Gå til innhold

Lite energi etter løpetid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en schæfer tispe på snart 7 år. Hun er som regel en veldig glad og aktiv hund, glad i å gå tur og trene. Hadde ikke noen problemer etter løpetid når hun var unghund. Etter hun ble ca 5 år, blir hun alltid så rolig rett etter løpetid og dette kan vare i type 3 uker. Hun har ikke noe lyst å gå tur, vil bare ligge hjemme. Jeg kan spørre «vil du gå tur?» og hun hopper i været å er gira. Da går vi i ca 10 minutter, hun går på do og lukter seg ferdig. Da skal hun snu, da er det full fart hjem.

Er dette normalt? Hun virker normal ellers og ikke noe tegn til innbilt svangerskap. Er redd hun skal miste en del muskler når hun er som dette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min forrige hund ble lik. Dyrlegen pleide å sette en dose speed som han kalte det 😅 Vet ikke alt som var i, men det var bl.a en heftig dose b- vitaminer i. Det hjalp godt. 

På min nåværende begynte formen å dale en mnd før løpetid og vare lenge etter, så det ble 4-5 mnd hvert år med dårlig form. Hun ble derfor kastrert når hun var 5 og det skulle jeg gjort før hadde jeg visst hvor mye det stabiliserte for henne, stakkar 💗

Anonymkode: 4040a...563

• Liker 1
Skrevet

Min tispe var sånn allerede etter første løpetid. Og da jeg fikk vite at det ville bli verre etter som hun blir eldre, så kastrerte jeg henne. Etter det var hun aldri trøtt og lei ❤️ Men glad og aktiv til hun døde som 12 åring

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...