Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg først vurderte dette var prisen fortsatt levelig, og vi hadde en lokal bedrift som gjorde dette. Nå har de flyttet og jeg tror ingen i nærheten tilbyr det lenger. 

Har du erfaringer med det? Har du fått håndtverker til å gjøre det, har du utført det selv?

Jeg vurderer å bare bruke det på gulvet, og male flisene på veggen. Badet var pusset opp av forrige eier med ny membran og fliser i 2010, men synes flisleggingen er så som så, og noen gulvfliser i gangsonen har løsnet litt blant annet. Hadde håpt å få en finere finish med microsement. 

Jeg har ikke rom i budsjettet mitt til å pusse opp badet helt fra grunnen av. 

Andre tips?

Anonymkode: 6b985...8b0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger med her. Har også lyst å legge på gulvet og male flisene på veggen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det på gulv og i dusjsonen, veldig fornøyd. Vi har hatt det i åtte år. 

Anonymkode: 50cf4...7e9

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er fornøyde også. Men kan være litt vanskelig å holde gulvet rent. Er ikke like glatt som fliser…så setter seg litt. Vi har en litt mørk fargen og små barn i hus da.

Anonymkode: 70b85...f65

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Gjorde dere det selv?  eller betalte dere firma for å gjøre det?

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer også mikrosement, riktignok ved totalrenovering, og har derfor hørt med to kjente som har det. De er også veldig happy. De sa også at selve overflaten gjør at noe mer kan sette seg, men til gjengjeld slipper de fugene, så alt i alt mente de at renholdet var enklere enn med flis. 

Anonymkode: 2c735...665

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri til å ha microsement på mitt bad igjen. Jeg synes det var noe herk. Det opplevdes lite slitesterkt og i dusjsjonen ble det bare misfarget til tross for jevnlig renhold. 

Anonymkode: 8d709...e47

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan nevne at jeg kommer til å fortsette med dusjkabinett 😅 

Arbeidet må selvfølgelig være skikkelig i dusjsonen okke som. Men jeg skal kjøpe meg ny enebolig iløpet av 2027, og da blir det å leie ut denne jeg bor i nå. Foretrekker da dusjkabinett. (Aller helst dusjbrett sånn som vi har i England, men det er nesten umulig å få tak i virker det som).

Ts

Skrevet

Hvis membran etc. er i orden og det er plass i forhold til dørterskel etc. så er det jo ikke noe problem å legge nye fliser oppå de de gamle. 

Og hvis du tenker på dusjkar, så finnes det i en hel del varianter. Bl.a. her.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har på ett bad. Ble lagt som oppå gulvfliser og veggplater. Har hatt dette i 5 år, og badet er like fint som da det ble lagt. Badet ser fint og fresht ut. Det er, som noen andre skriver, litt vanskelig å få gulvet helt rent, men det samme gjelder jo med fliser som ikke er helt glatte. Har og blitt fortalt at hårfarge ol. kan sette varige merker, så er nok mer forsiktig med dette badet enn med de andre badene i huset, som har fliser på vegg og gulv. Er usikker på om jeg hadde gått for microsement eller en annen løsning om jeg skulle lage nytt bad, men alt i alt er jeg fornøyd med dette badet. 

Anonymkode: c2f5b...735

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke valgt det. Tror det er en trend som er på vei ut.

Anonymkode: 2f182...488

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...