Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ferietur til utlandet i mai - den er på ca en uke.  Denne ferieturen ble betalt i fjor.

Jeg har nå vært sykemeldt fra januar av, både full og nå gradvis med flere tilstander som påvirker hverdandre og ingen snarlig bedring i sikte så jeg tror jeg vil slite med det samme i mai, 

Tingen er at ferien nok kan gjøre meg dårligere, og dermed frarådes det jo av NAV å dra. 

Så til poenget, jeg har helårs reiseforsikring hos Storebrand, men når jeg leser på vilkårene der nå, så står det at det er en forsikringssak ved uventet akutt sykdom og skade. 

Skal jeg tolke det slik da, at siden jeg ble sykemeldt i jan så er ikke sykdommene uventet ? Må alt slik skjer sånn type noen dager før utreise for å gjelde?  iHvordan hører det sammen når jeg tross alt var frisk da jeg bestilte reisen? Det er kun snakk om flybilletter som jeg kan få igjen på, da hotell er booket på uten betaling enda.

Anonymkode: f17f7...c45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe problem så lenge du har forsikringen da du bestilte og deretter ble syk. Sånn forutsatt at det er avbestilling du tenker på.

Dersom du reiser, mens du er syk, og blir dårligere av eksisterende tilstand mens du er på reise, kan det være begrensninger i forsikringsdekningen.

Anonymkode: 78a53...f44

• Nyttig 1
Skrevet

Sykdommen og sykemeldingen oppsto etter at du bestilte reisen, så den må jo defineres som "akutt". Så så lenge du hadde reiseforsikring på tidspunktet du bestilte reisen, og den fortsatt er gyldig vil det overraske meg om den ikke dekker sykdommen. 

Blir litt som å bestille topptur til Mount Everest, og to måneder før avreise knekker du foten. Det er ikke direkte akutt, men det setter en liten begrensning på turens formål. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 12.22):

Ikke noe problem så lenge du har forsikringen da du bestilte og deretter ble syk. Sånn forutsatt at det er avbestilling du tenker på.

Dersom du reiser, mens du er syk, og blir dårligere av eksisterende tilstand mens du er på reise, kan det være begrensninger i forsikringsdekningen.

Anonymkode: 78a53...f44

newman01 skrev (43 minutter siden):

Sykdommen og sykemeldingen oppsto etter at du bestilte reisen, så den må jo defineres som "akutt". Så så lenge du hadde reiseforsikring på tidspunktet du bestilte reisen, og den fortsatt er gyldig vil det overraske meg om den ikke dekker sykdommen. 

Blir litt som å bestille topptur til Mount Everest, og to måneder før avreise knekker du foten. Det er ikke direkte akutt, men det setter en liten begrensning på turens formål. 

Takk for svar.
Ja reiseforsikringen har jeg betalt på i mange år. 

Litt usikker å hvordan jeg går frem når jeg skal gjøre dette, fyller da ut skjema på Storebrand antar jeg? 

Må legen skrive en melding/erklæring som skal legges ved? Og det er via dem jeg får tilbakebetalt flybilletten - jeg skal ikke gjøre/sende noe melding også til flyselskapet jeg kjøpte billetten av? 

Ikke vært i denne situasjonen før, så sorry for teite spørsmål.

Anonymkode: f17f7...c45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...