Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leide bil i Italia for et halvt år siden. Nå kom det krav i posten om å betale en bompassering. For noen uker siden så jeg at det var trukket et mindre beløp fra kredittkortet jeg betalte leien med, men klarte aldri å finne ut hvorfor, fikk aldri noen mail fra leiebilfirmaet. Men dette er altså to ulike beløp, det ene direkte belastet kredittkortet, det andre en slags faktura i posten. 

Hva skjer om jeg ikke betaler denne? Hvorfor er den ikke lagt til på regningen fra Avis? Og finns det en frist for å sende ut disse? Dette er altså et halvt år siden, jeg har ikke tenkt at dette skulle komme så lenge etterpå. 

Har noe erfaring å dele?

Anonymkode: 16687...d2d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tar tid å føle opp krav i utlandet, så at det har tatt et halvt år er ikke overraskende.

Men det er bare å betale, det er jo du som har kjørt gjennom bomringen, så kan ikke skjønne hvorfor du skal slippe. 

Anonymkode: bd4a7...0c0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det tar tid å føle opp krav i utlandet, så at det har tatt et halvt år er ikke overraskende.

Men det er bare å betale, det er jo du som har kjørt gjennom bomringen, så kan ikke skjønne hvorfor du skal slippe. 

Anonymkode: bd4a7...0c0

TS snakker ikke om å slippe. Vedkommende snakker om å ikke betale for det samme to ganger. Og, ja, jeg har opplevd det samme med da med en mindre fartsbot i Tyskland. Tysk politi sendte kravet både direkte og til leiebilselskapet og sistnevnte trakk beløpet på kredittkortet som ble brukt da bilen ble leid. Både trekket og kravet fra politiet kom noen måneder etterpå. Jeg prøvde å forklare det tyske politiet at boten allerede var betalt via leiebilselskapet, men forsto fort at tiden det ville ta å kjempe mot tysk byråkrati ikke var verdt EUR 30, så jeg bare betalte :ler: Leiebilselskapet på sin side mente at siden de hadde fått regningen, og betalt den, hadde jeg ikke noe jeg skulle ha sagt og at feilen lå hos politiet som sendte ut to fakturaer på den samme boten. 

Skrevet

Har skjedd oss også før. Bare å betale for det er jo riktig at du har passert bomstasjonene. Er bare at det tar tid for dem å få fakturert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...