AnonymBruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Av nysgjerrighet – det virker som om det alltid er noe som går galt i alle selskaper 😆 Så fortell: Hva gikk galt i selskapet ditt? Eller er du en av de heldige der alt gikk helt etter planen? 🤞❤️ Jeg kan begynne: Vi hadde en barnedåp på et hotell, og blomstene og pynten som hotellet hadde bestilt, dukket ikke opp. De pyntet så godt de kunne med det de hadde, men det er jo typisk at noe må skje! 🫣 Anonymkode: 1de3c...9ae 2 2
AnonymBruker Skrevet 13. april #2 Skrevet 13. april trodde dette habdlet om næringsliv og skjønte ingenting! 🤣 Men gøy tråd! I søsteren min sitt bryllup sendte de feil kake fra bakeren! Så de fikk en kake beregnet på 50 gjester, i et bryllup med 120 gjester….. Eieren av bakeriet var i bryllupet(venn av brudeparet). Det ble noe anstrengt stemning…… Anonymkode: 1de57...310 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Da jeg fylte 40 år samlet jeg familie og venner i et leid lokale og hadde en god gammeldagst fest. Planen var at vi skulle lage mexicansk gryte til nattmat, men vi ble alle så fulle at vi glemte det. 😂 Så da var det å dele ut pakker med kjøttdeig til de som hjalp med å rydde opp dagen etter. 😅 Anonymkode: 328c0...4ee 1 2
Blini Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Ikke mitt selskap, men en eldre slektning døde under bryllupsfesten til en jeg kjenner. 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Skrevet 15. april Da jeg giftet meg skulle vi ha sjokoladekake som bryllupskake. Den skulle serveres romtemperert, men kjøkkenet lot den stå på kjøl helt til servering. Var nesten umulig å få kakespaden gjennom den, og hele den bryllupskakeseansen ble en flopp😆 Anonymkode: 10a7c...3cb 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Tante var dritings allerede før vielsen i bryllupet mitt og huket seg (seriøst!) ned og tisset på bakken utenfor lokalet der middagen var da vi var på vei inn. Typ bare dro opp kjolen, fronten mot alle, og tisset rett på asfalten, ikke noenlunde diskret i en grøft eller bak en busk eller bil engang. Hun ble ikke mer edru etterhvert. Anonymkode: 96aec...6f8 1 8
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tante var dritings allerede før vielsen i bryllupet mitt og huket seg (seriøst!) ned og tisset på bakken utenfor lokalet der middagen var da vi var på vei inn. Typ bare dro opp kjolen, fronten mot alle, og tisset rett på asfalten, ikke noenlunde diskret i en grøft eller bak en busk eller bil engang. Hun ble ikke mer edru etterhvert. Anonymkode: 96aec...6f8 hvordan i alle dager kan man ikke dø av føauhet etter en sånn opptreden?! Jeg hadde ikke turt se dere igjen hvis jeg var tanten der. Fy faen! Anonymkode: 1de57...310 11 3
SPOCA Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april (endret) Fotografen i bryllupet vårt var ingen god fotograf. Vi angret skikkelig i etterkant. Han lurte oss godt på prøvefotografering. Lite visste vi at han var veldig avhengig av én type vær og lysforhold for å ta gode bilder. At mannen er utdannet fotograf er for meg en gåte. Og bare for å ha sagt det; jeg forstår man har styrker og svakheter, men da bør man kanskje ikke hevde man er bryllupsfotograf og kreve flerfoldige tusen. Ikke visste han hvem man bør ta bilde av heller, han var lite mottakelig for forslag når han selv ikke skjønte han burde ta bilder av x og y, og vi kunne jo ikke stå og krangle med fotografen på bryllupsdagen heller. Skikkelig kleint. Og bare for å understreke det: vi snakket om hvem som må tas bilde av, f.eks brudgommens sønn osv. Ble det gjort? Nei. Vi kan le av det nå, men gjestene reagerte på at fotografen blant annet lesset på med et berg av kaker, som han tok med seg til rommet sitt (vi dekket helgeopphold for han på fjellgården vi var), eller hvordan han stjal med seg en kasse (!) med brus foran gjestene (ble vi fortalt av gjestene i etterkant). For øvrig greit å ta kaker, men han tok med seg kaker og brus til kjæresten sin. Og jo, kameraet hans slo seg vrang i det jeg gikk opp kirkegulvet. Jeg må le i dag, men vi var veldig lei oss. Heldigvis ble det noen gode bilder, men altfor få med tanke på prisen vi betalte. Fotografen innrømmet i etterkant av bryllupet at bildene han selv tok vår dårlige (hans egne ord). Allikevel var han frekk nok til å si til min mann at "han var glad han slapp å forholde seg til bruden (meg), for kvinner klarer ikke å styre følelsene sine". Jeg hadde da latt min mann ta kommunikasjonen, fordi jeg opplevde at denne fotografen ikke tok meg seriøst. Endret 16. april av SPOCA 10
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april To gamlinger begynte å slåss en gang jeg holdt et vanlig selskap, mulig rundt påsketider. På formiddagen, ingen alkohol, helt uformell stemning. Jeg trodde jeg hadde plassert dem langt nok i fra hverandre rundt bordet, men neida. De føyk i hop på gulvet, banna og slåss. Jeg begynte å grine. Anonymkode: ba75e...8b8 4
AnonymBruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april SPOCA skrev (31 minutter siden): Fotografen i bryllupet vårt var ingen god fotograf. Vi angret skikkelig i etterkant. Han lurte oss godt på prøvefotografering. Lite visste vi at han var veldig avhengig av én type vær og lysforhold for å ta gode bilder. At mannen er utdannet fotograf er for meg en gåte. Og bare for å ha sagt det; jeg forstår man har styrker og svakheter, men da bør man kanskje ikke hevde man er bryllupsfotograf og kreve flerfoldige tusen. Ikke visste han hvem man bør ta bilde av heller, han var lite mottakelig for forslag når han selv ikke skjønte han burde ta bilder av x og y, og vi kunne jo ikke stå og krangle med fotografen på bryllupsdagen heller. Skikkelig kleint. Og bare for å understreke det: vi snakket om hvem som må tas bilde av, f.eks brudgommens sønn osv. Ble det gjort? Nei. Vi kan le av det nå, men gjestene reagerte på at fotografen blant annet lesset på med et berg av kaker, som han tok med seg til rommet sitt (vi dekket helgeopphold for han på fjellgården vi var), eller hvordan han stjal med seg en kasse (!) med brus foran gjestene (ble vi fortalt av gjestene i etterkant). For øvrig greit å ta kaker, men han tok med seg kaker og brus til kjæresten sin. Og jo, kameraet hans slo seg vrang i det jeg gikk opp kirkegulvet. Jeg må le i dag, men vi var veldig lei oss. Heldigvis ble det noen gode bilder, men altfor få med tanke på prisen vi betalte. Fotografen innrømmet i etterkant av bryllupet at bildene han selv tok vår dårlige (hans egne ord). Allikevel var han frekk nok til å si til min mann at "han var glad han slapp å forholde seg til bruden (meg), for kvinner klarer ikke å styre følelsene sine". Jeg hadde da latt min mann ta kommunikasjonen, fordi jeg opplevde at denne fotografen ikke tok meg seriøst. Fy faen, jeg håper at du er raus med å nevne navnet hans når du forteller denne historien til folk, denne mannen bør absolutt ikke være ansvarlig for å forevige noens spesielle dager! Så trist at han rota det til på dagen deres, jævlig uspiselig personlighet også, for en prins. Anonymkode: c830e...e57 5
AnonymBruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april Ikke mitt selskap, men min søsters bryllup. I den tiden man fortsatt tok bilder med kamera med filmrull. Jeg hadde "uoffisielt" oppdrag som den som skulle ta bilder. De hadde jo fotograf til foran kirken etter vielse, men utover kvelden skulle jeg sørge for minnene. Det var et flott bryllup med fantastisk toastmaster, så minnene ble mange. Bilder, not so much.. Jeg hadde flott kamera, ny rull, knipset ivrig i vei og alt så fint ut. Skulle leverer rullen og ikke ett bilde var tatt, for rullen hadde ikke gått helt i det sporet den skulle 🙈 Anonymkode: ddc71...c18 1 7
SPOCA Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fy faen, jeg håper at du er raus med å nevne navnet hans når du forteller denne historien til folk, denne mannen bør absolutt ikke være ansvarlig for å forevige noens spesielle dager! Så trist at han rota det til på dagen deres, jævlig uspiselig personlighet også, for en prins. Anonymkode: c830e...e57 Ja, har vært åpen om det til de som spør. Men, har ikke ønsket å skape for mye oppmerksomhet rundt det heller. Er fremdeles litt skamfull over at vi var så naive at vi betalte før vi fikk produktet. Problemet var at han nektet å sende bildene før vi hadde betalt, noe som var i etterkant av bryllupet, så vi ble satt i en skikkelig skvis. Og det verste er at kontrakten var veldig fin og flott den, men etter å ha latt advokat se på saken ble konklusjonen at det ville kostet mer å gå etter fotografen framfor å bare betale for "jobben". Jeg som er så sykt nøye på alt følte meg så lurt i etterkant, og helt ærlig ganske teit. Det ble en dyr lekse. 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april SPOCA skrev (48 minutter siden): Ja, har vært åpen om det til de som spør. Men, har ikke ønsket å skape for mye oppmerksomhet rundt det heller. Er fremdeles litt skamfull over at vi var så naive at vi betalte før vi fikk produktet. Problemet var at han nektet å sende bildene før vi hadde betalt, noe som var i etterkant av bryllupet, så vi ble satt i en skikkelig skvis. Og det verste er at kontrakten var veldig fin og flott den, men etter å ha latt advokat se på saken ble konklusjonen at det ville kostet mer å gå etter fotografen framfor å bare betale for "jobben". Jeg som er så sykt nøye på alt følte meg så lurt i etterkant, og helt ærlig ganske teit. Det ble en dyr lekse. Det er vel ganske vanlig å ikke få bildene før man har betalt. Motsatt er det jo mange fotografer som har tapt penger Anonymkode: 1cfcd...152 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april SPOCA skrev (56 minutter siden): Ja, har vært åpen om det til de som spør. Men, har ikke ønsket å skape for mye oppmerksomhet rundt det heller. Er fremdeles litt skamfull over at vi var så naive at vi betalte før vi fikk produktet. Problemet var at han nektet å sende bildene før vi hadde betalt, noe som var i etterkant av bryllupet, så vi ble satt i en skikkelig skvis. Og det verste er at kontrakten var veldig fin og flott den, men etter å ha latt advokat se på saken ble konklusjonen at det ville kostet mer å gå etter fotografen framfor å bare betale for "jobben". Jeg som er så sykt nøye på alt følte meg så lurt i etterkant, og helt ærlig ganske teit. Det ble en dyr lekse. Du skal hverken føle deg teit eller skamfull, dere ble scammed som bare juling, lurt trill rundt av dette kakemonsteret.. Anonymkode: c830e...e57 2
AnonymBruker Skrevet 16. april #15 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel ganske vanlig å ikke få bildene før man har betalt. Motsatt er det jo mange fotografer som har tapt penger Anonymkode: 1cfcd...152 Det normale er vel å være på en visningstime og få se bildene før man gjør noe som helst. Anonymkode: 8022e...1ef 3
SPOCA Skrevet 16. april #16 Skrevet 16. april (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vel ganske vanlig å ikke få bildene før man har betalt. Motsatt er det jo mange fotografer som har tapt penger Anonymkode: 1cfcd...152 Mulig. Og det var også min tanke. I etterkant har jeg skjønt at noen har i kontraktene at man betaler halvparten før og halvparten etter, eller lignende. Men ja, det var min tanke. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du skal hverken føle deg teit eller skamfull, dere ble scammed som bare juling, lurt trill rundt av dette kakemonsteret.. Anonymkode: c830e...e57 Haha, nå fikk du meg til å le. Han fikk spist mer kake enn brudeparet. Endret 16. april av SPOCA 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #17 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke mitt selskap, men min søsters bryllup. I den tiden man fortsatt tok bilder med kamera med filmrull. Jeg hadde "uoffisielt" oppdrag som den som skulle ta bilder. De hadde jo fotograf til foran kirken etter vielse, men utover kvelden skulle jeg sørge for minnene. Det var et flott bryllup med fantastisk toastmaster, så minnene ble mange. Bilder, not so much.. Jeg hadde flott kamera, ny rull, knipset ivrig i vei og alt så fint ut. Skulle leverer rullen og ikke ett bilde var tatt, for rullen hadde ikke gått helt i det sporet den skulle 🙈 Anonymkode: ddc71...c18 Det minner meg om min konfirmasjon midt på 80-tallet. Pappa hadde glemt å sette film i apparatet, så jeg har null bilder fra konfirmasjonsdagen. Anonymkode: 996b9...240 3
AnonymBruker Skrevet 16. april #18 Skrevet 16. april SPOCA skrev (6 minutter siden): Mulig. Og det var også min tanke. I etterkant har jeg skjønt at noen har i kontraktene at man betaler halvparten før og halvparten etter, eller lignende. Men ja, det var min tanke. Haha, nå fikk du meg til å le. Han fikk spist mer kake enn brudeparet. Godt jeg kunne bidra med en lattet hehe, definitivt kakemonster, høres ut som han fikk mer kake enn halve gjestelista til sammen Anonymkode: c830e...e57
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tante var dritings allerede før vielsen i bryllupet mitt og huket seg (seriøst!) ned og tisset på bakken utenfor lokalet der middagen var da vi var på vei inn. Typ bare dro opp kjolen, fronten mot alle, og tisset rett på asfalten, ikke noenlunde diskret i en grøft eller bak en busk eller bil engang. Hun ble ikke mer edru etterhvert. Anonymkode: 96aec...6f8 Hvorfor i alle dager fikk hun drikke mer? Anonymkode: 532d7...a9f 1
SPOCA Skrevet 16. april #20 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det normale er vel å være på en visningstime og få se bildene før man gjør noe som helst. Anonymkode: 8022e...1ef Antagelig. Det var aldri tilbud om det. Vi fikk riktignok forlovelsesbilder i forkant som vi var veldig fornøyde med, men det var også på en dag med det som var optimale lysforhold for denne fotografen. Han valgte da også lokasjon/område. Vi tenkte ikke noe over det da, siden det var i nærheten av oss. I etterkant ser vi at det var enkelte ting vi burde reagert på, og at vi var veldig naive. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Godt jeg kunne bidra med en lattet hehe, definitivt kakemonster, høres ut som han fikk mer kake enn halve gjestelista til sammen Anonymkode: c830e...e57 Haha. Det er nok sant. Det verste er kanskje at en god kollega av meg hadde brukt denne fotografen i sitt bryllup, og vi syntes bildene fra deres bryllup var nydelige. Det var mye av grunnen til at vi valgte fotografen. Vi følte det var litt trygt, rett og slett. Men, jeg tror helt ærlig at fotografen antagelig ikke likte oss noe særlig. Som forsåvidt er greit, men da skulle jeg nok ønsket at han bare takket nei til oppdraget. F.eks er bildene av meg kornete og "grimete" (og ikke av det kunsteriske slaget), lite pene. Jeg har aldri følt meg særlig pen, og jeg mener ikke at han skulle redigere meg, men han fikk tydeligvis dette redigeringsprogrammet til å redigere meg. Jeg brukte nesten ikke sminke, men han har blant annet lagt på en mørk fargr i mitt relativt lyse ansikt, så det ser skikkelig teit ut. Og det er mange som har sett bildene i etterkant som er enige i dette, ikke bare meg. Greit nok at jeg ikke er særlig pen altså, men det går jo an å prøve å finne flaterende vinkler liksom. Eller f.eks at han ikke har giddet å gi beskjed til min forlover at kjolen min var litt krøllete, så den er krøllete på oppstilt bilde (min forlover var der spesifikt for å hjelpe både fotografen og meg, slik at fotografen skulle slippe å ordne og stelle). Og mannen min? Han glemte han å ta bilder av. Så på slutten av dagen, sånn rundt midnatt, stilte han opp min mann i mørket for å ta bilder (heldigvis ikke helt mørkt, men ja). Altså, jeg må jo bare le. Min stakkars mann fikk flere myggstikk enn bilder. Fotografen innrømmet at han bare kjørte bildene gjennom et automatisk redigeringsprogram, og ikke gikk gjennom bildene. Det gjorde nok at inntrykket ble veldig dårlig, for det hadde nok vært bedre å gå gjennom bildene og velge ut de få som var gode, i stedet kjøre alt gjennom og bare sender over alt. På et av bildene ser man f.eks en stolpe midt bildet som blokkerer utsikten til brudeparet. Det er flere bilder av brudepiken enn min stesønn, det er ingen bilder av foreldre, svigerforeldre osv. Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si. Jeg er bare sjeleglad vi fikk bilder av våre gjester, takk og lov! Det var ikke verdt pengene. Heldigvis var resten av helgen fin, så vi prøver å ikke tenke på bildene så mye.(..) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå