AnonymBruker Skrevet 11. april #1 Skrevet 11. april Erfaring med garnet? Vurderer strikke en barnegenser. Har hørt at garnet er så lett og godt, lamull. Anonymkode: 52450...73f
AnonymBruker Skrevet 11. april #2 Skrevet 11. april Jeg har strikket med dette samme med Tilia (mohair). Saga er et veldig tynt garn (pinne 2-2,5), og jeg synes det er mykt nok for babytøy, ja. Men jeg bruker selv heller Rauma lamull, det er også tynt men har litt mer fylde så jeg synes det blir jevnere og mykere i bruk. Og det er 100% norsk ull hvor hele prosessen gjøres i Norge (og litt rimeligere). Blir litt annen strikkefasthet med Raumas lamull så se i oppskriften hva som passer best. Anonymkode: f6786...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 11. april #3 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har strikket med dette samme med Tilia (mohair). Saga er et veldig tynt garn (pinne 2-2,5), og jeg synes det er mykt nok for babytøy, ja. Men jeg bruker selv heller Rauma lamull, det er også tynt men har litt mer fylde så jeg synes det blir jevnere og mykere i bruk. Og det er 100% norsk ull hvor hele prosessen gjøres i Norge (og litt rimeligere). Blir litt annen strikkefasthet med Raumas lamull så se i oppskriften hva som passer best. Anonymkode: f6786...ce4 Tusen takk for svar. Har god erfaring med Rauma finull til større plagg og pledd feks., så takk for tips om lamull fra Rauma Det skal jeg prøve. Vasker du plaggene før du gir de bort? ts Anonymkode: 52450...73f
AnonymBruker Skrevet 11. april #4 Skrevet 11. april AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tusen takk for svar. Har god erfaring med Rauma finull til større plagg og pledd feks., så takk for tips om lamull fra Rauma Det skal jeg prøve. Vasker du plaggene før du gir de bort? ts Anonymkode: 52450...73f Ja, skyller opp og presser lett over med damp. Anonymkode: f6786...ce4
AnonymBruker Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, skyller opp og presser lett over med damp. Anonymkode: f6786...ce4 takk for svar. Det tåler sikkert ullprogram på maskinen? Alltid litt redd plagget skal bli ødelagt, enten om jeg vasker for hånd eller i maskin.... Anonymkode: 52450...73f
AnonymBruker Skrevet 14. april #6 Skrevet 14. april AnonymBruker skrev (På 12.4.2026 den 9.12): takk for svar. Det tåler sikkert ullprogram på maskinen? Alltid litt redd plagget skal bli ødelagt, enten om jeg vasker for hånd eller i maskin.... Anonymkode: 52450...73f Jeg har vasket alt jeg har strikket i vaskemaskin og det har gått fint hver gang. Vasker alltid strikkeprøven for å sjekke både om den tåler det og for strikkefastheten. Viktig å kjenne sin egen maskin og teste litt selvfølgelig, men tror de fleste er mye mer forsiktige enn de trenger å være. Og jeg ville alltid vaska/blokka et plagg før jeg ga det fort. Anonymkode: 67c43...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 14.4.2026 den 23.24): Jeg har vasket alt jeg har strikket i vaskemaskin og det har gått fint hver gang. Vasker alltid strikkeprøven for å sjekke både om den tåler det og for strikkefastheten. Viktig å kjenne sin egen maskin og teste litt selvfølgelig, men tror de fleste er mye mer forsiktige enn de trenger å være. Og jeg ville alltid vaska/blokka et plagg før jeg ga det fort. Anonymkode: 67c43...0c1 Tusen takk. Vasket i maskin og det gikk helt fint blokking har jeg derimot aldri prøvd ...hehe. ts Anonymkode: 52450...73f
AnonymBruker Skrevet 18. april #8 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (På 16.4.2026 den 6.54): Tusen takk. Vasket i maskin og det gikk helt fint blokking har jeg derimot aldri prøvd ...hehe. ts Anonymkode: 52450...73f Så bra! De fleste plagg trenger ikke fancy blokking heller. Det holder å vaske og tørke flatt i ca. riktig fasong. 🙂 Anonymkode: 67c43...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #9 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så bra! De fleste plagg trenger ikke fancy blokking heller. Det holder å vaske og tørke flatt i ca. riktig fasong. 🙂 Anonymkode: 67c43...0c1 Ja enig, og en lett damping med strykejern gjør underverker. Virkelig blokking ødelegger plagget litt, synes jeg. Anonymkode: f6786...ce4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå