AnonymBruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april Hun fikk en kul i puppen rett før 7 årsdagen. Nå er hun 7 år og 2 mnd og jeg ser at areola også har forandret seg noe. Er dette vanlig? Bør vi dra til legen? Anonymkode: fa93f...4c9
moomino Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april https://nhi.no/sykdommer/barn/vekst-og-utvikling/pubertet-for-tidlig Hos jenter defineres for tidlig pubertet som begynnende brystvekst før fylte 8 år eller menstruasjon (menarche) før fylte 9 år Så hadde snakket med lege 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april Jeg begynte å få bryster når jeg var 8, når jeg var 9 fikk jeg mensen. Dra en tur til legen hadde jeg villa gjort 🙂 Anonymkode: 874fb...68a
AnonymBruker Skrevet 14. april #7 Skrevet 14. april Ts her Hva gjør legen eventuelt? Stopper de puberteten? Anonymkode: fa93f...4c9 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #8 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ts her Hva gjør legen eventuelt? Stopper de puberteten? Anonymkode: fa93f...4c9 Henviser til barnelege. Anonymkode: 2f653...e31 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #9 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ts her Hva gjør legen eventuelt? Stopper de puberteten? Anonymkode: fa93f...4c9 Det finnes medisiner som utsetter pubertet, men det må dere evnt ta med legen. Anonymkode: 110e2...3f4
AnonymBruker Skrevet 14. april #10 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hun fikk en kul i puppen rett før 7 årsdagen. Nå er hun 7 år og 2 mnd og jeg ser at areola også har forandret seg noe. Er dette vanlig? Bør vi dra til legen? Anonymkode: fa93f...4c9 Det er tidlig pubertet, ja Anonymkode: 467fc...922
AnonymBruker Skrevet 14. april #11 Skrevet 14. april Min datter er 9 (født i jan.). Hun har også fått en liten kul i brystet, som ikke er synlig. Har tenkt på om hun også er litt tidlig, men samtidig er det jo 2 år i forskjell her. Anonymkode: a46fe...53e
AnonymBruker Skrevet 14. april #12 Skrevet 14. april Vi tok vår til legen da hun var 6. Fikk tilbud om medisiner som skulle bremse pubertet, primært for å sikre at hun ikke ble veldig lav, og for å forhindre tidlig mens. Dette er så lenge siden så jeg husker ikke hva legen forklarte, men mulig medisinene er bedre idag enn de var for 11 år siden. Vi takket nei. Hun fikk mensen da hun var 9, og vokser enda som 17-åring likevel. Anonymkode: 986aa...f2e
AnonymBruker Skrevet 14. april #13 Skrevet 14. april Jeg begynte også utvikle bryster da jeg var 7! Fikk mensen da jeg var 10. Legen gjorde egentlig ingenting annet enn å bekrefte at det var tidlig pubertet, så vidt jeg husker. Anonymkode: ea43c...596
AnonymBruker Skrevet 14. april #14 Skrevet 14. april TS, bruker du østrogenspray? Jeg spør fordi det har vært rapportert tilfeller av tidlig brystutvikling hos døtre der mor bruker østrogenspray. I såfall bør du stoppe/gå over til plaster. Men uansett årsak - som flere sier - gå til legen. Treåring fikk pupper av morens østrogenspray Anonymkode: 31831...fd0 1
AnonymBruker Skrevet 14. april #15 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi tok vår til legen da hun var 6. Fikk tilbud om medisiner som skulle bremse pubertet, primært for å sikre at hun ikke ble veldig lav, og for å forhindre tidlig mens. Dette er så lenge siden så jeg husker ikke hva legen forklarte, men mulig medisinene er bedre idag enn de var for 11 år siden. Vi takket nei. Hun fikk mensen da hun var 9, og vokser enda som 17-åring likevel. Anonymkode: 986aa...f2e Er du sikker på det? Vokser hun enda? Anonymkode: a1f21...1cb
AnonymBruker Skrevet 14. april #16 Skrevet 14. april Bryster eller bare overvektig? Men ta en legetur.. Anonymkode: 23f07...888
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bryster eller bare overvektig? Men ta en legetur.. Anonymkode: 23f07...888 Hun er ikke overvektig i det hele tatt. Helt slank. Anonymkode: fa93f...4c9
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): TS, bruker du østrogenspray? Jeg spør fordi det har vært rapportert tilfeller av tidlig brystutvikling hos døtre der mor bruker østrogenspray. I såfall bør du stoppe/gå over til plaster. Men uansett årsak - som flere sier - gå til legen. Treåring fikk pupper av morens østrogenspray Anonymkode: 31831...fd0 Nei, jeg bruker ikke det. Men hun har en far som bruker testosteron... nå ble jeg redd for at hun har fått det på seg. Det er en gel som smøres på huden. Anonymkode: fa93f...4c9
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, jeg bruker ikke det. Men hun har en far som bruker testosteron... nå ble jeg redd for at hun har fått det på seg. Det er en gel som smøres på huden. Anonymkode: fa93f...4c9 Tror ikke du skal være redd for det. Tviler sterkt på at testosteron ville hatt sånn effekt - det er vel heller motsatt. Men hør med en lege. Anonymkode: 31831...fd0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå