Ylvalin Skrevet 26. november 2002 #1 Del Skrevet 26. november 2002 Hvordan kan det ha seg at så fantastisk mange innlegg har dreier seg om serier og programmer på TV? Gjør dere ikke annet enn å sitte foran TVskjermen? TV gir meg så lite, og jeg gidder ikke å se på. TV suger til seg oppmerksomhet og krever ingen tankevirksomhet. Har dere aldri vært i teater eller i operaen? Hva med å se en kunstutstilling? Det er opplevelser som jeg føler gir meg masse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linemor Skrevet 26. november 2002 #2 Del Skrevet 26. november 2002 Jo jeg er nok en tvslave, men jeg har da vært på ballett, synes det er kjempe fint. men kunstutstillinger er ikke helt meg. Men forutenom tv så liker jeg og trene, og jeg jobber jo så det blir jo ikke bare tv da. men jeg ser nok mye på den akkurat som jeg bruker pcen mye, både til nyttige og unyttige ting. Noen serier må jeg jo bare få med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 27. november 2002 #3 Del Skrevet 27. november 2002 TV er gratis. Jeg har ikke råd (eller interesse) av å gå i operaen, til tross for at søstra mi synger opera. Teater? Dårlig teatertilbud her gitt, dessuten er det også DYRT. Tankene mine og hodet mitt bruker jeg nok på skola, når jeg er ferdig der er jeg sliten i hodet, og da er det fint å slappe av med litt tv Meeeeen.. på søndag har jeg faktisk tenkt meg på konsert! Med Märtha og Oslo gospelkor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miss april Skrevet 27. november 2002 #4 Del Skrevet 27. november 2002 jeg er en skikkelig TV slave, jeg føler med på ALT. Ser på alle såpeopraene og synes det er topp. Hva så??? Betyr det at jeg ikke er på kunstutstillinger, i teater og på konserter??? Jeg elsker det også jeg, det er helt flott. "Da får jeg i pose og sekk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 27. november 2002 #5 Del Skrevet 27. november 2002 Får da med meg både kunstutstillinger, opera, ballett, teater, konserter, kino, diktopplesningskvelder, jeg leser bøker... ...og jeg ser TV. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frøken Dings Skrevet 27. november 2002 #6 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg ser nyheter, AllyMcBeal og Robinsonekspedisjonen hvis jeg er hjemme. Holder meg aldri hjemme kun for å se et tv-program, men jeg synes det er finfin avslapping på kvelden. ...Og jeg går også både på kunstutstillinger, kino og teater, og leser mye bøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 27. november 2002 #7 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg ser på; Sopranos Sex and the City Six Feet Under Ally McBeal Tv'en står på hele dagen hos meg. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 27. november 2002 #8 Del Skrevet 27. november 2002 Innrømmer gjerne at jeg er en skikkelig TV-slave jeg og jeg følger med på utrolig mye rart av serier og produksjoner... Men jeg leser også en del bøker da, så det er ikke TV for alle pengene. Når det gjelder diskusjonene på forumet her synes jeg de varierer veldig, men nå har det vært en periode med mye Tv. Andre ganger har det nesten bare vært litteratur... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 27. november 2002 #9 Del Skrevet 27. november 2002 Ja, jeg innrømmer det gjerne...jeg er tv-slave...og tirsdagskveldene er verst! da begynner alt med Forandring fryder...så har jeg litt pause før Sigurds verden..etterfulgt av CSI (et must!) så er det Friends og Kongen av Queens etterpå...det er hardt altså!! Og så må jeg selvsagt ha med meg changing rooms på BBC, Fame Factory på Sv. Tv3 osv.osv...jeg vet at det er ille..men jeg må ha avbrekk fra all lesinga! :D (eksamen nærmer seg raskt!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miss april Skrevet 27. november 2002 #10 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg ser på hotell cæsar.... noen andre som har synket så dypt???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 27. november 2002 #11 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg er også en tv-slave.. :o Ikke i den forstand at jeg sier nei til å være med på ting eller få besøk fordi det er noe jeg må få med meg på tv, men jeg er jo stort sett hjemme på kveldene siden jeg har barn, og da faller det seg naturlig å se en del på tv. Favorittene er Changing Rooms på BBC, House Invaders (BBC), Home front (BBC) (sønnen min kommenterte her om dagen: "mamma.. skal du se på dem maler på CBB nå? ), Forandring fryder, Friends, Mad TV, Kongen av Queens. Syns forresten det er unaturlig å sammenligne teaterbesøk og tv-titting, da kostnadene er ganske forskjellig, og det at man ser mye på tv utelukker ikke nødvendigvis at man liker teater, lese bøker, kunst og mer "oppbyggelige" fritidssysler. Frk. Busybody Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvalin Skrevet 27. november 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 27. november 2002 Syns forresten det er unaturlig å sammenligne teaterbesøk og tv-titting, da kostnadene er ganske forskjellig, og det at man ser mye på tv utelukker ikke nødvendigvis at man liker teater, lese bøker, kunst og mer "oppbyggelige" fritidssysler. Frk. Busybody Jeg mente aldeles ikke at det ene utelukker det andre! Og visst er det ikke gratis å gå ut på teater eller andre typer underholdning. Med mindre man bruker 40 000 kr på hjemmekino vel og merke... Grunnen til at jeg skrev innlegget var at jeg fikk inntrykk av at det var mange TVslaver her, etter å ha lest hva mange av innleggene handler om. Jeg søkte på "opera" og fikk kun et par treff. Det ene var noe sånt som "jeg hører på det meste av musikk, bortsett fra opera, selvfølgelig". Jeg synes det er fantastisk å gå i operaen, og jeg ble lettet over at mange her har en videre kulturell horisont enn hva jeg fikk inntrykk av ved første øyekast. Ellers er radio et undervurdert medium synes jeg. Jeg er ikke trygg i trafikken på vei til jobb om morgenen med Lars og Marius fra Radio 1 på full guffe! Det fine med radio er at jeg kan gjøre noe annet mens jeg hører på. Selv om jeg er blond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 27. november 2002 #13 Del Skrevet 27. november 2002 Jeg er tv slave når det kommer til mine favoritt program De MÅ jeg jo bare se!! Bare så synd at det stadig blir flere og flere av dem.. *s* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Mist Skrevet 28. november 2002 #14 Del Skrevet 28. november 2002 Eg ser på nokre program, og er eg ikkje heime når dei går så tar eg opp på video. (Fantastisk oppfinnelse det ) Eg gir meg sjølv "lov til" å vere avhengig av ein såpe-aktig serie om gangen. Det fungerer eigentlig fint, og eg får god tid til andre ting også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 28. november 2002 #15 Del Skrevet 28. november 2002 Elsker både opera og til dels teater, men det er ikke så ofte vi har anledning til slikt. Tv'n er god å ha synes jeg, selv om det kan bli litt mye i perioder. Er vel en periodisk tv-slave. Akkurat nå er det Fame Factory jeg MÅ ha med. Ser det ikke i uka, men "sparer" opp til søndagen da jeg sitter pal fra 11 til 14. Når jeg ikke har annent å gjøre enn å se på et slikt program, DA føler jeg at jeg har fri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 28. november 2002 #16 Del Skrevet 28. november 2002 Grunnen til at jeg skrev innlegget var at jeg fikk inntrykk av at det var mange TVslaver her, etter å ha lest hva mange av innleggene handler om. Jeg søkte på "opera" og fikk kun et par treff. Det ene var noe sånt som "jeg hører på det meste av musikk, bortsett fra opera, selvfølgelig". Jeg synes det er fantastisk å gå i operaen, og jeg ble lettet over at mange her har en videre kulturell horisont enn hva jeg fikk inntrykk av ved første øyekast. Etterlyser frøken ylvalin finkulturen på kvinneguiden? Husk at finkulturen er av subjektiv mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylvalin Skrevet 28. november 2002 Forfatter #17 Del Skrevet 28. november 2002 Etterlyser frøken ylvalin finkulturen på kvinneguiden? Husk at finkulturen er av subjektiv mening. Jeg unngikk bevisst å bruke ord som "finkultur" fordi jeg ikke ville være kultursnobb. Det jeg mener er at TV er et passivt, altoppslukende medium som sender mye søppel rett inn i stuen min. Heldigvis vet jeg hvor avknappen er. Jeg vet at mange liker mye av det jeg misliker på TV, og det må de gjerne fortsette med. Jeg bare spurte jeg, for å se hvordan det ligger an... Og det er tydligvis svært akseptert å være TVslave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 28. november 2002 #18 Del Skrevet 28. november 2002 Jeg er nok TV-slave, men etter at PC-dyret kom i hus her jeg også blitt PC-slave.. hehe! Jeg er ikke avhengig av noe på TV, men ser gjerne på såpeoperaer, reality og sånne ting for å tømme hjernen litt liksom. Dessuten ser jeg også CSI fordi det er en knakende god serie.' I helgene ser jeg endel på BBC Prime (interiørprogrammer og sånt) fordi jeg synes at det er interessant og fordi interiør er en av hobbyene mine. Jeg har vært i Operaen EN gang og likte det ikke. Det samme gjelder ballett. Interesserer meg ikke i det heletatt. Men jeg går gjerne på teater en gang i blandt. Har sett endel stykker opp gjennom årene. Også leser jeg litt, løser kryssord og tusler rundt med hunden. At TV er gratis er et viktig argument for meg. En kveld forran TV koster ikke et rødt øre, mens teater koster MYE. Billetten er en ting, men man skal jo til og fra byen, gjerne en tur innom en kafe osv.. blir dyrt det. Så JA, jeg er TV-slave og JA jeg liker kultur, men ikke akkurat opera, ballett og kunstutstillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 28. november 2002 #19 Del Skrevet 28. november 2002 Aaah, tv.. En forsømt venn etter at modemet kom i hus.. Charmed, Frasier, Xena, Ally, Friends, Herkules, Smallville... 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 29. november 2002 #20 Del Skrevet 29. november 2002 Jeg ser veldig lite på TV i ukedagene. Det er liksom så mye annet som tar tid, jeg jobber mye overtid for tiden, går tur hver kveld, går på besøk og ordner med hus og klær. Egentlig så føler jeg at jeg får altfor liten tid til alt jeg gjør - skulle gjerne ha jobbet litt mindre, ja... I helgene så ser jeg litt mer TV. Opera, konserter og slik blir det lite og ingenting av, det har jeg ikke helt sansen for. Derimot så går jeg enkelte ganger i teateret, det er noe jeg liker. Ellers så er jeg veeeldig opptatt av kunst og skulle gjerne gått mer på utstillinger og i gallerier enn det jeg gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå