Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på et 2. gangs intervju til en lederstilling. På første intervju hadde jeg på meg en mørk jeans og en hvit bluse + høye heler og veske. Var redd for å være underdressed, men de jeg møtte der hadde stor variasjon i klesveien. 

Denne gangen tenker jeg en mørk jeans, klassisk t-skjorte og mørkblå blazer. Kan dette være ok? Eller bør jeg kle meg mer formelt denne gangen? 

Takknemlig for svar! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på med antrekket du vurderer. Lykke til!

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Spørs veldig på bransjen du søker deg inn i? Hvis andre  bruker dressbukser, bør du også det og ikke jeans. Hvis jeans er gangbart at arbeidsantrekk i bransjen, er du fin med blazer til. Hvis du ikke søker jobb som barnehageleder. 😜 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
FrkSolsikke skrev (57 minutter siden):

Spørs veldig på bransjen du søker deg inn i? Hvis andre  bruker dressbukser, bør du også det og ikke jeans. Hvis jeans er gangbart at arbeidsantrekk i bransjen, er du fin med blazer til. Hvis du ikke søker jobb som barnehageleder. 😜 

Det var to med dress/ drakt og to med jeans og genser. 😅 Tror at jeans er helt fint å gå i til hverdags der

For nysgjerrigheten skyld - hva har man på seg hvis man vil bli barnehageleder? ☺️

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte at jeans var mer passende i en jobb som barnehageleder enn en jobb som leder i banken? 😂😂 mulig jeg var veldig fordomsfull med den kommentaren  der, jeg skal revurdere 😁😁 

lykke til med annengangsintervjurt! 😀💪💪 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å være overdressed enn underdressed - spesielt på intervju!

Anonymkode: c6076...636

• Hjerte 1
Skrevet

Gå for sort dressbukse og lyseblå skjorte. Alltid safe på jobbintervju når det er kontorjobb.

Skrevet
Summeer skrev (27 minutter siden):

Gå for sort dressbukse og lyseblå skjorte. Alltid safe på jobbintervju når det er kontorjobb.

Jeg syns det høres mer formelt ut med en blazer over. Men takk for innspill. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...