte med så dårlig psykisk helse at jeg ble sykemeldt. Jobben min er fantastiske og vil heller tilrettelegge for meg enn at jeg skal måtte slutte 😊 Jeg har ikke fått høreapparat enda. Er henvist, men det tar tid. Anonymkode: b47e6...82e
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Bytte jobb er dessverre uaktuelt. Jeg elsker jobben og kollegaene mine og kommer fra en jobb hvor jeg mistrivdes alt for lenge, til det punktet hvor jeg endte med så dårlig psykisk helse at jeg ble sykemeldt. Jobben min er fantastiske og vil heller tilrettelegge for meg enn at jeg skal måtte slutte 😊 Jeg har ikke fått høreapparat enda. Er henvist, men det tar tid. Anonymkode: b47e6...82e Tenker høreapparat vil hjelpe mye. Har noen venner med dårlig hørsel på et øre og det har vist gjort underverk. Kanskje du kan bruke headset med støyreduksjon så lenge? Anonymkode: 8de9d...9b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå