AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Jeg har over tid slitt med depresjon etter noen hendelser som skjedde for lenge siden. Gikk hos psykolog på dps, og samtidig psykomotorisk fysioterapibehandling. Går fortsatt til sistnevnte. Ting har vært ekstremt mørkt og vanskelig, og sammen med behandler bestemte jeg meg for å prøve medisiner fordi det hadde gått så lang tid uten forbedring. Mye migrene, lite søvn, overtenking og null motivasjon i hverdagen. Klarte ikke å se på TV til slutt. Ble sykemeldt fra jobb pga alt dette, da jeg gikk to døgn uten søvn og endte opp med å knekke sammen på jobb. Bare litt forhistorie for å forklare hvorfor jeg er sykemeldt. Er både skamfull og flau over det. De siste årene har jeg vært livredd for å ta blodprøver. Jeg bort egentlig ikke så langt fra legekontoret, men langt nok til at det er tungt for meg å dra dit nå med kollektivtransport. Jeg skal til legen i morgen, og fastlegen vil at jeg skal ta blodprøver. På de nye medisinene har jeg vært helt i kjelleren, og orker ikke tanken på å skulle få et panikkanfall på vei til eller hjem fra legekontoret. Et av mine nærmeste familiemedlem ligger for døden på toppen av det hele, og jeg føler meg som et totalt nervevrak. Har ingen som kan bli med meg i morgen heller, og jeg vet jeg kommer til å få det verre dersom jeg får panikkanfall. Det holder med hvor langt nede jeg er nå... Kan legge ved at jeg er voksen, og vet at eksponering er viktig i slike situasjoner. Det er bare at jeg kjenner jeg ikke klarer mer enn jeg står i akkurat nå. Jeg vil så gjerne tilbake til en normal hverdag. Kan jeg nekte å ta blodprøve? Jeg vet det ikke er farlig å ta blodprøver, og at det er viktig å høre på legen. Men dette kommer til å gi meg en natt uten søvn... Har ikke klart å spise i hele dag pga de blodprøvene.... Jeg vet dette høres helt sykt ut. Legen vet jeg sliter med det. Føler meg SÅ teit.... Anonymkode: 46345...019
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Det er ingen som kan tvinge deg. Men da lar du angsten styre, og det forsterker den. Bare si du er redd for det og at du trenger et rom for deg selv hvis det skulle skje, så vet du at ingen ser deg. Anonymkode: b9dca...43d 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Jeg må bruke emla plaster for å få tatt prøver. Ellers nekter jeg å ta! Er over 50 år. Anonymkode: 034d2...9fa
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Du må få det gjort for din egen del. Jeg har vært helt ute å kjøre psykisk over lengre tid og det toppet seg i vår. Den mørkeste depresjon jeg noen gang har opplevd og angst fra helvete. Jeg prøvde medisiner med bare noe effekt. Var så fortvilet. Så fikk jeg påvist en alvorlig vitaminmangel og ble satt på hestekur for å fikse det. Og jeg ble bedre! Nei, det var ikke hele grunnen til at jeg slet psykisk. Jeg har alltid slitt med angst og er sårbar for depresjon, men den verste toppen ble borte og det ble håndterbart. Vær så snill å få det gjort. Anonymkode: cec9b...fb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå