AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Om dere tilba dere spandere noe, og etterpå sa vennen deres «ja må jo få noe tilbake for skatten min du får» Hva hadde dere gjort? Jeg sa ingenting. Men tenker jo nå at det er en venn jeg burde droppe, ikke sant? Anonymkode: 721b4...0d1 2 20
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Takket for maten og gått. Anonymkode: 92d26...999 14
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Hadde ikke løftet en finger for å beholde det vennskapet mer. Anonymkode: bf026...0b8 33 10
Mei88 Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Slettet og blokkert vennen fra alle mulige plasser + hodet 10 9
AnonymBruker Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om dere tilba dere spandere noe, og etterpå sa vennen deres «ja må jo få noe tilbake for skatten min du får» Hva hadde dere gjort? Jeg sa ingenting. Men tenker jo nå at det er en venn jeg burde droppe, ikke sant? Anonymkode: 721b4...0d1 Kommer helt an på vennskapet. Ganske flåsete sagt. Litt spøkefullt men alikevel kanskje ment som et lite stikk. Til en annrn gang, ts: be vennen din om å gjrnta det hen sa. Det avvæpner "angrepet". Anonymkode: 97cee...c66 6 5
AnonymBruker Skrevet 11. april #7 Skrevet 11. april Jeg er ikke ufør, har vanlig inntekt og betaler skatt som alle som har skattbar inntekt i Norge gjør (også uføre). Hadde jeg hørt noen sagt noe slikt så hadde jeg blitt forbanna. Det er IKKE en venn! Anonymkode: c2814...4f1 15 1 11
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Skrevet 11. april Hadde nok ikke orket denne vennen..men hvis folk sier slike ting og gjør ting eller lignende, så kan du si "hvorfor sa du det?" Og bare fortsette å spørre om "hvorfor" til de innser at det var dustete å si. Spill dum. Anonymkode: 6fce6...096 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #9 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kommer helt an på vennskapet. Ganske flåsete sagt. Litt spøkefullt men alikevel kanskje ment som et lite stikk. Til en annrn gang, ts: be vennen din om å gjrnta det hen sa. Det avvæpner "angrepet". Anonymkode: 97cee...c66 Jeg spurte om han kunne gjenta og det gjorde han. Virket bare som at det var en mening han har, og ikke som et stikk ts Anonymkode: 721b4...0d1 3 4 1
UnknownUser0 Skrevet 11. april #10 Skrevet 11. april (endret) Hadde droppet den personen umiddelbart. Uakseptabel oppførsel. Til og med uføre betaler skatt og man velger ikke å bli ufør. Personer som spyr ut sånt, det sier mer om den det kommer fra enn den det er rettet mot. Det er ikke alt man skal finne seg i. Å fortelle noen at de er «dramatiske», «overreagerer» eller «for sensitive» når de påpeker uakseptabel oppførsel, regnes som en klassisk form for gaslighting. Merker en del gaslighting i denne tråden. Endret 12. april av UnknownUser0 6 7
AnonymBruker Skrevet 11. april #11 Skrevet 11. april Jeg synes det er en lav terskel for å droppe en venn. Hvis det faktisk er en venn, så ville jeg sagt ifra at du synes det var en dum ting å si og at det såret deg. At du ikke likte det. Anonymkode: d5e37...546 2 1
Virrevirrevapp Skrevet 11. april #13 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg spurte om han kunne gjenta og det gjorde han. Virket bare som at det var en mening han har, og ikke som et stikk ts Anonymkode: 721b4...0d1 Nettopp. Er frekk men sier ikke unnskyld eller noe. Dette er ikke en venn, dessverre. 3 4
Bålkaffe Skrevet 11. april #14 Skrevet 11. april Hadde svart: "Jammen da så, den er grei" og gått. 4 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #15 Skrevet 11. april Kuttet ut med en gang. Anonymkode: 6ea33...5f8 4
AnonymBruker Skrevet 11. april #16 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om dere tilba dere spandere noe, og etterpå sa vennen deres «ja må jo få noe tilbake for skatten min du får» Hva hadde dere gjort? Jeg sa ingenting. Men tenker jo nå at det er en venn jeg burde droppe, ikke sant? Anonymkode: 721b4...0d1 Jeg ville blitt veldig lei meg og kuttet ut den personen. Ikke bare pga. disse få ordene, men det hadde kanskje blitt dråpen som fikk det til å renne over. Vi møter stikk over alt, og når man bare kjenner på misunnelsen/fordømmelsen, så unngår man til slutt andre mennesker. Det snakkes stadig mer om at det er altfor mange på trygd, og det er mye stygt snakk og mistenkeliggjøring. Anonymkode: 86070...94a 5 5
AnonymBruker Skrevet 11. april #17 Skrevet 11. april Jeg er ikke ufør, full jobb og frisk som bare det, men det der finner jeg ingen måte å tolke som noe annet enn et slag langt under beltestedet. Noen kan sikkert ha sånn humor seg imellom, altså, men at det «ikke er et stikk» er jo bare piss. Det er selvsagt ikke sånt man sier annet enn eventuelt som en spøk begge to åpenbart er innforstått med at er en spøk. Hadde jeg hørt en venn si noe sånt til en ufør felles venn hadde jeg selvfølgelig spurt hva faen i helvete han eller hun drev med. Anonymkode: 0a46a...8e8 7 6
AnonymBruker Skrevet 11. april #18 Skrevet 11. april Hadde kuttet mennesket ut. Har ganske drøy humør og kan le av det meste men "venner" som vil pirke i ting de ikke har noe med gidder jeg ikke. Og noen som kommer med en slik kommentar har siner tanker både om deg og uføretrygd, hvem trenge fiender når man har slike venner? Anonymkode: 5ed1f...ada 2 1 7
Nordlending1 Skrevet 11. april #19 Skrevet 11. april Den vennen din har null respekt for deg. Vil du ha en sånn person i livet ditt? men si det til dette mennesket, ellers er det ingen lærdom for han/hun. 7 3
AnonymBruker Skrevet 11. april #20 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg synes det er en lav terskel for å droppe en venn. Hvis det faktisk er en venn, så ville jeg sagt ifra at du synes det var en dum ting å si og at det såret deg. At du ikke likte det. Anonymkode: d5e37...546 Nei, det er ikke lav terskel for å fjerne denne personen fra sitt liv! Å si til en slik person at hun ble såret av det, det har absolutt ingen hensikt, fordi slike personer bruker slik informasjon for å trykke deg ned mer en annen gang. Det trenger ikke Ts utsette seg selv for! For denne mannen bekreftet på den måte veldig tydelig at han ikke er en venn av Ts! Så hun dropper ikke en venn. Hun droppen en fordomsfull, kunnskapsløs idiot som ikke vil henne vel, ikke bryr seg om hennes følelser, og som ser på henne som en belastning. Han er ikke verdt Ts' oppmerksomhet, ikke hennes tid, han er ikke verdt å gi en forklaring en gang. Ts, bare kutt kontakten med ham! ❤️ Anonymkode: a4db5...b78 9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå