AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Jeg har hørt at barnevernet er veldig strenge på at barn skal sove i egen seng? Stemmer dette? Hva begrunnes det i så fall med? Ser jo i dag at det har blitt mer vanlig med samsoving. Leste om en familie som hadde en tre meter bred seng hvor hele familien sov sammen. De største barna hadde tilgang på egne penger, men sov lite der. Kjenner også flere som samsover/har samsover med barn opp i skolealder. Er det noen som jobber i barnevernet som kan svare meg? Eller folk som har vært i kontakt med barnevernet som kan svare på om det med egen seng ble et tema? Er det noe barnevernet kan kreve? Sette som betingelse for at det ikke skal bli omsorgsovertakelse, f.eks? Eller var dette noe som barnevernet brydde seg mer med før? Anonymkode: 39177...d97
AnonymBruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har hørt at barnevernet er veldig strenge på at barn skal sove i egen seng? Stemmer dette? Jobbet i barnevernet i 13 år og har aldri hørt om dette som tema en gang. Vel, bortsett fra 1 gang der der var snakk om en ungdom som alltid sov med mor fordi mor ønsket det, ikke ungdommen selv. Da ble det et tema. Samsoving, nugatti på brødskiva og den slags tøv er virkelig ikke noe vi bryr oss med. Det er myter. Anonymkode: 41866...cd3 26 21
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Vi måtte gjennom en tre måneders utredning da barnet var to og et halvt år pga. en bekymringsmelding. Saken ble henlagt som grunnløs, og samsoving var aldri noe tema. Barnet er nå fem år, og vi samsover fortsatt. Anonymkode: 62be9...914 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jobbet i barnevernet i 13 år og har aldri hørt om dette som tema en gang. Vel, bortsett fra 1 gang der der var snakk om en ungdom som alltid sov med mor fordi mor ønsket det, ikke ungdommen selv. Da ble det et tema. Samsoving, nugatti på brødskiva og den slags tøv er virkelig ikke noe vi bryr oss med. Det er myter. Anonymkode: 41866...cd3 Kan dette ha vært et tema for noen tiår siden? En jeg kjenner påstår de var strenge på det da de var inne i bildet da datteren hennes var liten. Ca 25 år siden. Anonymkode: 39177...d97
AnonymBruker Skrevet 14. april #5 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Kan dette ha vært et tema for noen tiår siden? En jeg kjenner påstår de var strenge på det da de var inne i bildet da datteren hennes var liten. Ca 25 år siden. Anonymkode: 39177...d97 Samsoving har vært normalt og vanlig i alle tider. I barnevernet jobber det dog enkeltpersoner som kan ha diverse holdninger og meninger uten at det er "barnevernets linje". Anonymkode: 49261...733 3 3
BareMay Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hørt at barnevernet er veldig strenge på at barn skal sove i egen seng? Stemmer dette? Hva begrunnes det i så fall med? Ser jo i dag at det har blitt mer vanlig med samsoving. Leste om en familie som hadde en tre meter bred seng hvor hele familien sov sammen. De største barna hadde tilgang på egne penger, men sov lite der. Kjenner også flere som samsover/har samsover med barn opp i skolealder. Er det noen som jobber i barnevernet som kan svare meg? Eller folk som har vært i kontakt med barnevernet som kan svare på om det med egen seng ble et tema? Er det noe barnevernet kan kreve? Sette som betingelse for at det ikke skal bli omsorgsovertakelse, f.eks? Eller var dette noe som barnevernet brydde seg mer med før? Anonymkode: 39177...d97 Spørs vel om det er foreldrene eller barnet som insisterer på denne samsoving en da.. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dette ha vært et tema for noen tiår siden? En jeg kjenner påstår de var strenge på det da de var inne i bildet da datteren hennes var liten. Ca 25 år siden. Anonymkode: 39177...d97 Det er jo da hennes oppfatning. Det kan hende BV reagerte på utrygg samsoving og at hun har tolket det som at de var imot samsoving generelt. Ikke all samsoving er bra samsoving (jeg samsover selv så er ikke imot det). Kanskje røyket hun, drakk, tok medisiner, hadde stefedre i senga eller soverommet i seg selv var uegnet for barn. Anonymkode: eb240...f58 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Skrevet 15. april Jeg vet om et tilfelle der dette på en måte kan stemme, men likevel absolutt ikke. Disse barna hadde ikke senger, men de samsov heller ikke med foreldrene. Barna sov der de fant det for godt den kvelden. På sofaen, på gulvet, på et teppe... Så der var en av grunnene mangel på senger. En av mange da. Anonymkode: 6255e...498 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ser jo i dag at det har blitt mer vanlig med samsoving. Leste om en familie som hadde en tre meter bred seng hvor hele familien sov sammen. De største barna hadde tilgang på egne penger, men sov lite der. Anonymkode: 39177...d97 Vet ikke helt hva penger har med dette å gjøre, men fint at barn i dag klarer seg selv! Anonymkode: ae345...b5e
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vet ikke helt hva penger har med dette å gjøre, men fint at barn i dag klarer seg selv! Anonymkode: ae345...b5e Regner med at du også forstår at det skal stå "senger" 🙃 Anonymkode: e7993...e0a 5
Rotemor Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april (endret) Se på hvem du omgåes! Dette legger ikke barnevernet seg i, så at du har hørt det er veldig rart. ps: De gjorde ikke det for hverken 35 eller 40 år siden, heller. Endret 15. april av Rotemor 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Skrevet 15. april Jobbet i barneverntjeneste i 8 år. Aldri vært med på at trygg samsoving har hatt noe å si på noe punkt Anonymkode: 85633...f16 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Skrevet 15. april Jeg tror det er en mix av to forskjellige ting her. - Barnevernet reagerer når (litt større) barn ikke har egen seng. De legger seg ikke opp i om barnet velger å sove et annet sted dersom de har en ordentlig seng (som er noenlunde ren og behagelig å ligge i). - Barn som skal plasseres av barnevernet i fosterhjem skal ha eget rom (og dermed også egen seng). Små barn som plasseres i fosterhjem har jeg hørt at ikke har lov til å samsove med fosterforeldre, men om det er sant vet jeg ikke. Anonymkode: 3ea09...8bb 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Små barn som plasseres i fosterhjem har jeg hørt at ikke har lov til å samsove med fosterforeldre, men om det er sant vet jeg ikke. Anonymkode: 3ea09...8bb Det stemmer heller ikke. Anonymkode: 7fb80...455 2
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har hørt at barnevernet er veldig strenge på at barn skal sove i egen seng? Stemmer dette? Hva begrunnes det i så fall med? Ser jo i dag at det har blitt mer vanlig med samsoving. Leste om en familie som hadde en tre meter bred seng hvor hele familien sov sammen. De største barna hadde tilgang på egne penger, men sov lite der. Kjenner også flere som samsover/har samsover med barn opp i skolealder. Er det noen som jobber i barnevernet som kan svare meg? Eller folk som har vært i kontakt med barnevernet som kan svare på om det med egen seng ble et tema? Er det noe barnevernet kan kreve? Sette som betingelse for at det ikke skal bli omsorgsovertakelse, f.eks? Eller var dette noe som barnevernet brydde seg mer med før? Anonymkode: 39177...d97 Du har hørt? Fra hvem da? Anonymkode: 56832...69c 3
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tror det er en mix av to forskjellige ting her. - Barnevernet reagerer når (litt større) barn ikke har egen seng. De legger seg ikke opp i om barnet velger å sove et annet sted dersom de har en ordentlig seng (som er noenlunde ren og behagelig å ligge i). - Barn som skal plasseres av barnevernet i fosterhjem skal ha eget rom (og dermed også egen seng). Små barn som plasseres i fosterhjem har jeg hørt at ikke har lov til å samsove med fosterforeldre, men om det er sant vet jeg ikke. Anonymkode: 3ea09...8bb Det nederste stemmer heldigvis ikke Anonymkode: 56832...69c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Skrevet 15. april Det er et tema barnevernet spør om når det foreligger mistanke om overgrep og/eller det er rusmisbruk i bildet. Anonymkode: 31426...a4b 1 1
kjærring Skrevet 15. april #19 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har hørt at barnevernet er veldig strenge på at barn skal sove i egen seng? Stemmer dette? Hva begrunnes det i så fall med? Ser jo i dag at det har blitt mer vanlig med samsoving. Leste om en familie som hadde en tre meter bred seng hvor hele familien sov sammen. De største barna hadde tilgang på egne penger, men sov lite der. Kjenner også flere som samsover/har samsover med barn opp i skolealder. Er det noen som jobber i barnevernet som kan svare meg? Eller folk som har vært i kontakt med barnevernet som kan svare på om det med egen seng ble et tema? Er det noe barnevernet kan kreve? Sette som betingelse for at det ikke skal bli omsorgsovertakelse, f.eks? Eller var dette noe som barnevernet brydde seg mer med før? Anonymkode: 39177...d97 Bare tull og tøys. Da må det ligge mer bak. Trygg samsoving er trygt. Men praktiseres ikke det, nei da er det jo svikt 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #20 Skrevet 15. april Det er bare tull. Jeg jobber i barnevernet og samsover med barnet mitt 😊 Anonymkode: ec23b...9b9 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå