Gå til innhold

TVslaver?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser også lite tv i uken,- har litt for mye å gjøre med skolen og blir rimelig sliten og. Men tirsdagskvelden er bænkers med Ally, Friends osv.... Da sitter vi som nagla til skjermen :ler:

Også ser vi som regel alltid nyhetene på tv2 kl.21. Det er greit å få med seg.

Ellers er det rett og slett ikke så mye morro som det var i tv før, savner en del serier, dessuten har vi bare 4 kanaler..... Men skal innrømme at vi sniker oss over til svigers i løpet av helgen og "låner" gutterommet der og ser på tv - maaaaange flere kanaler der og litt mer æksjn i helgene 8)

Skulle gjerne vært mer i teater o.l , men etter 11 år i Oslo har jeg fremdeles ikke fått dette helt til. Det kan komme av at mine venner ikke helt har hatt interessen for dette, så det har blitt lite motivasjon den veien. Teater er det jo her og da, gjelder bare å finne noe vi synes er interessant. Kunstutstillinger og gallerirunder er kjempegøy! Det er mye fint å se på. Har også en samboer som er hobbyfotograf, så det blir nok en fotosafari om ikke lenge - temaet "Vinter-Norge" :)

Ellers foretrekker vi å høre på musikk og (selvfølgelig) dille med data.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:) Dette kan bli en interessant diskusjon! :)

Ylvalin skrev:

Det jeg mener er at TV er et passivt, altoppslukende medium som sender mye søppel rett inn i stuen min.

Passivt? Ja. Men dette gjelder jo like mye for opera og teater. Kunstutstillinger krever i det minste at man beveger litt på seg, men er like fullt også en enveis kulturopplevelse.

Altoppslukende? Kanskje for noen, men ingen har vel så langt gitt uttrykk for det her inne. De fleste svarene du har fått tyder på at folk har favorittprogram som de MÅ se, men at de ikke ukritisk ser på alt som TV sender. Folk sier også at de har andre interesser, og at de ikke lar et TV-program stoppe dem fra f.eks. å gå på kafe. Altoppslukende kan vel forresten også være positivt? I hvert fall hvis det brukes om et teaterstykke eller operaforestilling? Hvorfor er det sånn at vi kan si "jeg glemte tid og sted" om opera, men hvis vi sier det samme om et TV-program så er det negativt?

Sender mye søppel? Det er det vel ingen som nekter for? Selv om man ser mye på TV, er det vel ikke gitt at det man ser på er søppel? Kanskje alle de programmene man velger å IKKE se på er søppel? Hva er din versjon av søppel, Ylvalin?

Og til sist; Hva er din definisjon av en TV-slave?

Sia :wink:

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har aldri følt den samme gleden eller innteressen for opera elller teater. Jeg har alltid likt å se på tv og filmer. Jeg er ikke avhengi av å se på tv, men det er selskap hvis man er alene og litt ensom. Greit å få med seg nyheter på tv og ikke bare på radioen.

Tror det heller er et mindretall som ikke liker å se på tv.

Men får jeg valget om å se på tv eller høre på musikk, velger jeg musikk. Musikk er noe jeg ikke kan leve uten :D

Skrevet

stort sett er det mest ræl på tv - og uansett har jeg ikke TID til å se på tv. studerer 200% dette semesteret, jobber, sitter litt på nettet hver dag... stort sett er jeg hjemme rundt 11 om kvelden og drar før 9 om morgenen.

så jeg klarer meg lenge med pappas gamle svart-hvite 12tommer...

men jeg ser som regel nytt på nytt og friends, og hver bidige episode av sopranos som har gått til nå.

til gjengjeld hører jeg masse på radio, helst bbc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...