AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Skrevet 15. april Drømmejobben har kommet ut. Ved eventuell oppstart vil jeg ha en 1-åring og 5-åring hjemme. Jobben krever en del kjøring (og noe overnatting) hvorav jeg må påregne minst 1-2 lange dager pr uke. Sambo jobber 8-4 og kan hente/levere i bhg. Noen erfaringer ifht. Reisevirksomhet i jobben og det å ha små barn hjemme? Anonymkode: f5d72...601
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Skrevet 15. april Vil du ha tilsvarende kortere dager de andre dagene? Er samboeren støttende? Anonymkode: b6394...305
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil du ha tilsvarende kortere dager de andre dagene? Er samboeren støttende? Anonymkode: b6394...305 Ja, jeg antar (før jeg har snakket med de) at jeg styrer dagene selv i stor grad. Dvs: jeg bestemmer selv når jeg skal reise, og planlegger ukene deretter. Men, det blir en del kjøring. Samboeren er all in😊 Anonymkode: f5d72...601
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Skrevet 15. april Det er viktig å ha det bra på jobben og gjøre noe man synes er gøy! Jeg er borte fire netter i måneden, cirka. Ett sett besteforeldre bor i en annen by omtrent to timer unna, det andre settet bor i utlandet. Hvis muligheten byr seg, så hender det besteforeldre kommer på besøk mens jeg er borte for å hjelpe til - de er alle i full jobb fortsatt - senere i år skal barna være en uke hos besteforeldrene i utlandet mens jeg er på jobbreise. Da flyr jeg med dem dit før jeg flyr videre et par dager senere. Sånn rent praktisk prøver jeg å få unna mest mulig klesvask dagene før jeg reiser bort og putter noen middager i fryseren (jeg er mye bedre på kjøkkenet enn mannen min 🫣). Jeg ringer ikke barna - de er cirka på alder med dine - med mindre de ringer meg først. Som regel har de det helt fint frem til de "husker" at jeg er borte. Får jeg dårlig samvittighet, så minner mannen min meg på alle sjømenn og nordsjøarbeidere og whatnot som er borte ukesvis av gangen. Anonymkode: e9151...fde 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Barn er forskjellige, samboere er forskjellige. Noen har familie som er villige hjelpe til i perioder. Å søke på en jobb er ikke lik å ha fått en jobb. Ville selvfølgrlig diskutert med sambo før man slenger inn en søknad, men valget står ikke på bordet før man har fått en kontrakt i eposten Anonymkode: fc858...1f8
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Skrevet 15. april Jeg vokste opp med en mor som hadde en slik type reisejobb. Hun husker det som at hun var veldig mye borte, jeg og min bror har ingen minner på det. Det var jo alltid en ansvarlig voksen hjemme. Anonymkode: a1532...218
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Skrevet 15. april Før Covid så hadde jeg 50-100 reisedøgn i året. Det fungerte fint for oss, men var forholdsvis avhengig av besteforeldre som kunne hente i barnehage til tider. Blir lange dager for barna om partner arbeider 08-16 og har litt reisetid i tillegg. Anonymkode: ef830...252
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Skrevet 15. april Min mann er offshorearbeider og er borte i 2 uker i strekk. Når han har fri er han den primære forelderen som tar alt av oppgølging, henting, levering og husarbeid. Han tar også barnet mye ut av barnehage når han er hjemme. Så lenge forelderen som reiser er tilstede og tar igjen for tapt tid når hen er hjemme er det uproblematisk. Anonymkode: 15c87...114
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Min mann er borte 4 uker av gangen. Han og barna har et kjempe godt forhold, var heller ikke noe problemer da de var babyer heller for far var og er veldig påkoblet. Anonymkode: 8fd32...3b2
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april Min mann er borte 5 uker i strekk, og det går helt fint! Kjør på - det er viktig at du også gjør noe du elsker! Anonymkode: e45be...eb1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå