AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Skrevet 4 timer siden Har sjekket litt pris på forsikring av valp. Agria, 90k dekning, med sine 2300 + 15 % egenandel tar over 1000 kr i måneden. Er ikke dette veldig høyt? Jeg har ikke brukt Agria før, og jeg skjønner at prisene på forsikring har økt, men dette virker voldsomt. Hvilket selskap og dekning har dere andre som har eller skal hente valp i disse dager valgt? Anonymkode: c859c...57f
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Skrevet 4 timer siden pris kommer veldig an på rase, sjekk i andre forsikringselskaper Anonymkode: e9c89...cc1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): pris kommer veldig an på rase, sjekk i andre forsikringselskaper Anonymkode: e9c89...cc1 Jeg har gjort det, er litt variasjoner, men tallene går litt i kryss i hodet nå, så husker ikke helt hvem som hadde hva. Synes det var relativt stive priser hos de andre også, som ikke går så høyt som 90 000. Mest nysgjerrig på hva andre har gått for 😊 Jeg betalte bare en tredjedel av disse summene for min gamle hund, for noen år siden riktignok, sikkert derfor jeg ble litt overrasket. Anonymkode: c859c...57f
Leo Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden Hvis oppdretteren har forsikret tispa og valpene (Avlsforsikring) i Agria bør du absolutt videreføre den uten opphold. Da får du dekket evt. skjulte feil frem til valpen/hunden er fem år og de er de eneste jeg vet om som dekker trekking av melketenner. Og prisene har økt voldsomt, men du må lese vilkårene nøye og se på hva forsikringen dekker også. Prisen blir dessuten lavere hvis du øker egenandelen og er forberedt på å betale den selv. 1
Leo Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Og så får jeg nesten nevne det jeg har gjort så mange ganger før, og fått mye kjeft, for . Forsikring på hund er svært sjelden lønnsomt rett og slett fordi forsikringsselskapene ikke leker butikk og alltid vil ha mer premie inn enn de utbetaler i erstatning. 90.000 kroner er ikke all verden i våre dager og har du en god buffer, eller kan spare opp en i løpet av relativt kort tid, vil det nesten garantert være det mest lønnsomme. 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden 90k går raskt viss hunden blir syk og må gjennom en del undersøkelser. Jeg har brukt 80k av forsikringa siden februar. Hadde hunden vært uforsikra og jeg hadde brukt over 100k på samme periode (forsikring pluss egenandel) så hadde jeg ikke hatt sjans til å spare opp ny buffer på 50 - 100k viss den skulle være så uheldig i sommer å brekke et ben som må opererers. Forsikring har blitt dyrere, men det kan være mye dyrere å stå uforsikret. Jeg har en rase som er dyr å forsikre (litt dyrere enn din), men det skal ikke så mange veterinærbesøk til i løpet av et år før det er spart inn. 1x røntgen og noen blodprøver så er en raskt oppe i det selve forsikringa koster. Jeg ble anbefalt av forsikringsagenten å gå for 90k siden mer enn 50% av valper skader seg det første året. Og så heller redusere etter noen år når valpen har landa og blitt voksen og forhåpentligvis roligere og mer koordinert. Anonymkode: 31c58...8d4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Hvilken rase? Jeg har en finsk lapphundtispe og betaler rundt 550 kr i mnd inkl avlsforsikringer. Riktig nok bare 60.000 i dekning, men syns prisen din var høy. Anonymkode: 04ac9...a29
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): 90k går raskt viss hunden blir syk og må gjennom en del undersøkelser. Jeg har brukt 80k av forsikringa siden februar. Hadde hunden vært uforsikra og jeg hadde brukt over 100k på samme periode (forsikring pluss egenandel) så hadde jeg ikke hatt sjans til å spare opp ny buffer på 50 - 100k viss den skulle være så uheldig i sommer å brekke et ben som må opererers. Forsikring har blitt dyrere, men det kan være mye dyrere å stå uforsikret. Jeg har en rase som er dyr å forsikre (litt dyrere enn din), men det skal ikke så mange veterinærbesøk til i løpet av et år før det er spart inn. 1x røntgen og noen blodprøver så er en raskt oppe i det selve forsikringa koster. Jeg ble anbefalt av forsikringsagenten å gå for 90k siden mer enn 50% av valper skader seg det første året. Og så heller redusere etter noen år når valpen har landa og blitt voksen og forhåpentligvis roligere og mer koordinert. Anonymkode: 31c58...8d4 Mer enn 50%???? Her har du blitt rundlurt av en forsikringsselger... Anonymkode: 04ac9...a29
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå