Gå til innhold

OCD - hvordan er det?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er OCD for deg? Jeg teller ofte og har tall jeg liker bedre enn andre, for eksempel lydnivået på tv’en, men det påvirker meg i liten grad, fordi det ikke er såååå viktig. Men har jo hørt om folk som må skru lys av og på x antall ganger eller gjøre/si noe så mange ganger etc.

Noen som kan forklare? Er tvangstanker det samme? Hører man stemmer?

Anonymkode: 26ae8...e6e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempeslitsomt. Hadde alvorlig vaske-ocd, det var en mestringsstrategi for å holde kontroll på veldig sterk angst. Men så en dag bestemte jeg meg for å ta opp kampen - og 4 måneder senere er jeg 90 % frisk. Det har vært krevende og vanskelig, men gikk likevel lettere enn jeg fryktet. Er fortsatt redd for smitte etter å ha tatt på ting, det kommer nok til å henge i en stund. Det er bare tanker nå. 

Anonymkode: c08ae...ea4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er kjempeslitsomt. Hadde alvorlig vaske-ocd, det var en mestringsstrategi for å holde kontroll på veldig sterk angst. Men så en dag bestemte jeg meg for å ta opp kampen - og 4 måneder senere er jeg 90 % frisk. Det har vært krevende og vanskelig, men gikk likevel lettere enn jeg fryktet. Er fortsatt redd for smitte etter å ha tatt på ting, det kommer nok til å henge i en stund. Det er bare tanker nå. 

Anonymkode: c08ae...ea4

Hvordan klarte du det? Og når og hvordan innrømmet du for deg selv at det var ocd du hadde?

Anonymkode: 74ce7...efc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...