Gå til innhold

Invitert til mitt første bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 4.48):

Det burde stått kleskode i innbydelsen. Det pleier å være bordkort og også bordkart hvis det er litt større bryllup slik at man får oversikt. Mannen (hvis du er kvinne) på din venstre side har du til bords og du er hans borddame, hvilket betyr at særlig dere skal snakke sammen. Gave avhenger av relasjonen til brudeparet, men jeg tenker gave for ca 1000-1500 kr. De fleste har ønskelister, enten egne eller i en butikk. Sto ikke dette i innbydelsen? Det var også merkelig sent å få innbydelse nå hvis bryllupet er i sommer. 

Anonymkode: 0a673...2ae

Det er helt vanlig å sende save the date i 2026. 

Anonymkode: 62dea...29b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 10.47):

Du er nødt til å sitte der bordkortet ditt er. Uavhengig av hvem du kjenner og ikke.

Anonymkode: 84c0f...808

Ja, men det er absolutt ikke 100% sikkert at TS blir plassert med en random mann. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 10.42):

Jeg ser at det går mest i kjoler på den nettsiden du viser til. Derfor har jeg et tilleggsspørsmål: Hvor lenge pleier et bryllup å vare? Jeg klarer fint å bruke kjole i noen timer, men synes det blir ubehagelig over lengre tid.

Anonymkode: 2f0e4...c85

Det finnes jo mange behagelige kjoler.

• 2 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 4.19):

Jeg har aldri vært i et bryllup før, men fikk nå nylig en invitasjon til et bryllup i sommer. Ettersom jeg aldri har vært i et bryllup før aner jeg ikke hvordan det fungerer. Hvor sitter jeg? Hvilke klær skal jeg ha på meg? Hva bør jeg gi i gave?

Siden du er søster vil du få plass høyt oppe. Kleskoden erpent men ikke hvitt/sort/rødt. Be om ønskeliste når det kommer til gave evt finn noe personlig (som eksempel fikk jeg og ekskona fikk billetter til en forestilling på Operaen i Stockholm fra ei som studerte opera i Stockholm)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 11.14):

Vær forberedt på at det blir en av de lengste dagene i ditt liv, ha lave forventninger. Ellers er jeg enig med de andre om at du trygt kan spørre diden det erdin bror.

Anonymkode: e2663...c8c

😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 10.42):

Jeg ser at det går mest i kjoler på den nettsiden du viser til. Derfor har jeg et tilleggsspørsmål: Hvor lenge pleier et bryllup å vare? Jeg klarer fint å bruke kjole i noen timer, men synes det blir ubehagelig over lengre tid.

Du må jo ikke gå i kjole og spesielt ikke hvis det er veldig unaturlig for deg. Helt vanlig med en pen bukse og bluse eller noe dress lignende. Så lenge du er pyntet, og holder deg unna ekstremt sterke farger, helsort eller helhvit så er du nok innafor :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du ett greit forhold til din kommende svigerinne? Snakk med henne om alt🥰 hun blir bok veldig fornøyd med at du er så interessert i bryllupet deres.

Ellers hadde jeg lest litt om «skikk og bruk», det kan være nyttig lærdom for både kvinne og mann.

Anonymkode: c95ba...9bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...