AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Hei, Jeg har lagt til nå flere utdanninger på samordna opptak men tviler litt på hva som jeg burde satse på i første prioritering. Min første intrykk er Ledelse, Sikkerhet og Digitalisering på INN (https://studiekatalog.edutorium.no/inn/nb/program/ORG3/) som virker ganske grei utdannelse i følge det man lærer. Jeg vil vel ikke forvente å få med engang topp stilling i ledelse men håper litt at dette kan hjelpe med å få jobb i en litt mer administrativ rolle, HR, og vis ikke markede forverrer seg mer i fremtiden, mer rettet mot IT sektoren. noe jeg har fra før innen Fagskole fra Eccera. (nesten vil påstå bortkastet 2 år av min tid) Men Markede virker jo at det kan være mange som kommer fra flere utdanninger som eks økonomer pga AI som tar endel stillinger i bransjen. Om DN sin nyhetsartikkel spår sant. Min andre valg som kan være tryggere er Yrkesfaglærer innen Restaurant og matfag. som jeg har fagbrev og jobbet i ca 7/9 år tidligere. Hvorfor jeg "forlot" yrke i seg selv var at jeg opplevde "burnt out" av stillingen jeg hadde som var kjøkkensjef (bare 2 år) og utviklingen videre føltes begrenset, samt dårlig lønn, stress and all that good stuff.... 😕 men Lønnen virker hvertfall litt mer forbedret samt at den pedagogiske læringen man får kan jo kanskje også brukes i annen stillinger som nevnt over. Så som i midten av 30 årene, hva ville vært et lurt valg? jeg frykter litt at lærer kan bli fort "stuck" situasjon igjen som tidligere erfaring i kokkebransjen, men hvertfall er den "tryggere" med at den er rettet mot stillinger som virker mer overkomelig å få jobb på. har også søkt inn på Hotelledelse, og sykepleier. men den siste er jeg litt usikker på. jeg har ikke imot å måtte ta en master senere. Anonymkode: e4c9e...b58
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå