Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, er litt ny på dette med egenmeldinger.

Har et spørsmål angående hvordan det fungerer med egenmelding om en har brukt sykemelding i mellom.

La oss si jeg var syk i Juni i fjor, og November, men i November var jeg såpass syk at trengte legeerklæring over flere dager. (Har bare 3 dager egenmelding.)

Gjelder de 12mnd fortsatt fra Juni i fjor da. Eller er de gått til 0 siden jeg hadde en sykemelding mellom Juni i fjor og Juni i år?

(Syntes dette systemet er vanskelig og forstå seg på, men er heldigvis sjeldent syk)

Anonymkode: dc7b3...7cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du følger standard reglene for egenmelding så har du 4 egenmeldinger av inntil 3 dager pr gang.

Disse går på en rullerende 12 mnd periode. Dvs at når de er brukt opp så "strykes" den første etter 12 mnd, og du har en tilgjengelig igjen inntil #2 har blitt 12 mnd så "strykes" den osv.

Anonymkode: 7b152...07f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Om du følger standard reglene for egenmelding så har du 4 egenmeldinger av inntil 3 dager pr gang.

Disse går på en rullerende 12 mnd periode. Dvs at når de er brukt opp så "strykes" den første etter 12 mnd, og du har en tilgjengelig igjen inntil #2 har blitt 12 mnd så "strykes" den osv.

Anonymkode: 7b152...07f

Glemte bort at jeg brukte 2 egenmeldingsdager i November, i tillegg til sykemelding fra lege

Anonymkode: dc7b3...7cf

Skrevet

Det blir ikke nullstilt av at du har hatt en sykemelding mellom egenmeldingene. Du teller egenmeldingsdagene i en 12-månedersperiode, så både juni og egenmeldingen i november telles. Egenmeldingen fra juni i fjor "strykes" etter 12 måneder.  

Anonymkode: 2fee5...ae8

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...