AnonymBruker Skrevet 12. april #1 Skrevet 12. april Jeg har en eksmann jeg har to barn med. Ukomplisert brudd, godt samarbeid selv om han har valgt å kun ha barna annen hver helg "grunnet jobb". Vi har vært skilt i 7 år snart og vi har begge gått videre. Problemet her er datinglivet hans. Helt topp for han at han har draget, men det begynner å bli latterlig mange damer nå som han presenterer som "venninner" for ungene. De er ikke dumme og de skjønner jo at det er noe mer når de sover sammen. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan møte de damene andre ganger enn de få nettene han har ungene i måneden. Jeg har sagt i fra noen ganger nå, pent selvsagt, og han lover å la vær, så går det ett par damer så er han igang igjen. Tidligere var han svært verbal om de han datet, noe jeg har bedt han la vær med siden det er så mange, å jeg har bedt han om å ikke involvere meg eller samboeren min før det er noe seriøst. Å da tar vi selvfølgelig i mot henne like godt som han tok i mot samboeren min. Vi har også to sønner jeg er litt redd han skal smitte med damesynet sitt. Vi ble sammen ganske unge så han hadde ikke så voldsomt med erfaring før vi møttes så han har tydeligvis20 åra nå. Han er snill, høy, kjekk og har ett yrke damer faller som fluer for. Han er i 40 årene. Men han dater alt i fra 20 til 50 og har null forståelse for at det er dårlig gjort mot damene, spesielt de unge, som er i startfasen av voksenlivet å love de gull og grønne skoger, ekteskap og barn, når han er en helt annen plass i livet og hemmeligholder at han er sterilisert. Jeg kunne fortsatt i timer. Damer burde ikke være forbruksvare, men han sjonglerer gjerne ett par tre av gangen. Hva skal jeg gjøre her for å skåne ungene fra dette og for at det kvinnesynet ikke skal smitte til guttene våre? Jeg orker ikke konflikt. Og han har holdt det han lover med å slutte å involvere meg i datinglivet sitt for at jeg ikke skal miste all respekt for han. Men han klarer ikke å la vær å ha "venninner" på overnatting når ungene er der og de stiller masse spørsmål. Noen kloke hoder her? Anonymkode: 9654e...029 8
Virrevirrevapp Skrevet 12. april #2 Skrevet 12. april Det er ikke noe du kan gjøre. Ungene får dette med seg om faren. Det eneste du kan gjøre, er å opptre bedre og være mer stødig forelder selv. 4 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #3 Skrevet 12. april Virrevirrevapp skrev (14 minutter siden): Det er ikke noe du kan gjøre. Ungene får dette med seg om faren. Det eneste du kan gjøre, er å opptre bedre og være mer stødig forelder selv. Ja de får det med seg. De spør hvorfor pappa har så mange kjærester. Samboeren min kom plutselig her nå å spurte meg om ungene hører ting fra soverommet hans når de er der. Det har ikke falt meg inn engang, men det er jo absolutt plausibelt at det kan skje. Eldste har vært litt stille de siste tre ukene så nå begynner jeg jo å lure på om det er noe i det. Her hjemme er alt fredelig og a4 heldigvis, men jeg bekymrer meg. Anonymkode: 9654e...029 4
Gammelsmurfen Skrevet 12. april #4 Skrevet 12. april "Men han dater alt i fra 20 til 50 og har null forståelse for at det er dårlig gjort mot damene, spesielt de unge, som er i startfasen av voksenlivet å love de gull og grønne skoger, ekteskap og barn, når han er en helt annen plass i livet og hemmeligholder at han er sterilisert". Og dette vet du? Hvordan, av ren nysgjerrighet? 4
Fighter83 Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april (endret) AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har en eksmann jeg har to barn med. Ukomplisert brudd, godt samarbeid selv om han har valgt å kun ha barna annen hver helg "grunnet jobb". Vi har vært skilt i 7 år snart og vi har begge gått videre. Problemet her er datinglivet hans. Helt topp for han at han har draget, men det begynner å bli latterlig mange damer nå som han presenterer som "venninner" for ungene. De er ikke dumme og de skjønner jo at det er noe mer når de sover sammen. Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke kan møte de damene andre ganger enn de få nettene han har ungene i måneden. Jeg har sagt i fra noen ganger nå, pent selvsagt, og han lover å la vær, så går det ett par damer så er han igang igjen. Tidligere var han svært verbal om de han datet, noe jeg har bedt han la vær med siden det er så mange, å jeg har bedt han om å ikke involvere meg eller samboeren min før det er noe seriøst. Å da tar vi selvfølgelig i mot henne like godt som han tok i mot samboeren min. Vi har også to sønner jeg er litt redd han skal smitte med damesynet sitt. Vi ble sammen ganske unge så han hadde ikke så voldsomt med erfaring før vi møttes så han har tydeligvis20 åra nå. Han er snill, høy, kjekk og har ett yrke damer faller som fluer for. Han er i 40 årene. Men han dater alt i fra 20 til 50 og har null forståelse for at det er dårlig gjort mot damene, spesielt de unge, som er i startfasen av voksenlivet å love de gull og grønne skoger, ekteskap og barn, når han er en helt annen plass i livet og hemmeligholder at han er sterilisert. Jeg kunne fortsatt i timer. Damer burde ikke være forbruksvare, men han sjonglerer gjerne ett par tre av gangen. Hva skal jeg gjøre her for å skåne ungene fra dette og for at det kvinnesynet ikke skal smitte til guttene våre? Jeg orker ikke konflikt. Og han har holdt det han lover med å slutte å involvere meg i datinglivet sitt for at jeg ikke skal miste all respekt for han. Men han klarer ikke å la vær å ha "venninner" på overnatting når ungene er der og de stiller masse spørsmål. Noen kloke hoder her? Anonymkode: 9654e...029 Tenker at du som den mer ansvarlige her ang relasjoner som barna eksponeres for kan jo snakke med barna om dette. Kanskje ikke sammen med de begge men kanskje stille deg undrende til hvordan barnet du har med deg akkurat der det passer med en sånn prat "Hvordan synes du det er at pappaen din lar deg hilse på flere av damene han er sammen med? " Still litt undrende med spørsmål rundt hva de observerer/hører og hvordan de sier ting/svarer deg. La de få snakke om det som opptar dem selv rundt dette også kan du jo supplere med hva som er viktig for deg i slike nære relasjoner og hva som gjorde at du valgte å ville la din kjæreste hilse på barna dine, hvor lang tid det tok fra dere begynte å treffes osv. Endret 12. april av Fighter83 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #6 Skrevet 12. april Gammelsmurfen skrev (2 minutter siden): "Men han dater alt i fra 20 til 50 og har null forståelse for at det er dårlig gjort mot damene, spesielt de unge, som er i startfasen av voksenlivet å love de gull og grønne skoger, ekteskap og barn, når han er en helt annen plass i livet og hemmeligholder at han er sterilisert". Og dette vet du? Hvordan, av ren nysgjerrighet? Han ble sterilisert når vi var gift. Han fortalte meg om alle damene frem til omtrent to år siden, og vi diskuterte dette og jeg sa han var dust, kort fortalt. Han fortalte om alle damene til samboeren min til omtrent ett år siden når han sa i fra. OG han snakker til søskna sine om de, (og presenterer mange av de for), som vi har god kontakt med. Vi er ikke de eneste som reagerer. Han liker å skryte om erobringene sine for å si det sånn. Hvordan det? Anonymkode: 9654e...029 4
Gammelsmurfen Skrevet 12. april #7 Skrevet 12. april Bare lurte. Skjønner problematikken, da. Jeg hadde heller ikke likt dette på vegne av barna, så full støtte herfra. 4
AnonymBruker Skrevet 12. april #8 Skrevet 12. april Fighter83 skrev (1 minutt siden): Tenker at du som den mer ansvarlige her ang relasjoner som barna eksponeres for kan jo snakke med barna om dette. Kanskje ikke sammen med de begge men kanskje stille deg undrende til hvordan barnet du har med deg akkurat der det passer med en sånn prat "Hvordan synes du det er at pappaen din lar deg hilse på flere av damene han er sammen med? " Still litt undrende med spørsmål rundt hva de observerer/hører og hvordan de sier ting/svarer deg. La de få snakke om det som opptar dem selv rundt dette også kan du jo supplere med hva som er viktig for deg i slike nære relasjoner og hva som gjorde at du valgte å ville la din kjæreste hilse på barna dine, hvor lang tid det tok fra dere begynte å treffes osv. Jeg har pratet med de om det, men har ikke tenkt på å prate med de hver for seg. Det skal jeg gjøre. Takk for tips. Barna er ikke så gamle. De er svært tette og yngste var under året når vi flyttet fra hverandre. Så jeg føler at jeg må tråkke litt forsiktig. Jeg vil gjerne at de fremdeles skal tro på "disney kjærlighet " iallefall noen få år til. Han presenterer de som "venninner " og ikke som kjærester. Så jeg er usikker på om jeg skal bekrefte relasjonen de har som "kjærester" eller om jeg skal støtte opp under "venninner"? De skjønner jo at det er noe som ikke stemmer, og endel av de har han jo kysset på og holdt hender med foran de, selv om det ikke er alle. Hva tenker du? Anonymkode: 9654e...029
AnonymBruker Skrevet 12. april #9 Skrevet 12. april Gammelsmurfen skrev (3 minutter siden): Bare lurte. Skjønner problematikken, da. Jeg hadde heller ikke likt dette på vegne av barna, så full støtte herfra. Har litt lyst til å daske han i bakhodet med en tøffel må jeg innrømme. Det er skikkelig fortvilende. Minsten som var under året når vi skilte lag husker sånn rundt 10 kjærester han har presentert som det + xantall "venninner". Han spurte meg om hvor mange kjærester jeg har fordi han har møtt "begge hender" av pappa sine. Og det er jo begrenset hvor langt tilbake barn husker også. Og de er der sånn ca to ganger i måneden og er mye hos farmoren sin. Så gudene vet hvor mange de har møtt sånn egentlig. Jeg har ikke spurt de om å telle noen av de, men det er stort sett en venninne som dukker opp i samtalen hver gang de har vært der. Det kan jo selvfølgelig være noen som er der flere ganger, men jeg har prøvd å ikke grave for at de ikke skal ha for stort fokus på det. Anonymkode: 9654e...029 2
Humas Skrevet 12. april #10 Skrevet 12. april Det er hans ‘mestringsstrategier’. Han klarer nok ikke å forelske seg og ønsker ikke forplikte seg igjen. Innerst inne må han jobba en tomhet når han holder på sånn, i hvert fall de jeg kjenner til som sjonglerer flere av gangen, de klarer ofte ikke å forelske seg, de får bare et kick av å skaffe seg mange de kan ligge med. Tvilsomt det vil endre seg for han, men håper du tar praten med barna. Jeg tror ikke de har godt av det, og håper de heller vil gjøre motsatt av farens valg. Stabilitet er jo det viktigste for de som vokser opp. Vær A4 og barnas trygge havn, de kjenner ikke noe annet så det kan hende de får det litt vanskelig litt senere når de forstår hvordan han behandler damer. Det ligger nok et eller annet bak her - men det finner du kanskje aldri ut av (ikke sikkert han er bevisst på det heller) 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #11 Skrevet 12. april Er han brannmann? Hva er yrket kvinner faller så til de grader for? Anonymkode: 617ac...06c 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #12 Skrevet 12. april Vet om en som vokste opp med en slik far. Han vokste opp å ble helt motsatt. Han nærmer seg nå 40 år. Fin familie og traff dama si nå han var 20 år. Han sa det ofte hvor kvalmt det livet til faren var. Anonymkode: a58a0...95c 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #13 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet om en som vokste opp med en slik far. Han vokste opp å ble helt motsatt. Han nærmer seg nå 40 år. Fin familie og traff dama si nå han var 20 år. Han sa det ofte hvor kvalmt det livet til faren var. Anonymkode: a58a0...95c Takk ! Utrolig fælt at han vokste opp med en sånn far, men fy hvor godt det var for meg å høre det nå, at han vokste opp til å bli en god mann. Anonymkode: 9654e...029 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #14 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er han brannmann? Hva er yrket kvinner faller så til de grader for? Anonymkode: 617ac...06c Ikke lyst til å utbrodere siden tråden allerede er veldig utleverende, men han tjener svært godt. Jeg tror nok mange av damene er litt blindet av livet de tror han kan gi de. Uten at det direkte har noe hold i virkeligheten siden yrket er veldig fremsnakket. Anonymkode: 9654e...029 2
AnonymBruker Skrevet 12. april #15 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja de får det med seg. De spør hvorfor pappa har så mange kjærester. Samboeren min kom plutselig her nå å spurte meg om ungene hører ting fra soverommet hans når de er der. Det har ikke falt meg inn engang, men det er jo absolutt plausibelt at det kan skje. Eldste har vært litt stille de siste tre ukene så nå begynner jeg jo å lure på om det er noe i det. Her hjemme er alt fredelig og a4 heldigvis, men jeg bekymrer meg. Anonymkode: 9654e...029 Du får ikke gjort noe med dette. De vil føle at det er mer stabilt hos dere, og mindre hos ham. Du må rett og slett bare la dem bli kjent med sin egen far og selv oppdra og ha et stabilt hjem. Ta heller en samtale med barna hvis de er stille, spør om det er noe, etc. Eller bestill time hos fvk. Uansett, hold nedsnakkende prat om far unna barna. Anonymkode: 1155e...1fb 4
AnonymBruker Skrevet 12. april #16 Skrevet 12. april Ser jo allerede at han bare har bare få netter i måneden. At han ikke engang klarer å la være og ha masse damebesøk av forskjellige da, votner om at han er tapt bak en låvedør, sorry. Ikke svar på barnas som om kjærester, da får de to ulike versjoner hvis du sier: ja pappa sine venninner er egentlig kjærester. Du trenger ikke bekymre deg for at de får dagene de er der skal gjøre så mye med ungene dine. Da er det langt bedre om du spør dem om hvordan de har hatt det, sier: det kan jeg ikke svare på, du må høre med pappa om det. hvordan synes du det er når han har så mange venninner på besøk, etc. Anonymkode: 1155e...1fb 5
AnonymBruker Skrevet 12. april #17 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du får ikke gjort noe med dette. De vil føle at det er mer stabilt hos dere, og mindre hos ham. Du må rett og slett bare la dem bli kjent med sin egen far og selv oppdra og ha et stabilt hjem. Ta heller en samtale med barna hvis de er stille, spør om det er noe, etc. Eller bestill time hos fvk. Uansett, hold nedsnakkende prat om far unna barna. Anonymkode: 1155e...1fb Hadde ikke falt meg inn å prate ned far til barna. Sett bortsett fra det dame greiene så er han en god far. Anonymkode: 9654e...029
Fighter83 Skrevet 12. april #18 Skrevet 12. april (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har pratet med de om det, men har ikke tenkt på å prate med de hver for seg. Det skal jeg gjøre. Takk for tips. Barna er ikke så gamle. De er svært tette og yngste var under året når vi flyttet fra hverandre. Så jeg føler at jeg må tråkke litt forsiktig. Jeg vil gjerne at de fremdeles skal tro på "disney kjærlighet " iallefall noen få år til. Han presenterer de som "venninner " og ikke som kjærester. Så jeg er usikker på om jeg skal bekrefte relasjonen de har som "kjærester" eller om jeg skal støtte opp under "venninner"? De skjønner jo at det er noe som ikke stemmer, og endel av de har han jo kysset på og holdt hender med foran de, selv om det ikke er alle. Hva tenker du? Anonymkode: 9654e...029 Omtal dem som venninnene til pappa, de er tydeligvis ikke nære nok til å være kjærester i far sine øyne heller skjønner jeg. Du burde nok trå veldig varsomt rundt dette å kritisere far og hans uansvarlige handlinger om å la nye relasjoner hilse på barna ovenfor barna. Dette er noe barna selv burde merke seg og gi uttrykk for ovenfor han selv enn å få det fra dere. Men det kan være nyttig å vite hvordan de tenker at foreldre burde være med nye kjærester ovenfor dem. Se på episoder om dette på nrk super f.eks: https://nrksuper.no/serie/tema-skilsmisse Eller https://nrksuper.no/program/MSUB08000614/skilt-tre-historier Eller https://nrksuper.no/program/MSUB08011914 Godt mulig det finnes flere. Endret 12. april av Fighter83
AnonymBruker Skrevet 12. april #19 Skrevet 12. april Fighter83 skrev (2 minutter siden): Omtal dem som venninnene til pappa, de er tydeligvis ikke nære nok til å være kjærester i far sine øyne heller skjønner jeg. Du burde nok trå veldig varsomt rundt dette å kritisere far og hans uansvarlige handlinger om å la nye relasjoner hilse på barna ovenfor barna. Dette er noe barna selv burde merke seg og gi uttrykk for ovenfor han selv enn å få det fra dere. Men det kan være nyttig å vite hvordan de tenker at foreldre burde være med nye kjærester ovenfor dem. Se på episoder om dette på nrk super f.eks: https://nrksuper.no/serie/tema-skilsmisse Eller https://nrksuper.no/program/MSUB08000614/skilt-tre-historier Eller https://nrksuper.no/program/MSUB08011914 Godt mulig det finnes flere. Takk! Anonymkode: 9654e...029
AnonymBruker Skrevet 13. april #20 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Er han brannmann? Hva er yrket kvinner faller så til de grader for? Anonymkode: 617ac...06c Finans eller advokat. Brannmenn og leger er vel litt ut. En kjekk kirurg til nød. Anonymkode: d1d68...fd6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå