AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Vi hadde det utrolig bra sammen før vi ble samboere, så fort vi flyttet sammen kom alle mine traumer til overflaten og det gikk hardt utover forholdet. Vi har prøvd å få det til å fungere i tre år, uten å lykkes. Han ble veldig såret av meg i starten (det første halvannet året) og klarte aldri helt å tilgi meg, dette endte opp med at han etter hvert behandlet meg veldig ufint fordi han hadde mye undertrykt sinne, det ble en ond sirkel. Jeg gjorde store fremskritt med hjelp av terapi, men da var han allerede så sint og klarte rett og slett ikke å se endringene i meg. Nå har det vært slutt mellom oss i tre måneder, og vi bor fremdeles sammen. Nå virker det som at han «endelig» klarer å se meg tydelig, og mye av det undertrykte sinne har begynt å lette. Vi har det veldig fint og fredelig sammen. Vi har begynt å le igjen, vi har hatt de tøffe samtalene uten at vi har eskalert det til å bli en betent konflikt, vi har begge uttrykt mild irritasjon uten at det ble overdrevet og stygt. Vi har rett og slett funnet tilbake til det paret vi var, før vi ble samboere. I en av disse tøffe samtalene sa han at han har kjent på mye anger over bruddet de siste ukene, men at han ikke tør å prøve på nytt, fordi han ikke ville klart å tilgi seg selv om vi havnet tilbake i det giftige mønsteret vi hadde før. Jeg er åpen for å prøve igjen, men at vi fremdeles flytter fra hverandre og heller revurderer samboerskap på et senere tidspunkt. Det er ikke barn involvert og det er heller ingen planer om barn i fremtiden. Jeg kan jo legge til at de endringene som har skjedd i meg blant annet innebærer at jeg har fått en mye tryggere tilknytningsform, jeg har fått en mye bedre evne til å regulere meg og jeg har etablert et liv utenfor forholdet vi hadde. Alle disse endringene skjedde da vi fremdeles var et par, så det er ikke noe som har skjedd som et resultat av bruddet. Jeg ønsker gjerne å høre fra andre som har egne erfaringer rundt dette med å prøve på nytt med en eks. Dere som ikke fikk det til å fungere på andre forsøket, hva var feilen? Og dere som har fått det til å fungere på andre forsøket, hva gjorde dere annerledes? Dette ble veldig langt, men jeg håper noen tar seg tid til å lese, og dele sine erfaringer. Anonymkode: 63d24...215 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Det spørs helt på om dere har ligget med andre i mellomperioden. Har dere det er det kjørt. Anonymkode: 96495...b84 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april To av mine søsken fant tilbake til sine ekser. Det var noen år i fra de gikk fra hverandre til de ble sammen igjen. Og begge parene har nå vært sammen i nærmere tjue år. Jeg vet jo ikke detaljer i deres forhold, men vi utenfor så hele tiden at de var rett for hverandre, men at kanskje den ene (eller begge) parter var umodne da da de først var kjærester. En annen historie er jo foreldrene til Ari Behn som fant tonen igjen når sønnen giftet seg, og det etter over tjue år fra hverandre (om jeg husker rett). Så det er absolutt mulig å det til å funke skikkelig med en eks, man har jo vokst på tida man var fra hverandre! Anonymkode: 64f48...455 2
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april Kommer alltid frem til det samme, jeg: "there is a reason they are your ex". Jupp. Hver gang. Anonymkode: 10938...81a 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #5 Skrevet 11. april Har du jobbet med dine og han med sine problemer? Får dere hjelp utenfra? For ligger problemene der ennå så fikser ikke det seg på 3 måneder TS. Anonymkode: 06d07...a7c 1
Snok1 Skrevet 11. april #6 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette ble veldig langt, men jeg håper noen tar seg tid til å lese, og dele sine erfaringer. Vi var fra hverandre i mange år, og mange barn i mellomtiden. Da vi fikk kontakt igjen var det som å gjenoppta en samtale vi hadde pauset i ti minutter. Nå har det vært oss i mer enn ti år, og ingen av oss har noensinne sett oss tilbake. 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #7 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du jobbet med dine og han med sine problemer? Får dere hjelp utenfra? For ligger problemene der ennå så fikser ikke det seg på 3 måneder TS. Anonymkode: 06d07...a7c Ja, som jeg skriver i HI så har jeg jobbet med mine problemer, og det gjør jeg fremdeles. Det virker som at han er i en prosess også, men han er typen som ikke snakker om noe, før han har prosessert alt på egen hånd. Grunnen til at jeg ser at han er i endring, er fordi han nå klarer å anerkjenne mine positive sider som for så vidt har vært der hele tiden, men han har vært for sint/bitter til å se hele meg. Ingen hjelp utenfra. Jeg går fremdeles i terapi, og han gikk til psykolog i 3-4 måneder. Anonymkode: 63d24...215 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #8 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, som jeg skriver i HI så har jeg jobbet med mine problemer, og det gjør jeg fremdeles. Det virker som at han er i en prosess også, men han er typen som ikke snakker om noe, før han har prosessert alt på egen hånd. Grunnen til at jeg ser at han er i endring, er fordi han nå klarer å anerkjenne mine positive sider som for så vidt har vært der hele tiden, men han har vært for sint/bitter til å se hele meg. Ingen hjelp utenfra. Jeg går fremdeles i terapi, og han gikk til psykolog i 3-4 måneder. Anonymkode: 63d24...215 Herre min hatt. Har du så dårlige egenskaper. Han burde løpe. Anonymkode: a8602...df6
AnonymBruker Skrevet 11. april #9 Skrevet 11. april Har en tante som ble sammen med sin eks igjen for mange år siden. De lever fortsatt lykkelig sammen. Anonymkode: 3dd66...a3f 2
Grorudpalmen1 Skrevet 11. april #10 Skrevet 11. april For meg er det en ex av en grunn, og jeg prøver å unngå å gjøre samme feil 2 ganger. Det er altså et nei herfra
AnonymBruker Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni Dette er et veldig sårbart tema og desverre er det mange som nærmest raljerer over at det overhodet er mulig å bli sammen med en ex...! Jeg møtte igjen en ex etter over 40 år ! - og for å gjøre en lang historie kort: Det var en ekstremt sterk emosjonell opplevelse og nyforelskelse - det opplevdes som om det var 4 dager siden vi så hverandre sist - ikke 40 år ! Følelsene, øynene, hendene, kjærtegnene, samtalene, lengselen..... Anonymkode: 52d52...393 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Jeg ble sammen med min eks etter tre og et halvt år fra hverandre. I mellomtiden hadde jeg et toårig samboerskap med en annen og han var singel, men levde visst noe livet på byen. Var 36 den gang og 40 da vi møttes på nytt. Det fungerer bedre nå, selv om noen konflikter går igjen fra sist. Forskjellen er at begge har jobbet mye med seg selv siden sist, vi går også i parterapi sammen (begynte med det asap) og VIL virkelig. Det er ikke like sukkersøtt som det var det første halvåret, men jeg håper og tror det vil funke.. ett år siden vi ble sammen igjen nå. Anonymkode: 81640...7c8
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni Har blitt sammen igjen med ekser flere ganger, det har aldri funket. Mest av alt fordi jeg har en usikker tilknytningsstil som skapte problemer og fordi eksene ikke akspeterte meg slik jeg er. Det førte til mye usikkerhet og krangling. I dag har jeg en kjæreste som aksepterer meg og mine usikkerheter og som jeg virkelig føler at elsker hele meg. Jeg er ikke lenger så usikker og vi krangler aldri. Anonymkode: 44a23...303
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå