AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Har et barnes diagnoser. Må ned i vekt. Hen liker helst usunn mat slik som pizza, burgere, pølse og stappe, hotdogs, fries osv. Har dere tips til sunnere alternativ? Og gjerne mindre kalorier da kaloriinntaket må ned. Anonymkode: 8187e...a2f
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Stappe: lag med mindre smør og uten fløte Pølse/hotdog: sjekk kaloriinnholdet på pakken, det finmes et merke som heter Go og mager. Det finnes også vegetarpølser. Fries: lag i airfryer. Lag av søtpotet i stedet for potet Burgere: bruk grovt burgerbrød. Lag burger selv med karbonadedeig, da kan du også kontrollere størrelsen på burgeren. Bland deigen med f.eks linser, løk, gultot eller andrw geønnskaer Evt sjekk vegetarburgere og les kaloriinnhold. Fiskeburger er godt. Fyll burgeren med mer salat, tomat, ananas, agurk, løk evt annet. Reduser mengden dressing til et minimum. Dropp bacon og ost. Pizza: grovt mel, mer grønnsaker, mindre kjøtt og ost. Lag pizzasaus selv. Hva med grove pitabrød med fiskekaker? Torskenachos (reduser mengden nachochips ifht fyll). Vegetarlasagne (linser, sopp, squash) Anonymkode: c007d...92b 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april Jeg pleier å spise hjemmelagd burger i grovt pitabrød. Mindre brød, og noen alternativer med kort ingrediensliste i butikken. 😊 Potetstappe lager jeg gjerne med innslag av brokkoli. Litt mer mettende og vitaminrikt. Og så pleier jeg å råsteke potetbåter i fryeren med krydder (typ timian, pepper, hvitløk osv, i stedet for pommes frittes. Og så prøøøver jeg å drikke mye vann, gjerne før måltidene. Men der er jeg ikke noe flink! Anonymkode: 1a6bb...92f
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Mitt beste tips er å spise omtrent de samme tingene som før, men redusere mengden av alt, både hovedvarene og alt tilbehøret som sauser og dressinger, ost og olje. Om du lager maten selv, reduser på mengden, ha mindre fyll å pizzaen, velg produkter og ingredienser med lavere fettinnhold og kaloriinnhold. Anonymkode: 29184...f38
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Pizza: lag meatzza i stedet Anonymkode: eecc4...6ae
Wonders Skrevet mandag kl. 08:58 #6 Skrevet mandag kl. 08:58 Kjøp mye kalkun og kylling, i stedet for svin eller storfe Gilde Storfehamburger ca. 201 kcal VS Prior Kyllinghamburger ofte ca. 160–190 kcal Kyllingpølser i stedet for svinepølser. Kyllingbacon, i stedet for svinebacon.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 09:04 #7 Skrevet mandag kl. 09:04 AnonymBruker skrev (På 15.4.2026 den 17.21): Stappe: lag med mindre smør og uten fløte Pølse/hotdog: sjekk kaloriinnholdet på pakken, det finmes et merke som heter Go og mager. Det finnes også vegetarpølser. Fries: lag i airfryer. Lag av søtpotet i stedet for potet Burgere: bruk grovt burgerbrød. Lag burger selv med karbonadedeig, da kan du også kontrollere størrelsen på burgeren. Bland deigen med f.eks linser, løk, gultot eller andrw geønnskaer Evt sjekk vegetarburgere og les kaloriinnhold. Fiskeburger er godt. Fyll burgeren med mer salat, tomat, ananas, agurk, løk evt annet. Reduser mengden dressing til et minimum. Dropp bacon og ost. Pizza: grovt mel, mer grønnsaker, mindre kjøtt og ost. Lag pizzasaus selv. Hva med grove pitabrød med fiskekaker? Torskenachos (reduser mengden nachochips ifht fyll). Vegetarlasagne (linser, sopp, squash) Anonymkode: c007d...92b Grovt brød har jo mer kalorier enn lyst? Anonymkode: ec9fe...7f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå