Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han er en person som ikke klarer å være alene og må finne seg ny partner fort.Han dumpet meg pga. dårlig periode i forholdet.  Hvor enkelt er det å finne seg noen når han venter barn i november? 

Anonymkode: 1eb92...02e

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det ingen av oss som kan gi deg et fasitsvar på. Det kommer helt an på hvor desperat han er og hvilken standard de han evt. møter har. Det er vel ikke det som er mest avgjørende akkurat nå? Hvordan du har det er vel viktigere mtp. at du er gravid.

Anonymkode: 42158...0a6

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Drit i han. Du skal bli mamma. Hvis han velger å slå opp med deg midt i graviditeten så er han en totalt idiot. Han finner noen før eller siden. Jo fortere du finner en aksept for det jo bedre. Skjønner det er ufattelig kjipt, oppi denne sårbare tiden for deg. Men tro meg, du klarer deg! 

Anonymkode: 4908f...8df

• Liker 4
Skrevet

Hvis du ikke bor i nærheten av din familie må du flytte før fødsel. Etter fødsel er det vanskeligere å flytte uten hans samtykke 

Anonymkode: e6b52...d1f

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Huff, sender en klem jeg ❤️

Anonymkode: 4ed9c...476

Skrevet

Ei jeg kjenner var i det hun trodde var et godt forhold, hvor de planla fremtiden sammen, han sa han aldri hadde hatt det bedre med noen før osv. Så ble hun uplanlagt gravid. Fortalte det til ham. Og han dumpet henne der og da, kort og kontakt, med beskjed om at hun fikk gjøre som hun ville, men han ville aldri ha noe mer med hverken henne eller ev. barn å gjøre.

Hun var omtrent i sjokk, veldig lei seg, men innså raskt at hennes viktigste oppgave nå var å drite i den idioten, og heller konsentrere seg om å ta godt vare på seg selv, gjøre gode ting for seg selv og eget liv, slik at hun allerede i svangerskapet var en god mor til sitt kommende barn.

Hun har fått barnet, hun har det fint. 

Idiot-eksen kastet seg manisk ut i dating etter han gikk fra henne. Fortalte ikke at han kom til å bli far innen noen måneder. Og de som har funnet det ut, de forteller han løgnhistorier om at hun lurte ham osv. noe som ikke stemmer. Han er rett og slett god til å spille skuespill i møte med nye damer, lyver så det renner av ham. Trolig narsissistiske trekk/personlighet.

Ta vare på ditt nettverk som vil deg vel, Ts. Utvid nettverket ditt slik at det blir enda sterkere. Ta godt vare på deg selv og barnet, og planlegg godt for fremtiden. Ikke la en idiot få ødelegge for deg og barnet, ikke la idioten få styre livet ditt og barnet negativt!

Når barnet er født, krev bidrag gjennom Nav, så slipper du at han kan bruke bidrag som pressmiddel mot deg. 

Om han en dag innser hvor enormt han har feilet og oppriktig ønsker å være en god far - slipp ham veldig forsiktig og gradvis inn i barnets liv, men ikke ta ham tilbake selv, for som partner for deg kan han aldri bli en du kan stole på igjen. Om du likevel en dag skulle vurdere å ta ham tilbake - krev i så fall at dere først går i langvarig parterapi, og der bør du også ta opp at han bør gå i terapi for seg selv i tillegg, all den tid det er noe i ham som fikk ham til å handle som han gjorde. Ikke vik når det gjelder parterapi og egenterapi, om han en dag vil ha deg tilbake. (Og vurder om det vil være verdt det for deg å ta ham tilbake, for mest trolig kan du ikke stole på ham.) 

Ta vare på deg selv og barnet du venter! ❤️ 

Anonymkode: 6d495...a22

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

noe som ikke stemmer.

Det vet vel ikke du. 

Anonymkode: 61e24...3b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det vet vel ikke du. 

Anonymkode: 61e24...3b7

Jo, det vet jeg faktisk, for jeg kjenner hennes historie, vet hva hun har opplevd før og hvilke krav hun stiller til seg selv mtp. å være ærlig, en person å stole på. 

Anonymkode: 6d495...a22

AnonymBruker
Skrevet

Uff, han der var aldri verdt det. Kanskje greit å finne det ut før enn etterpå? Lykke til med alt!!!🥰

Anonymkode: 8df95...7cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Han er en person som ikke klarer å være alene og må finne seg ny partner fort.Han dumpet meg pga. dårlig periode i forholdet.  Hvor enkelt er det å finne seg noen når han venter barn i november? 

Anonymkode: 1eb92...02e

Føler med deg 🫂 jævla idiot fyr. 

Anonymkode: 7ceed...a57

AnonymBruker
Skrevet

Det samme skjedde med meg, da jeg var 20.år. Han forlot meg da vi var 15 uker på vei, og da hadde vi vært på ultralyd osv. så det var helt uaktuelt å ta abort.  Jeg tenker hovedfokuset ditt må dreies om til babyen og deg, så får du la han og hva han gjør være ute av verden. Jeg vet at det er fryktelig vanskelig, men det er den eneste måten å klare dette her. 

Jeg flyttet hjem til foreldrene mine for en kort periode. Så vil råde deg til det dersom det er en mulighet.. Det er veldig tøft og være helt alene i en sånn situasjon og i den første barselsperioden. I hvert fall når man har blitt forlatt.  Bodde der resten av graviditeten + de første 6 månedene av babytiden. Fikk god hjelp og støtte, og var i hvert fall ikke alene. Har og hadde ikke det beste forholdet til pappa, så var skeptisk - men jeg hadde mamma.

Barnefaren tok kontakt etter et års tid, men forlot livet vårt igjen etter noen år - etter eget valg, og veldig varierende samvær. Det var noen krevende år alene som mamma, men også givende og mindre slitsomt enn å være alene når man egentlig skal være to. Nå er jeg gift, og har fått flere barn med mannen jeg har nå. 

Anonymkode: 64848...65b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...