Gå til innhold

Ville du bodd her? Hvorfor, hvorfor ikke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere om å bosette seg i disse områdene?

Sørkedalen

Holmenkollen

Røa/Hovseter

Fossum/Eiksmarka 

Anonymkode: bfae3...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen av stedene er noe utrivelige.

Hovseter (i motsetning til naboen Røa) har ofte blitt kalt vestkantens østkant. Ikke at det er noe galt i det, bare greit å være obs på at det rent sosioøkonomisk har vært ganske annerledes enn de andre du nevner. Så har det nå blitt både dyrere og litt flottere der også med årene. 

For meg er Sørkedalen for langt unna alt, jeg hadde kjedet vettet av meg ved å bo der. Men det betyr nå ikke at det er noe i veien med stedet. Jeg ville nok vektlagt reisetid til sentrum en del, når man først skal bosette seg i eller helt inntil Oslo, men det spørs jo hvordan man ønsker å legge opp hverdagen sin. Fossum og Eiksmarka er ikke i Oslo, men avstanden er nå overkommelig. T-bane hjelper. 

Anonymkode: b418d...0f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røa er vel det eneste stedet jeg ser som aktuelt. 

Der er det T-bane, butikker og noen spisesteder, men de andre stedene er det bare boliger og det er usentralt.

Anonymkode: a4c8d...20d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sørkedalen er litt langt ut for min del, og Holmenkollen har jeg aldri likt. For mye snø er der og. 

Resterende kunne jeg sikkert bodd. Jeg har aldri tenkt at vestkanten var verdt boligprisene sine, bare. Kjenner mye ålreite folk fra de kanter, men det er jo en litt ensidig demografi, på godt og vondt. 

Anonymkode: b6842...873

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva tenker dere om å bosette seg i disse områdene?

Sørkedalen

Holmenkollen

Røa/Hovseter

Fossum/Eiksmarka 

Anonymkode: bfae3...eeb

Bodd en liten tid på Røa . Savner ikke😅 ingen av de stedene.

Anonymkode: 862db...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Vokst opp på Eiksmarka og det er knall om man ønsker trygt og virkelig kjedelig forstadsliv. Sørkedalen er langt på landet, Holmenkollen får vinteren før og sommeren senere enn resten av Oslo, begriper ikke hvorfor folk med penger vil opp dit. Røa/Hovseter er det beste av en gjeng ganske triste alternativ her i mine øyne. Ville heller vurdert Casinetto eller Smestad hvis det er forstadsliv på vestkanten du er ute etter. 

Anonymkode: 82886...8c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bodd så usentralt. Fin utsikt i Holmenkollen, men t-banen har alt for mange stopp ned til byen. 

Anonymkode: 9fb25...8cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...