Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

«Hei, det er meg!»

mannen min er selger inn mot flere store kjeder i Norge. Han har mange butikker som er kunder av firmaet han selger for. 

jeg har hørt utallige samtaler mellom butikkansatte og han, aldri hørt noen andre, hverken menn eller kvinner, som ringer han og sier «hei det er meg». Heller ikke gode kollegaer av han.  Tonen var veldig familiær, helt ulik noe annet jeg har hørt. Navnet hennes har gått igjen endel når han har pratet om jobb.

jeg reagerer negativt på den nære tonen. Hva tenker dere? Vet at dere ikke har svar, men vil bare ha løse tanker basert på infoen dere har fått.

Tilleggsinfo: har tidligere opplevd at visse kvinnenavn av kundene hans har gått igjen, og han har fulgt noen av dem på sosiale medier og likt bildene deres og «heiet» på deres privatliv🙄 - som hun ene som startet en skjønnhetssalong på siden, og han pratet masse om henne og var veldig på der. Et av mange eksempler. 

Anonymkode: 239da...5ff

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært kunden som har sagt det, men da er det fordi vi allerede har snakket sammen på telefonen flere ganger. Typisk at jeg ringer tilbake etter å ha sjekket en detalj. 

Anonymkode: fac54...265

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært kunden som har sagt det, men da er det fordi vi allerede har snakket sammen på telefonen flere ganger. Typisk at jeg ringer tilbake etter å ha sjekket en detalj. 

Anonymkode: fac54...265

Interessant. Kjenner du selger godt? 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Inviter de på middag. Hvis se er så sabla greie.

Da ser du på kroppsspråk. 

Anonymkode: 255e7...b84

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Inviter de på middag. Hvis se er så sabla greie.

Da ser du på kroppsspråk. 

Eller foreslå det for å se reaksjon.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ser på "hei, det er meg" som en nær tone, bør man jobbe med seg selv. 

Anonymkode: 2e5ac...b90

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Haha det er et par slike som ringer mannen da han er på jobb. Jobber i liten bedrift mef salg av hvitevarer osv. Og er minst 3 selgere de har som altid sier når de ringer: hei det er meg igjen

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å si det ved forventet/planlagt kontakt. Om noen venter på at jeg skal ringe de så starter jeg ofte med "Hei, det er meg(igjen)."

Anonymkode: 5770a...38e

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller foreslå det for å se reaksjon.

Kunden bor for det første ikke i nærheten av oss, og ser ikke i hvilken sammenheng det ville være naturlig for meg å foreslå middag. Elles godt forslag😄

til info: etter at jeg kommenterte tonen hennes, og sa tøysete at jeg trodde det var MEG som var «hei det er meg-dama» tar han ikke telefonen når hun ringer når jeg er i bilen med han eller i nærheten. 

• Hjerte 4
Skrevet

Jeg kan fint si det hvis jeg feks har nylig har vært i kontakt med personen, feks sendt epost og sagt jeg skal ringe, eller bare har en del kontakt. Det kommer jo oop hvem som ringer hvis nummeret er lagra, så er ikke alltid nødvendig å presentere seg med navn. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette veldig mye mer ut som «Hei, det er meg du har hatt en god del kontakt med» enn «Hei, vil du ta meg bakfra?». Kjenner ikke de involverte, åpenbart, men lyder helt uskyldig på meg. Familiært i betydningen god stemning og godt samarbeid, ikke mer enn det. 

Anonymkode: 3c2c2...ad7

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å si det ved forventet/planlagt kontakt. Om noen venter på at jeg skal ringe de så starter jeg ofte med "Hei, det er meg(igjen)."

Var ikke klar over det:) jeg har aldri hørt det eller gjort det selv, eller hørt noen av mine leverandører eller kunder si det selv om jeg jobber med salg og innkjøp. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg høres dette veldig mye mer ut som «Hei, det er meg du har hatt en god del kontakt med» enn «Hei, vil du ta meg bakfra?». Kjenner ikke de involverte, åpenbart, men lyder helt uskyldig på meg. Familiært i betydningen god stemning og godt samarbeid, ikke mer enn det. 

Anonymkode: 3c2c2...ad7

Mmm noe i det. Takk!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kunden bor for det første ikke i nærheten av oss, og ser ikke i hvilken sammenheng det ville være naturlig for meg å foreslå middag. Elles godt forslag😄

til info: etter at jeg kommenterte tonen hennes, og sa tøysete at jeg trodde det var MEG som var «hei det er meg-dama» tar han ikke telefonen når hun ringer når jeg er i bilen med han eller i nærheten

Det er iallefall et rødt flagg. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

til info: etter at jeg kommenterte tonen hennes, og sa tøysete at jeg trodde det var MEG som var «hei det er meg-dama» tar han ikke telefonen når hun ringer når jeg er i bilen med han eller i nærheten. 

Er jo ikke rart det da når du lager trøbbel og sjalusidrama av at kundene hans ringer. Det er slitsomt med sjalu partner.

• Liker 20
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er jo ikke rart det da når du lager trøbbel og sjalusidrama av at kundene hans ringer. Det er slitsomt med sjalu partner.

Mmm ser du det som drama og sjalusi? Kanskje jeg må rart skritt tilbake her. Men kjenner ubehag. Du vet, magefølelsen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan ikke du svare? Hei det er fruen  han er i dusjen nå. Hva tenkte du på?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er noen som prater mye sånn. Litt som at noen ler når de prater om vanlige ting.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes mange kan ha litt sånn for familiær tone i telefonen, typisk for middelaldrende (jeg er middelaldrende selv). Mange er veldig blide og uformelle selv om samtalen burde være mer profesjonell så jeg ville ikke tenkt flørting eller lignende bare av det.

Anonymkode: 92f77...477

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært mistenksom. Spesielt siden han starter å følge og kommenterer på bilder på damer som faktisk ikke enten er familie, nære venner eller nære kolleger.   Hadde spurt hvorfor han ikke svarer når hun ringer når du er der. Det burde være lett å svare på.

Anonymkode: dcae6...ae7

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...