AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:13 #1 Skrevet tirsdag kl. 09:13 Er det noen her som jobber i barnehage, og har hatt ammefri? Hvordan løste det seg i praksis? har så dårlig samvittighet ovenfor de som står igjen med en for lite voksen når jeg er ute Anonymkode: 9079f...ff0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:19 #2 Skrevet tirsdag kl. 09:19 Trenger du ammefri? I så fall så tar du det, typ 30 minutter senere inn på morgenen og 30 minutter tidligere hjem. Jobbe kun mellomvakter. Trenger du det ikke, men tenker å ta det kun fordi du kan, så lar du være. Har hatt kolleger som har ammefri, men som tar seg tid til å trene, handle osv etter de går fra jobb og før de reiser hjem. Fryktelig irriterende. Anonymkode: 47b1d...1bc 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:27 #3 Skrevet tirsdag kl. 09:27 Jeg hadde ikke behov for ammefri ved å komme senere og gå før, behovet var å amme midt på dag. Arbeidsgiver var ikke innstilt på å tilpasse til dette, og var veldig aktiv på å minne meg på at min ammefri gikk ut over kollegaer. Det samme var en kollega, faktisk såpass at jeg meldte det som en trussel mot mitt psykososiale arbeidsmiljø. Ikke at det førte til noe som helst utover at vi fremdeles har samarbeidsproblemer flere år senere. Uansett, resten av kollegaene var tydelige på å plassere ansvaret der det hørte hjemme, nemlig hos arbeidsgiver. Det er nemlig arbeidsgivers plikt å sørge for forsvarlig bemanning, ikke den som tar ut sin (barnets) rett til ammefri. Det endte med at styrer sutrende gikk inn i avdelingen i mitt fravær den stunden jeg var hjemme og ammet. Anonymkode: 4404b...2d7 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 09:28 #4 Skrevet tirsdag kl. 09:28 Jobbe kun mellomvakter du ja, de andre ansatte skal også tas hensyn til. Her har man kommet senere eller gått tidligere alt etter hvilken vakt. Noen har løst det ved å amme midt på dagen og at mannen kom med baby til barnehagen da han var i permisjon. Anonymkode: 57649...27e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:35 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:35 Gikk tidligere på tidligvakter og senere på senvakter Anonymkode: 32709...0e7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:40 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:40 Jeg kom senere og gikk tidligere, i tillegg til at jeg pumpet i pausen. Da fikk baby morgen ell og etter-dupp-melk samt far hadde til flaske før dupp. Vi var to som hadde slik ordning samtidig på samme base, så ja det gikk ut over resten men sånn er det... Anonymkode: 12f68...bc8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:25 #7 Skrevet tirsdag kl. 19:25 Jeg har hatt flere kollegaer som har gjort dette, og det går ikke opp. Siste nå hadde 10 timer ammefri i uken (to timer pr dag), og 4 timer ubunden tid i uken. Det er til sammen hele to dager i uken hun ikke var på avdeling. Og det blir ikke satt inn noe vikar. Krise for barna på avd og krise for de voksne som er igjen. og før noen spør, ja- jeg har barn selv. Tenker at alle barn over 8-9 mnd klarer seg uten pupp fra morning til mor er hjemme fra jobb. Anonymkode: 48726...6cc
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:34 #8 Skrevet tirsdag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har hatt flere kollegaer som har gjort dette, og det går ikke opp. Siste nå hadde 10 timer ammefri i uken (to timer pr dag), og 4 timer ubunden tid i uken. Det er til sammen hele to dager i uken hun ikke var på avdeling. Og det blir ikke satt inn noe vikar. Krise for barna på avd og krise for de voksne som er igjen. og før noen spør, ja- jeg har barn selv. Tenker at alle barn over 8-9 mnd klarer seg uten pupp fra morning til mor er hjemme fra jobb. Anonymkode: 48726...6cc For en sløv arbeidsgiver. Dette burde du meldt videre. Den ansatte har rett på ammefri- og barna i bhg. har rett på nok voksentettehet! Slikt skal ledelsen/arbeidsgiver løse! Anonymkode: c73e1...8f9 1 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:39 #9 Skrevet tirsdag kl. 19:39 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har hatt flere kollegaer som har gjort dette, og det går ikke opp. Siste nå hadde 10 timer ammefri i uken (to timer pr dag), og 4 timer ubunden tid i uken. Det er til sammen hele to dager i uken hun ikke var på avdeling. Og det blir ikke satt inn noe vikar. Krise for barna på avd og krise for de voksne som er igjen. og før noen spør, ja- jeg har barn selv. Tenker at alle barn over 8-9 mnd klarer seg uten pupp fra morning til mor er hjemme fra jobb. Anonymkode: 48726...6cc Problemet her er jo ikke at den ansatte tar ut ammefri for barnet sitt, men at arbeidsplassen ikke følger det opp og sikrer tilstrekkelig bemanning. Det er fullstendig feil å legge det på den ansatte, det er et lederansvar. Det er en lederutløst krise. Anonymkode: d1989...284 6
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden Jeg har fast vakt hver dag. Anonymkode: bd72a...89c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Det er desverre typisk ledelse i dameyrker å legge et psykisk press på den ansatte for at de ikke skal ta ut rettigheter som loven har gitt dem! Alt skal være så ekstremt personlig istedenfor å håndtere dette som en økonomi-kabal som bare må løses. Anonymkode: 38ea0...968 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå