Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaring med garnet? Vurderer strikke en barnegenser. Har hørt at garnet er så lett og godt, lamull. 

Anonymkode: 52450...73f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har strikket med dette samme med Tilia (mohair). Saga er et veldig tynt garn (pinne 2-2,5), og jeg synes det er mykt nok for babytøy, ja. Men jeg bruker selv heller Rauma lamull, det er også tynt men har litt mer fylde så jeg synes det blir jevnere og mykere i bruk. Og det er 100% norsk ull hvor hele prosessen gjøres i Norge (og litt rimeligere). Blir litt annen strikkefasthet med Raumas lamull så se i oppskriften hva som passer best.

Anonymkode: f6786...ce4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har strikket med dette samme med Tilia (mohair). Saga er et veldig tynt garn (pinne 2-2,5), og jeg synes det er mykt nok for babytøy, ja. Men jeg bruker selv heller Rauma lamull, det er også tynt men har litt mer fylde så jeg synes det blir jevnere og mykere i bruk. Og det er 100% norsk ull hvor hele prosessen gjøres i Norge (og litt rimeligere). Blir litt annen strikkefasthet med Raumas lamull så se i oppskriften hva som passer best.

Anonymkode: f6786...ce4

Tusen takk for svar. Har god erfaring med Rauma finull til større plagg og pledd feks., så takk for tips om lamull fra Rauma :) Det skal jeg prøve. Vasker du plaggene før du gir de bort? :) ts

Anonymkode: 52450...73f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...