Gå til innhold

Vedr salg av boliig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk forespørsel av megler å skrive under på papier vedr salg av bolig, vi er to arvinger- kun min søsters navn var nevnt som selger, er det ikke slik at begges navn skal stå oppført på en slik kontrakt? Vi er to som selger.

Anonymkode: 2ef74...72e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gangen jeg var med på ett salg av eiendom fra dødsbo, hadde jeg fullmakt fra øvrige arvinger, og var den som signerte mot megler. 

Det kan ha skjedd forandringer, kan du ikke kontakte Kartverket og høre hva de krever for at tinglysingen skal godkjennes?

Anonymkode: 52b1a...4aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Fikk forespørsel av megler å skrive under på papier vedr salg av bolig, vi er to arvinger- kun min søsters navn var nevnt som selger, er det ikke slik at begges navn skal stå oppført på en slik kontrakt? Vi er to som selger.

Det er den skifteattesten er utstedt til, som skal stå som selger. Uansett hvor mange arvinger det er. 

Anonymkode: d2edc...1ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er den skifteattesten er utstedt til, som skal stå som selger. Uansett hvor mange arvinger det er. 

Anonymkode: d2edc...1ad

Den er utsted til min søster og meg.

I dag tok megler kontakt med meg på telefon for å be om person og fødselsnummer, og det på en sms på telefonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...