AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:14 #41 Skrevet søndag kl. 20:14 Harmony123 skrev (56 minutter siden): Han ville ha meg inn på klinikken igjen, og da vil jeg tro at jeg må betale igjen. Om det var tomt fremdeles da, så ville han henvise meg til sykehuset for han kunne ikke skrive ut resepten på tabletter. Også må du vente enda lenger på en evt. medisinsk abort. Shit det var dårlig. Ville lagt inn klage. Anonymkode: 14d9b...1d2
Harmony123 Skrevet mandag kl. 04:30 Forfatter #42 Skrevet mandag kl. 04:30 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Også må du vente enda lenger på en evt. medisinsk abort. Shit det var dårlig. Ville lagt inn klage. Anonymkode: 14d9b...1d2 Ja, det er sant, jeg har ikke tenkt, vært litt sjokket. Jeg ringer klinikken i dag og får de til å sende henvisning til ØH time, slik han sa han kom til å gjøre om neste time viste tomt.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 04:46 #43 Skrevet mandag kl. 04:46 Harmony123 skrev (15 minutter siden): Ja, det er sant, jeg har ikke tenkt, vært litt sjokket. Jeg ringer klinikken i dag og får de til å sende henvisning til ØH time, slik han sa han kom til å gjøre om neste time viste tomt. Du kan evt kontakte fastlegen og fortelle om funn. Klinikken fører vel journal? Da kan de sende epikrise til FL og så kan denne henvise. Anonymkode: f49f3...eef
Harmony123 Skrevet mandag kl. 05:03 Forfatter #44 Skrevet mandag kl. 05:03 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kan evt kontakte fastlegen og fortelle om funn. Klinikken fører vel journal? Da kan de sende epikrise til FL og så kan denne henvise. Anonymkode: f49f3...eef Ja det kan jo og. Han sa han skulle sende melding til fastlegen, så han er jo orientert.
Harmony123 Skrevet mandag kl. 05:08 Forfatter #45 Skrevet mandag kl. 05:08 Tusen takk til dere for gode råd og hjelp til å sortere tanker. Dette var veldig nyttig. Jeg har ikke vært helt med pga sjokket, så da har det vært godt å få hjelp ❤️🩹 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:09 #46 Skrevet mandag kl. 05:09 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi så hjerteslag 6+2. Anonymkode: 4348f...c0c Fint for deg men det hjelper ikke TS. Anonymkode: 62460...52e 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:40 #47 Skrevet mandag kl. 05:40 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Også må du vente enda lenger på en evt. medisinsk abort. Shit det var dårlig. Ville lagt inn klage. Anonymkode: 14d9b...1d2 Det her ville ikke gått fortere noen steder, for det eneste som vil gi et sikkert svart er TID. Hvis det ikke er positiv utvikling til neste time så vet man helt sikkert. Ingen lege kan vite 100 prosent sikkert akkurat nå hvor det går. Leger gir ikke abortpiller ved usikkerhet altså. Ikke til en kvinne som ønsker barn. Anonymkode: d2814...065 2
Harmony123 Skrevet mandag kl. 05:46 Forfatter #48 Skrevet mandag kl. 05:46 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det her ville ikke gått fortere noen steder, for det eneste som vil gi et sikkert svart er TID. Hvis det ikke er positiv utvikling til neste time så vet man helt sikkert. Ingen lege kan vite 100 prosent sikkert akkurat nå hvor det går. Leger gir ikke abortpiller ved usikkerhet altså. Ikke til en kvinne som ønsker barn. Anonymkode: d2814...065 Men vil jo heller si at det er bedre å bli henvist til sykehuset hvor man slipper å betale en formue, for vente må jeg jo uansett. Litt unødvendig utgifter å først gå tilbake til privat klinikk og så bli henvist til sykehuset om han fremdeles ikke finner noe.? 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:50 #49 Skrevet mandag kl. 06:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her ville ikke gått fortere noen steder, for det eneste som vil gi et sikkert svart er TID. Hvis det ikke er positiv utvikling til neste time så vet man helt sikkert. Ingen lege kan vite 100 prosent sikkert akkurat nå hvor det går. Leger gir ikke abortpiller ved usikkerhet altså. Ikke til en kvinne som ønsker barn. Anonymkode: d2814...065 Hvis hun skulle komme tilbake i uke 8, en uke etterpå så sier det seg selv at det ikke er levedyktig om de ikke finner noe da. Da er det like greit å sette i gang prosessen med det samme enn å vente ATTER en uke og komme helt til uke NI før hun får time på sykehuset for medisinsk abort. Snakker av erfaring, jeg var gjennom det samme for noen måneder siden. Da hadde jeg ul i uke 6+2, gyn så ingenting men ga det en uke til. Kom tilbake 7+2 og det var tom fostersekk fortsatt. Det ble i mellomtiden målt hcg som økte fra 3350 - 4000 på fire dager. Ergo ikke levedyktig embryo. Abortprosessen startet derfor. så JO, dette her hadde absolutt gått fortere andre steder. Og det er en forferdelig prosess! Anonymkode: 14d9b...1d2
Harmony123 Skrevet mandag kl. 06:53 Forfatter #50 Skrevet mandag kl. 06:53 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis hun skulle komme tilbake i uke 8, en uke etterpå så sier det seg selv at det ikke er levedyktig om de ikke finner noe da. Da er det like greit å sette i gang prosessen med det samme enn å vente ATTER en uke og komme helt til uke NI før hun får time på sykehuset for medisinsk abort. Snakker av erfaring, jeg var gjennom det samme for noen måneder siden. Da hadde jeg ul i uke 6+2, gyn så ingenting men ga det en uke til. Kom tilbake 7+2 og det var tom fostersekk fortsatt. Det ble i mellomtiden målt hcg som økte fra 3350 - 4000 på fire dager. Ergo ikke levedyktig embryo. Abortprosessen startet derfor. så JO, dette her hadde absolutt gått fortere andre steder. Og det er en forferdelig prosess! Anonymkode: 14d9b...1d2 Takk for svar. Ja, på onsdag vil jeh etter min beregning være 8+1, så langt nok til å kunne se noe. Jeg har fått meg en ØH-time hos fastlegen, som også har fått epikrise fra privatklinikken. Så tenker det går seg til den veien. Helt unødvendig å betale masse penger og utsette prosessen noe lenger. 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:56 #51 Skrevet mandag kl. 06:56 Harmony123 skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Ja, på onsdag vil jeh etter min beregning være 8+1, så langt nok til å kunne se noe. Jeg har fått meg en ØH-time hos fastlegen, som også har fått epikrise fra privatklinikken. Så tenker det går seg til den veien. Helt unødvendig å betale masse penger og utsette prosessen noe lenger. Helt enig. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 14d9b...1d2
Harmony123 Skrevet mandag kl. 06:59 Forfatter #52 Skrevet mandag kl. 06:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig. Masse lykke til ❤️ Anonymkode: 14d9b...1d2 Tusen takk ❤️🩹
Harmony123 Skrevet mandag kl. 12:34 Forfatter #53 Skrevet mandag kl. 12:34 Nå har jeg vært hos fastlegen, tatt blodprøver og blitt henvist til sykehuset. Så føler meg litt lettere når det har blitt fremgang i prosessen. Jeg sendte en melding til privatklinikken og spurte om hvorfor jeg ikke ble henvist med en gang direkte. Fikk til svar at det ikke var noe fast tidslinje på prosessen i mitt tilfelle, han ville ta en ekstra sjekk, før han henviste meg. Men han virket jo egentlig sikker, på en måte. Men nå må jeg bare vente på time på sykehuset og så ta det derfra. 1 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:50 #54 Skrevet mandag kl. 13:50 Harmony123 skrev (1 time siden): Nå har jeg vært hos fastlegen, tatt blodprøver og blitt henvist til sykehuset. Så føler meg litt lettere når det har blitt fremgang i prosessen. Jeg sendte en melding til privatklinikken og spurte om hvorfor jeg ikke ble henvist med en gang direkte. Fikk til svar at det ikke var noe fast tidslinje på prosessen i mitt tilfelle, han ville ta en ekstra sjekk, før han henviste meg. Men han virket jo egentlig sikker, på en måte. Men nå må jeg bare vente på time på sykehuset og så ta det derfra. Men da slipper du i det minste en forlenging av prosessen uansett utfall. Det er jo bra oppi det hele. Anonymkode: f49f3...eef
Harmony123 Skrevet mandag kl. 15:58 Forfatter #55 Skrevet mandag kl. 15:58 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da slipper du i det minste en forlenging av prosessen uansett utfall. Det er jo bra oppi det hele. Anonymkode: f49f3...eef Ja, det gjør jeg. Så noe positivt 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:28 #56 Skrevet mandag kl. 18:28 Harmony123 skrev (På 12.4.2026 den 16.50): Var du reelt 7 uker på vei eller kortere? Godt det har gått så bra med deg ❤️lykke til i innspurten Jeg ble satt tilbake med 9 dager😊 Og takk, håper på gode nyheter for deg også❤️ Anonymkode: 5038c...3d6
Harmony123 Skrevet mandag kl. 18:54 Forfatter #57 Skrevet mandag kl. 18:54 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg ble satt tilbake med 9 dager😊 Og takk, håper på gode nyheter for deg også❤️ Anonymkode: 5038c...3d6 Såpass ja, det er mye som kan skje i disse kroppene våre 😅Takk for det, er veldig spent, men ikke superoptimistisk
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 21:22 #58 Skrevet mandag kl. 21:22 Ønsker deg masse lykke til! Jeg skjønner at du vil ha raskt svar, men å gå via offentlig kan uansett være tidsnok og da sparer man mye penger. Absolutt ingen kritikk av deg, men et tips til neste gang. Selv ventet jeg til uke 12, men kunne sikkert ha gått før. Likevel er det sånn at et foster trenger tid på å utvikle seg, så man trenger ikke være så tidlig ute. Spontanabort er jo uansett blødninger og MA finner man tidsnok ut. Anonymkode: 68896...342
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #59 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ønsker deg masse lykke til! Jeg skjønner at du vil ha raskt svar, men å gå via offentlig kan uansett være tidsnok og da sparer man mye penger. Absolutt ingen kritikk av deg, men et tips til neste gang. Selv ventet jeg til uke 12, men kunne sikkert ha gått før. Likevel er det sånn at et foster trenger tid på å utvikle seg, så man trenger ikke være så tidlig ute. Spontanabort er jo uansett blødninger og MA finner man tidsnok ut. Anonymkode: 68896...342 Du har absolutt ikke peiling på hva du prater om og det er vanvittig irriterende med «tips» fra sånne som deg. Fint at du ventet til uke 12, er fosteret friskt så er det jo ingen sak, men om det sluttet å utvikle seg i uke fem men kroppen fortsetter å utvikle svangerskapshormon er det veldig trasig å finne det ut så sent. All forskning viser at dersom det ikke er plommesekk eller embryo i uke 8 så er det ikke et bærekraftig svangerskap og det er en stor belastning for psyken å ha gått gravid så lenge uten å finne det ut. Anonymkode: 14d9b...1d2 5
Harmony123 Skrevet 22 timer siden Forfatter #60 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ønsker deg masse lykke til! Jeg skjønner at du vil ha raskt svar, men å gå via offentlig kan uansett være tidsnok og da sparer man mye penger. Absolutt ingen kritikk av deg, men et tips til neste gang. Selv ventet jeg til uke 12, men kunne sikkert ha gått før. Likevel er det sånn at et foster trenger tid på å utvikle seg, så man trenger ikke være så tidlig ute. Spontanabort er jo uansett blødninger og MA finner man tidsnok ut. Anonymkode: 68896...342 Jeg vet ikke om jeg skjønner helt hva du mener med denne meldingen. Jeg ønsker å gå på tidlig privat ultralyd for å bekrefte liv og at ting ser fint ut. Det offentlige tilbyr ikke tidlig ultralyd før i uke 12 og jeg ønsker å vite så fort som mulig, for hvis det viser seg at det ikke har gått veien, så ønsker jeg å rydde opp og prøve å gå videre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå