AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:53 #1 Skrevet lørdag kl. 19:53 Har noen jobbet som det? Telefon veileder i Mental Helse, eller andre hjelpetelefoner? Jobber man hjemmefra- eller er det oppmøte på kontor? Er det som annet «telefonsalg»? hvordan er lønna? er det givende? Anonymkode: 720b8...a29 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #2 Skrevet i går, 09:20 Jeg tror ikke det er lønnet arbeid. Man jobber som frivillig, hvis jeg ikke tar feil. Anonymkode: 208d8...4c9 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:30 #3 Skrevet i går, 09:30 Det er frivillig arbeid. Heldigvis, så har folk riktig motivasjon for å sitte der. Anonymkode: 553f1...ba9 3
AnonymBruker Skrevet i går, 09:34 #4 Skrevet i går, 09:34 Jeg satt som frivillig på Kirkenes SOS, selv om det er ulike organisasjoner vil jeg anta at en del av det er likt. Vi satt på kontor, vi var alltid 2 stykk på vakt samtlig. Det var veldig viktig for en kan oppleve tunge ting og det er viktig å kunne ha en debrief med sine "kollegaer". En vet aldri hva en får i "fanget", det kan være mennesker som åpner seg for første gang om seksuelle overgrep, det kan være selvskading eller selvmordsforsøk. Eller det kan være at menneske i andre enden er psykotisk og kanskje i sin psykose opplever deg som skummel, farlig og neste dag sier til politiet at "jeg ringte kirkens SOS og de truet meg på livet", da er det greit å være to og en har et vitne på at det aldri har skjedd. (Nei en opplever sjeldent slikt altså, men det handler om sikkerhet både for den som ringer og den som svarer). Så vi satt alltid på kontor og vi hadde overlapping med de som begynte etter oss (15 min hvor vi pratet om hvordan vakten hadde vært). Vi ble kurset i et halvt år i forveien om mange tema fra selvmord til andre tema med psykologer og det var et krav at vi stillte opp på temakvelder innimellom både for å oppdatere kunnskapen og for å snakke om eventuelle vanskelige telefoner vi hadde hatt. Kirkens SOS er basert på frivillige. Det var veldig givende (jeg valgte å slutte da jeg flyttet til en annen kommune). Jeg lærte veldig mye, både om meg selv og andre. Anonymkode: 654f5...1a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Dette er ikke lønnet, det er frivillig. Anonymkode: bfde4...7a0
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Gjort det som frivillig i noen år. Anonymkode: 32fea...d68
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå