AnonymBruker Skrevet 12. april #1 Skrevet 12. april Hei, Hørte at rømme i røren er trikset for å få en saftig gulrotkake (ikke overrasket, det samme har jeg brukt for sjokoladekake), og søsteren min ga meg også en oppskrift på det som hun pleier å bruke. Men akkurat i dag som butikken er stengt har jeg kun tilgjengelig en pakke Toro gulrotkakemiks og en boks seterrømme. Er det noen som har erfaring eller en idé om hvorvidt dette kommer til å funke? Må jo da erstatte en del av væsken eller matoljen med rømme.. Anonymkode: 2346f...18d
AnonymBruker Skrevet 12. april #2 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei, Hørte at rømme i røren er trikset for å få en saftig gulrotkake (ikke overrasket, det samme har jeg brukt for sjokoladekake), og søsteren min ga meg også en oppskrift på det som hun pleier å bruke. Men akkurat i dag som butikken er stengt har jeg kun tilgjengelig en pakke Toro gulrotkakemiks og en boks seterrømme. Er det noen som har erfaring eller en idé om hvorvidt dette kommer til å funke? Må jo da erstatte en del av væsken eller matoljen med rømme.. Anonymkode: 2346f...18d Jeg erstatter ikke, bare tar i en boks ekstra rømme i ferdig kaken 😊 Anonymkode: 092e8...842 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #3 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg erstatter ikke, bare tar i en boks ekstra rømme i ferdig kaken 😊 Anonymkode: 092e8...842 Blir ikke røren for tynn da? Påvirker det steketiden? Men du merker uansett forskjell på saftigheten med og uten rømme? Jeg synes både gulrotkake laget fra bunnen (prøvd forskjellige oppskrifter) og Toros ferdigmiks har en tendens til å bli litt tørre. Anonymkode: 2346f...18d
AnonymBruker Skrevet 12. april #4 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir ikke røren for tynn da? Påvirker det steketiden? Men du merker uansett forskjell på saftigheten med og uten rømme? Jeg synes både gulrotkake laget fra bunnen (prøvd forskjellige oppskrifter) og Toros ferdigmiks har en tendens til å bli litt tørre. Anonymkode: 2346f...18d Da tror jeg du steker de litt feil altså. For med revet gulrot i så blir aldri gulrotkake tørr her. Anonymkode: c3f39...2fe 5 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Blir ikke røren for tynn da? Påvirker det steketiden? Men du merker uansett forskjell på saftigheten med og uten rømme? Jeg synes både gulrotkake laget fra bunnen (prøvd forskjellige oppskrifter) og Toros ferdigmiks har en tendens til å bli litt tørre. Anonymkode: 2346f...18d Jeg har dårlig ovn, så stoler ikke på steketiden uansett, så usikker på om det blir lenger. Jeg husker ikke hvor stor forskjellen er, lenge siden jeg lagde uten 😆 Anonymkode: 092e8...842
AnonymBruker Skrevet 12. april #6 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Da tror jeg du steker de litt feil altså. For med revet gulrot i så blir aldri gulrotkake tørr her. Anonymkode: c3f39...2fe Absolutt ikke, steker som i oppskriftene, men sjekker alltid med kakenål noen minutter før. Jeg liker at kaker er skikkelig saftige. Kaker som ikke er fuktige inni er tørre etter min mening. "Vanlige" gulrotkaker har ikke den fuktige saftigheten jeg vil ha (ikke dem jeg har kjøpt på bakeri/konditori heller), men har som sagt fått høre at rømme virkelig utgjør forskjellen. Anonymkode: 2346f...18d
AnonymBruker Skrevet 12. april #7 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Absolutt ikke, steker som i oppskriftene, men sjekker alltid med kakenål noen minutter før. Jeg liker at kaker er skikkelig saftige. Kaker som ikke er fuktige inni er tørre etter min mening. "Vanlige" gulrotkaker har ikke den fuktige saftigheten jeg vil ha (ikke dem jeg har kjøpt på bakeri/konditori heller), men har som sagt fått høre at rømme virkelig utgjør forskjellen. Anonymkode: 2346f...18d Du kan aldri stole på steketiden som står i en oppskrift, den er bare veiledende. Alle ovner er ulike, så du må bli kjent med din egen ovn. Om gulrotkaken er tørr, så har du stekt den for lenge. Eventuelt så liker du kakene understekt. Anonymkode: 45045...bbd 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #8 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Absolutt ikke, steker som i oppskriftene, men sjekker alltid med kakenål noen minutter før. Jeg liker at kaker er skikkelig saftige. Kaker som ikke er fuktige inni er tørre etter min mening. "Vanlige" gulrotkaker har ikke den fuktige saftigheten jeg vil ha (ikke dem jeg har kjøpt på bakeri/konditori heller), men har som sagt fått høre at rømme virkelig utgjør forskjellen. Anonymkode: 2346f...18d Jeg har bakt mye gulrotkake og prøvd mange forskjellige oppskrifter, men har aldri opplevd at den har blitt tørr. Da vil jeg tro at du har enten overstekt den eller kommet over noen særdeles dårlige oppskrifter. Anonymkode: c562a...3e5 2
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (18 timer siden): Blir ikke røren for tynn da? Påvirker det steketiden? Men du merker uansett forskjell på saftigheten med og uten rømme? Jeg synes både gulrotkake laget fra bunnen (prøvd forskjellige oppskrifter) og Toros ferdigmiks har en tendens til å bli litt tørre. Anonymkode: 2346f...18d Jeg har dårlig ovn, så stoler ikke på steketiden uansett, så usikker på om det blir lenger. Jeg husker ikke hvor stor forskjellen er, lenge siden jeg lagde uten 😆 Anonymkode: 092e8...842
AnonymBruker Skrevet 13. april #10 Skrevet 13. april Det beste for å få den ekstra saftig er å dynke kaken etterpå 😊 Anonymkode: 092e8...842
AnonymBruker Skrevet 13. april #11 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Absolutt ikke, steker som i oppskriftene, men sjekker alltid med kakenål noen minutter før. Jeg liker at kaker er skikkelig saftige. Kaker som ikke er fuktige inni er tørre etter min mening. "Vanlige" gulrotkaker har ikke den fuktige saftigheten jeg vil ha (ikke dem jeg har kjøpt på bakeri/konditori heller), men har som sagt fått høre at rømme virkelig utgjør forskjellen. Anonymkode: 2346f...18d Tar du den ut av formen for å kjøle seg ned eller lar du den stå i langpannen da? Du steker nok kaken akkurat litt for lenge også kanskje du lar den stå på benken i langpannen, da blir den jo «etterstekt» videre på av den varme formen. Ta ut kaken av ovne tidligere og ta den rett ut av langpannen og over på rist for å kjøle seg ned. Anonymkode: c3f39...2fe
Brunhilde Skrevet 13. april #12 Skrevet 13. april Jeg rasper alltid et grønt, helst Granny Smith, eple sammen med gulrøttene. Kaken blir alltid skikkelig saftig.
AnonymBruker Skrevet 18. april #13 Skrevet 18. april Masse masse gulrot raspet på fineste innstilling. Anonymkode: 65a4a...b86
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå