AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Jeg hadde egguttak, og fikk en blødning 5 dager etter som jeg skulle. Neste mens var sen, men ikke mer enn en uke. Jeg skulle ha innsett i sist/nåværende syklus, men fikk aldri eggløsning så legen mente at styrt syklus var best. Forsøket ble avbrutt, og jeg fikk beskjed å vente på neste mens. Men neste mens kommer aldri... nå er jeg over 14 dager forsinket, og kjenner ingen tegn til at mensen kan nærme seg heller. Jeg har alltid hatt regelmessig syklus på rundt 24 dager. Dette er mitt tredje egguttak, og det her har aldri skjedd før. Syklusen har alltid gått tilbake til normalen. Sendte melding til klinikken torsdag, men ikke hørt noe, og regner med at det er fordi de vil høre med legen min først, så spør her: Er det noen som har opplevd noe lignende? Blir både litt bekymret og irrigert 😤 Anonymkode: 1f388...b6b
Irol Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Skjønner at det fryktelig frustrerende og at du blir bekymret. Har ikke opplevd det samme selv, men har lest at det ikke er uvanlig at hormonene og stimuleringen kan forstyrre syklusene i etterkant midlertidig. Før jeg startet opp med IVF prøvde jeg progesterontilskudd i lutealfasen, dette gjorde at jeg fikk 40 dagers syklus og fikk eggløsning dagen etter jeg var ferdig med mensen i neste syklus. Nå er ikke dette sammenlignbart. Poenget mitt var bare at syklusene etterpå kan bli litt påvirket av hormonene uten at det trenger å være noe galt😊 1
Snjóbolti Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april Hormonene kan lage trøbbel. Det du kan høre med de om, er å få provera (nokså sikker på at det er den iallefall) for å fremprovosere mensen. Dog, den er dritt! Jeg gikk på den en gang for en del år siden og det var forferdelig. Jeg kjenner noen som har fått det i lignende som din situasjon, da mensen aldri kom og de ventet på innsett. De sier også at den er veldig heftig for kroppen (psykisk). Men spørsmålet er jo om det er verd det? Jeg reagerer veldig mye på cyclogest også, vil si cyclogest og provera for min del, var like dritt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #4 Skrevet 12. april Snjóbolti skrev (9 timer siden): Hormonene kan lage trøbbel. Det du kan høre med de om, er å få provera (nokså sikker på at det er den iallefall) for å fremprovosere mensen. Dog, den er dritt! Jeg gikk på den en gang for en del år siden og det var forferdelig. Jeg kjenner noen som har fått det i lignende som din situasjon, da mensen aldri kom og de ventet på innsett. De sier også at den er veldig heftig for kroppen (psykisk). Men spørsmålet er jo om det er verd det? Jeg reagerer veldig mye på cyclogest også, vil si cyclogest og provera for min del, var like dritt. Takk! Jeg reagerer veldig heftig psykisk på stimuleringen, så da tror jeg at jeg skal holde meg unna provera - i den grad jeg kan vel og merke. Syns disse medisinene sitter så lenge i kropp og hode også. Det er veldig fint å få vite andres erfaringer med medisinene! Syns aldri det kommer godt nok frem hvordan de kan oppleves fra hverken felleskatalogen eller klinikken. Mensen kan jo ikke ha forsvunnet for alltid, så på et tidspunkt må den komme? Men jeg kan ikke gå flere måender heller... Anonymkode: 1f388...b6b
AnonymBruker Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april Irol skrev (10 timer siden): Skjønner at det fryktelig frustrerende og at du blir bekymret. Har ikke opplevd det samme selv, men har lest at det ikke er uvanlig at hormonene og stimuleringen kan forstyrre syklusene i etterkant midlertidig. Før jeg startet opp med IVF prøvde jeg progesterontilskudd i lutealfasen, dette gjorde at jeg fikk 40 dagers syklus og fikk eggløsning dagen etter jeg var ferdig med mensen i neste syklus. Nå er ikke dette sammenlignbart. Poenget mitt var bare at syklusene etterpå kan bli litt påvirket av hormonene uten at det trenger å være noe galt😊 Takk! 🙏 Det er helt utrolig hvor mye disse medisinenen kan rote det til altså. Jeg har også lest at syklusen kan bli endret etter egguttak, men det er jo mitt tredje og aldri opplevd dette før. Jeg fikk rekovelle denne gangen fordi jeg reagerte så mye på gonal f, så kanksje det kan ligge noe der. Det har jeg ikke tenkt på før nå 🤔 Anonymkode: 1f388...b6b
Irol Skrevet 12. april #6 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk! 🙏 Det er helt utrolig hvor mye disse medisinenen kan rote det til altså. Jeg har også lest at syklusen kan bli endret etter egguttak, men det er jo mitt tredje og aldri opplevd dette før. Jeg fikk rekovelle denne gangen fordi jeg reagerte så mye på gonal f, så kanksje det kan ligge noe der. Det har jeg ikke tenkt på før nå 🤔 Anonymkode: 1f388...b6b Ja, mulig det skyldes at kroppen reagerer annerledes på ny medisin. Heller ikke unormalt at kroppen reagerer forskjellig på ulike forsøk. Krysser fingrene for at klinikken svarer deg snart. Og at du kan få noe som hjelper til med å stabilisere syklus om kroppen ikke fikser det selv snart😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. april #7 Skrevet 12. april Irol skrev (6 timer siden): Ja, mulig det skyldes at kroppen reagerer annerledes på ny medisin. Heller ikke unormalt at kroppen reagerer forskjellig på ulike forsøk. Krysser fingrene for at klinikken svarer deg snart. Og at du kan få noe som hjelper til med å stabilisere syklus om kroppen ikke fikser det selv snart😊 Tusen takk! Håper at kroppen bare fikser det selv, for jeg syns det er mer enn nok medisiner som det er - og litt håpløst om jeg må ta medisiner for å fikse kluss andre medisiner har stelt i stand 🙄 Ringer klinikken i morgen, og håper jeg kan få litt veiledning da. Anonymkode: 1f388...b6b 1
AnonymBruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Etter egguttak hadde jeg noen normale sykluser og 2 negative innsett. Etter det andre negative innsettet gikk det 2.5mnd før jeg fikk ny mensen. Syklusen påvirkes av så mye forskjellig. Behandling, stress, hormoner, bekymringer etc kan påvirke og forskyve sykluser uten at det er noe medisinsk de kan gjøre med det. Dersom jeg hadde passert 3 mnd uten mensen ville jeg få medisiner for å trigge syklus, men slapp det. Anonymkode: 5e17f...7d9
AnonymBruker Skrevet 13. april #9 Skrevet 13. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Etter egguttak hadde jeg noen normale sykluser og 2 negative innsett. Etter det andre negative innsettet gikk det 2.5mnd før jeg fikk ny mensen. Syklusen påvirkes av så mye forskjellig. Behandling, stress, hormoner, bekymringer etc kan påvirke og forskyve sykluser uten at det er noe medisinsk de kan gjøre med det. Dersom jeg hadde passert 3 mnd uten mensen ville jeg få medisiner for å trigge syklus, men slapp det. Anonymkode: 5e17f...7d9 Oi, så lenge som 2,5 måneder 🤯 Men kom du etter hvert tilbake til normal syklus? Jeg er også litt bekymret for at det her kan bli langvarig. Jeg hadde egguttak i januar, og nå er vi april, snart mai, og jeg vil så inderlig klart for innsett - det er jo snart bare x antall innsett, men jeg slutter ikke å håpe 🙏❤️ Anonymkode: 1f388...b6b
Irol Skrevet 15. april #10 Skrevet 15. april Har du fått noe svar fra klinikken? Virker som det samme skjer med meg nå. Selvom jeg bare er 5 dager forsinket pr nå😅 Orker ikke at dette skal ødelegge for neste forsøk.
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Skrevet 15. april Irol skrev (3 timer siden): Har du fått noe svar fra klinikken? Virker som det samme skjer med meg nå. Selvom jeg bare er 5 dager forsinket pr nå😅 Orker ikke at dette skal ødelegge for neste forsøk. Ja! Fikk bare et sånt svadasvar om at det kan skje - og de kan kanskje ikke si noe annet heller 😅 Fikk beskjed om at hvis jeg ikke fikk det i løpet av uka måtte jeg kontakte de igjen. Så det er kanskje en grense? Men i dag fikk jeg eeeendelig mensen! Det er føles ut som en befrielse 😄 Jeg skal ha styrt syklus på dette forsøket, nettopp fordi det nå har blitt så kluss i syklusen, så jeg håper inderlig at det går bra 🙏 Anonymkode: 1f388...b6b
Irol Skrevet 15. april #12 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja! Fikk bare et sånt svadasvar om at det kan skje - og de kan kanskje ikke si noe annet heller 😅 Fikk beskjed om at hvis jeg ikke fikk det i løpet av uka måtte jeg kontakte de igjen. Så det er kanskje en grense? Men i dag fikk jeg eeeendelig mensen! Det er føles ut som en befrielse 😄 Jeg skal ha styrt syklus på dette forsøket, nettopp fordi det nå har blitt så kluss i syklusen, så jeg håper inderlig at det går bra 🙏 Anonymkode: 1f388...b6b Krysser fingrene for deg🤞🏼💛 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå