Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er et sosialt vesen og har hatt mange venninner alltid oppgjennom årene. 
Likevel har jeg blitt dumpet av venner mange ganger. 
Jeg forstår ikke hvorfor og hva jeg har gjort galt. 
jeg er empatisk, stiller opp, støtter og lytter. Deler også av mitt. Er til å stole på, og blir med på ting. 
Mannen min sier jeg har en tendens til å bonde med dårlige venninner. Slike som bytter venner ofte, er bra nok i en periode før de går lei. Eller at jeg har hatt venninner med for mye drama i livet sitt. Litt ustabile på en måte. Jeg blir selvransakende og lurer på om det er meg det er galt med. 
i fjor sto jeg selv i en veldig vanskelig situasjon, men var veldig forsiktig med å dele med venner i frykt for å spise de opp. Delte litt, men merket flere støttet samtidig som ei av de har tatt avstand. Jeg kjenner meg veldig usikker rundt det med vennskap, og er redd jeg er for mye, for lite osv. 

Jeg har alltid vært sosial og hatt null sosiale problemer, men å bli dumpet er svært vondt. Så veldig redd for å bli det igjen, så resulteret er at jeg trekker meg litt inn i meg selv og er mer alene. 
Har full jobb, barn og hus, så har nok å styre med. Men savner en gjeng. 

Anonymkode: 8e43a...203

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Du har skrevet en historie, men det kommer ikke frem hva du eventuelt ønsker å diskutere.

Anonymkode: 39a3a...bc0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men savner en gjeng. 

Dette med å ha "en gjeng" som deler alt i tykt og tynt, tror jeg er mindre utbredt enn serier og sosiale medier vil ha oss til å tro. Hvilket leder til det uunngåelig spørsmålet om du har for store forventninger til venner og vennskap? Når mannen din ' som i motsetning til oss her inne tross alt kjenner både deg og vennene dine og derfor kan uttale seg med litt troverdighet (vi andre bare synser nokså ubegrunnet...) mener at du velger feil venner, tenker jeg at du kanskje blir litt blendet av den type mennesker som er veldig på i starten og da svarer til ditt "venneideal", heller enn at du bruker tid til å bli kjent med folk som du kanskje egentlig passer bedre sammen med og som ville gitt mer varige vennskap?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (2 timer siden):

Dette med å ha "en gjeng" som deler alt i tykt og tynt, tror jeg er mindre utbredt enn serier og sosiale medier vil ha oss til å tro. Hvilket leder til det uunngåelig spørsmålet om du har for store forventninger til venner og vennskap? Når mannen din ' som i motsetning til oss her inne tross alt kjenner både deg og vennene dine og derfor kan uttale seg med litt troverdighet (vi andre bare synser nokså ubegrunnet...) mener at du velger feil venner, tenker jeg at du kanskje blir litt blendet av den type mennesker som er veldig på i starten og da svarer til ditt "venneideal", heller enn at du bruker tid til å bli kjent med folk som du kanskje egentlig passer bedre sammen med og som ville gitt mer varige vennskap?

Det er mange venninnegjenger her jeg bor. Jeg var selv ingen venninnegjeng fra barneskolen helt opp i 20 åra. Vi var 6 jenter som var sammen i tykt og tynt hele veien. Men så flyttet folk og den ble oppløst på et vis. Så jeg savner en gjeng. Eller kanskje jeg savner denne tiden? Det å kunne invitere flere som kjenner hverandre? Nå har jeg venner litt her og der, som igjen ikke kjenner hverandre. 
I ungdomstiden er jo venner livet. Nå som jeg er 40+ er familie og jobb livet, og venner litt utenom. 
Det er som mannen min sier, at jeg finner venner som egentlig ikke er så gode. Men siden det har skåret seg med flere blir jeg jo i tvil om det kan være galt med meg? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er et sosialt vesen og har hatt mange venninner alltid oppgjennom årene. 
Likevel har jeg blitt dumpet av venner mange ganger. 
Jeg forstår ikke hvorfor og hva jeg har gjort galt. 
jeg er empatisk, stiller opp, støtter og lytter. Deler også av mitt. Er til å stole på, og blir med på ting. 
Mannen min sier jeg har en tendens til å bonde med dårlige venninner. Slike som bytter venner ofte, er bra nok i en periode før de går lei. Eller at jeg har hatt venninner med for mye drama i livet sitt. Litt ustabile på en måte. Jeg blir selvransakende og lurer på om det er meg det er galt med. 
i fjor sto jeg selv i en veldig vanskelig situasjon, men var veldig forsiktig med å dele med venner i frykt for å spise de opp. Delte litt, men merket flere støttet samtidig som ei av de har tatt avstand. Jeg kjenner meg veldig usikker rundt det med vennskap, og er redd jeg er for mye, for lite osv. 

Jeg har alltid vært sosial og hatt null sosiale problemer, men å bli dumpet er svært vondt. Så veldig redd for å bli det igjen, så resulteret er at jeg trekker meg litt inn i meg selv og er mer alene. 
Har full jobb, barn og hus, så har nok å styre med. Men savner en gjeng. 

Forstår veldig godt at dette er leit og sårende for deg. Men har du noen gang konfrontert vennene dine om hvorfor du har blitt dumpet og hva du har gjort galt?

Anonymkode: 83709...28d

AnonymBruker
Skrevet

Hmm.. det er litt vanskelig å vite hva man skal svare her. Men forstår at det er vanskelig for deg, at det er vondt å bli dumpet og at du har blitt usikker.

Kanskje det ligger noe i det mannen din sier? Isåfall virker det jo som du trenger bedre venninner, ikke å ransake deg selv. Kanskje du kan oppsøke stabile jenter, prøve å bygge vennskap og se om det blir annerledes?

Anonymkode: 490f6...624

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Forstår veldig godt at dette er leit og sårende for deg. Men har du noen gang konfrontert vennene dine om hvorfor du har blitt dumpet og hva du har gjort galt?

Anonymkode: 83709...28d

Ikke direkte nei, men har ofte endt med konflikt fra deres side som er helt urimelig. I etterkant får jeg høre av andre at den og den er helt syk i hode, hvorfor ble du venn med henne..  Jeg er en person som ikke nødvendigvis tar mye plass, men jeg er ikke en som lar seg styre av andre. Jeg har nok hatt venner som krever stor plass i vennskapet, og som helst vil bli strøket med hårene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke direkte nei, men har ofte endt med konflikt fra deres side som er helt urimelig. I etterkant får jeg høre av andre at den og den er helt syk i hode, hvorfor ble du venn med henne..  Jeg er en person som ikke nødvendigvis tar mye plass, men jeg er ikke en som lar seg styre av andre. Jeg har nok hatt venner som krever stor plass i vennskapet, og som helst vil bli strøket med hårene. 

OK, men har du venner som ikke har dumpet deg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...